Kezdőlap hírmozaik

    Kalandozás Kiskunhalason a Bibóban a MagyarÁSZok anyanyelvi műhely tagjaival

     

    A mélykúti Szvetnik Joachim Általános Iskola 2013 májusában lett akkreditált kiváló tehetségpont. Hosszú folyamat végét, s egyben egy végeláthatatlan munka kezdetét jelentette ez, amelyet az iskola két, az Eötvös Loránd Tudományegyetemen tehetségtanárként szakvizsgázott tanára dolgozott ki.

    Meghatározó szerepe volt e tevékenységben a MATEHETSZ Tehetséghidak programjának.

    Így jött létre a MagyarÁSZok elnevezésű anyanyelvi műhely, amelynek célkitűzése az anyanyelvi tehetségek fejlesztése, versenyekre történő felkészítése és a volt tanítványok továbbkövetése, példaképül állítása.

    A Tehetséghidak program nem csupán az iskolán belüli munkát segíti, hanem lehetővé teszi azt is, hogy a mélykúti tehetségpont kapcsolatot létesítsenek a Kiskunhalasi Bibó István Gimnáziummal,a 2013 májusa óta szintén akkreditált kiválótehetségponttal.Így látogatott el 2014. március 25-én a gimnáziumba a MagyarÁSZok műhely tíz tagja.

    Műhelytagok a Bibó-gimnáziumban

    A gimnázium tehetséggondozó munkáját Veszelszkiné Huszárik Ildikói gazgató mutatta be – sokszínűen. A műhelytagok találkoztak a Bibóban tanuló mélykúti középiskolásokkal, hallottak a verselésben jeleskedő egykori iskolatársukról, fényképezkedtek a végzősök által tűzzománccal díszített falnál, elkészítették a bibósok kedvenc önfényképét, a tűzcsapos szelfit, megtekintették azt a kiállítást, amelyet a fogyatékkal élő fiatalok rajzaiból állított össze a gimnázium diákönkormányzat. Még egy olyan valódi magyaróra szereplői is lehettek, amelyen a kilencedikesek a hősökről, a hősi szerepekről folyó beszélgetésbe is bevonták az általános iskolásokat.

    A bibós nap második része a tényleges műhelymunka volt. Veszelszkiné Huszárik Ildikó magyartanár interaktív foglalkoztatással dolgozott együtt a magyarÁSZokkal, megismertetve őket a szótárkészítés alapmenetével, de megosztotta tapasztalatait a Bibó-iskola diákjai által készített Magyar–közmagyar szójegyzék  kapcsán is. Az ötödikes-hatodikos műhelytagok értően rendezgették a tanárnő által készített digianyagot – és így egyértelművé vált számukra a bibós gimnazisták által használt belső szókészlet, vagyis a bibósszó(tár)

    A jó gyakorlat átadásában Veszelszkiné Huszárik Ildikó két tanítványa – az ugyancsak mélykúti – Dudás Helga és Weis Ádám segített. Mentorszerepük jelentős, hiszen a foglalkozáson remek gondolattérképeket állítottak össze és osztottak meg a műhely résztvevőivel.

    Mélykút és Kiskunhalas, általános iskola és gimnázium találkozása sajátos és újszerű tanulási tér. A kilépő szavak szerint: jó érzés, öröm, megbecsülés.

    (Összeállította: Racsmánné Uzonyi Valéria és Weisné Puskás Ágnes
    műhelyvezető magyartanár,

    Mélykút)

     

     

     

     

    Előző cikkKalandor Vízitúra: osztálykirándulás, nyári táborozás a folyók mentén…(x)
    Következő cikkEgy jó szakma felér egy diplomával-szakmai tanulmányi verseny döntő- április 14-16!