Kezdőlap Digitális eszközök

Magyar csapat nyert díjat a Microsoft versenyén

Közönségdíjasként tovább növelte a fiatal magyar fejlesztők nemzetközi renoméját a Mistory csapata az Imagine Cup világversenyén. A csapat innovatív alkalmazás ötletével került a nemzetközi döntőbe, Seattle-be, ahol a fiatalok bemutathatták, hogy némi kreativitással és egy ügyes okostelefonos alkalmazással hogyan alakítható a hagyományos városnézés izgalmas kalandjátékká. A csapatot a Microsoft Magyarország az Imagine Cup Academy keretén belül készítette fel a megméretésre.

Ismét kiválóan teljesített egy fiatal magyar szakemberekből álló csapat a Microsoft július 28. és 31. között lezajlott globális versenyén, a Washington Egyetemen megrendezett Imagine Cupon. A magyar Mistory nyerte meg a TechReady-s Microsoft dolgozók közönségdíját, a „People’s Choice Awards”-ot. A nemzetközi döntő folyamán a fiatalokat Kádas Péter orvos-közgazdász készítette fel, aki a Traction Tribe CEO-ja, egyben a hazai startup élet meghatározó alakja, és az amerikai kockázati tőkebefektetési technikák szakértője.

A Mistory csapatának alapítói, Musicz Péter, Szabó Levente és Elekes Tamás a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem harmadéves BSc-mérnökinformatikus hallgatói. Az applikációt 2014 őszén kezdték fejleszteni, novemberben pedig egy tapasztalt designer, Turalska Luca csatlakozott hozzájuk. A csapat munkájában részt vevő hölgyek arányát tovább javította Schmidt Barbara, aki mesterképzéses pszichológusként az ügyféligények kutatásáért és a játékosítással (gamifikációval) kapcsolatos feladatokért volt felelős. Végül a Budapesti Gazdasági Főiskolán frissen végzett Pálmai Bence is a csapat tagja lett, ő koordinálja a Mistory marketing-tevékenységét.

A Mistory lényege, hogy a klasszikus városnéző sétákat az okostelefonok navigációs rendszerét is felhasználva izgalmas kalandjátékká varázsolja, a bűnügyi nyomozástól a kincskeresésen keresztül a történeteknek, amelyeknek bárki szereplőjévé válhat, csak az alkotók fantáziája szabhat határt. A csapat a versenyre a hazánkban idén második alkalommal megrendezett Microsoft Imagine Cup Academy program során készült fel, amelynek célja tehetséges diákokat segíteni abban, hogy ötletükből sikeres technológiai startupot építsenek.

A Microsoft 2004-ben hozta létre a Microsoft Imagine Cupot azzal a meggyőződéssel, hogy a fiatal generáció képes megváltoztatni a világot. Az elmúlt bő egy évtizedben 190 országból mintegy 1,65 millió fiatal vett részt a világversenyen, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek millenniumi fejlesztési céljaiból vagy saját országuk problémáiból.

„Gratulálunk a magyar csapatnak a sikeres szerepléshez, amely ismét bizonyítja, hogy ha tehetségről, tudásról és kreativitásról van szó, Magyarország az IT-területen valódi nagyhatalomnak számít. Mi a Microsoftnál fontosnak tartjuk, hogy egyenlő esélyekkel, minden fiatal számára elérhető legyen az a több mint 50 program, amely segít készségeik, tudásuk fejlesztésében, hogy később az oktatás és a munka világában egyaránt sikeresen helyt tudjanak állni” – mondta Grósz Judit, a Microsoft Magyarország marketing és operatív igazgatója. Hozzátette: a Microsoft Magyarország a továbbiakban is támogatni fogja a Mistory ötletének megvalósulását és népszerűsítését.

Forrás: www.edupress.hu

Kapcsolódó cikkeink:

Hogyan zajlik a tehetséggondozás, hogyan kapcsolódik a játékosítás ehhez?

Letölthető a „Digitális nemzedék konferencia 2015” tanulmánykötete(benne több, hazai oktatásban használható gamifikációról szóló tanulmánnyal)

Hogyan lehet rajzfilmet készíteni MS Paint programmal? (x)

Matek helyett- kalandjáték alsósoknak az MS PowerPointban(x)

 

Előző cikkAugusztus 3-tól szállítják az iskolákba a tankönyveket
Következő cikkHogyan használható a Facebook –oldal – hogyan kövessük a Nemzeti Köznevelési Portált