Kezdőlap osztályfőnök

Tanulói részvétel az iskolában – szeptember 19-i gyűlés programja

Szeptember 19-én kerül sor az Iskolafejlesztési Alapítvány „Tanulói részvétel az iskolában” című projektjének gyűlésére a fővárosi Rákóczi Gimnáziumban. A programon pedagógusok, diákok, szakértők gondolkodnak majd együtt többek között a DÖK-ök érdekképviseleti funkciójának fejlesztéséről, a tanulói részvétel kiterjesztésének lehetőségeiről, s az állampolgárrá nevelés lehetséges értelmezéseiről.

  A Norvég Civil Alap támogatásában részesült Iskolafejlesztési Alapítvány Tanulói részvétel az iskolában című projektje, amelyet Trencsényi László vezetésével dolgozott ki az alapítvány. A projekt alapkérdése, hogy miképp lehet fokozni jelen körülmények közt a tanulói részvételt az „iskolaüzem”, a „pedagógiai folyamatok” fenntartásában. Loránd Ferenccel szólva: miképp lehet megterhelni a fiatalokat az önmagukért viselt felelősséggel. Sőt felidézhetjük a gyermekek hangján megszólaló Mihály Ottót is, aki szerint a gyermekeknek, az ifjúságnak nem csupán azzal van baja, hogy „ti (ti. mi) hogyan akarjátok, hanem azzal is, hogy amit akartok, azt nélkülünk akarjátok. Részt kérünk a céltételezésből is!” A projekt célja tehát a tanulói részvétel, a közös céltételezés lehetőségeinek feltárása a projekt egy éves időtartamán belül öt iskolában, a helyi hagyományokra és adottságokra alapozva, majd e kidolgozott és támogatott jó gyakorlatok disszeminálása mind a neveléstudományi, mind a köznevelési horizonton. Ehhez igyekeznek pedagógiai és szervezetfejlesztési támogatást nyújtani a projekt mentorai: Gyöngyös Zoltán, Kormos Dénes, Dr. Kovács Géza, Révész György és Szép Adrienn. A május 14-i budapesti nyitó alkalom során Trencsényi László, a projekt felelős szakmai vezetője megismertette a program részleteit az öt iskola képviselőivel (pedagógusokkal és diákokkal), majd az iskolák rövid bemutatkozása után panelbeszélgetéseken vehettek részt a jelenlévők Rapos Nóra adjunktussal, az IFA kurátorával és Fóti Péter oktatáskutatóval és a Független Diákparlament képviselőjével. Az elhangzottak közös feldolgozását követően megkezdődött az öt iskola munkacsoportjainak (pedagógusok, diákok és a mentorok) első megbeszélése, amelynek célja az adott intézmény fejlesztési programjának megtervezése volt.

 A projekt következő állomásán, szeptember 19-én,a fővárosi Rákóczi Gimnázium látja vendégül a társ-iskolák küldötteit. Az egész napos szellemi együttlét során pedagógusok, diákok, szakértők gondolkodnak majd együtt többek között a DÖK-ök érdekképviseleti funkciójának fejlesztéséről, a tanulói részvétel kiterjesztésének lehetőségeiről, s az állampolgárrá nevelés lehetséges értelmezéseiről.

A Tanulói részvétel projekt Facebook oldala: 
Az szeptember 19-ei esemény Facebook oldala: 

Kapcsolódó cikkek:

A döntési szintek eltoltságának margójára – A Tanulói részvétel az iskolában c. projektről
 

 

Előző cikkÓvodai tudásmegosztás, új tanév, új feladatok – szeptember 23 – án.
Következő cikkA „Helyi oktatásirányítás fejlesztése” projekt eredményei – elindult az IKER-rendszer