Kezdőlap SNI

Tanítás az ikt eszközök korában…

"Ha a gyerekek sokfélék, akkor a tanítás is sokféle kell, hogy legyen..." - írja a szerző, Gyarmathy Éva. A tani-tani.info-n megjelent cikkben kifejti, hogy a tanításban/tanulásban egyre nagyobb jelentősége lesz a digitális technikának, és a pedagógus szerepe is átalakul.

Gyarmathy Éva klinikai és nevelés-lélektani szakpszichológus cikke, ami a tani-tani.info oldalon jelent meg,  „Az infokommunikációs korszak…” címmel, 2016. január 24-én-  hiánypótló gondolatokat bont ki, pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak is ajánlott.

„Az „infokommunikációs” jelzőhöz a „technika” szó asszociálódik. Pedig az infokommunikáció a technika nélkül is létezik és létezett. Az információk megszerzése és közvetítése az ember egyik alapvető eszköze a megküzdésben. Létre is jött ennek a területnek a fellegvára, az iskola, ami a tudásközvetítés, információcsere központja lehetne még most is, de nem az. A technika beelőzött, és az iskola a korábban el nem végzett fejlődési feladataival végzetesen lemaradt.

A tani-tani.info fotója
A tani-tani.info fotója

Szegregáció, integráció, inklúzió

A most letűnő kultúrában viszonylag homogén és korlátozott ingerspektrum állt rendelkezésre: adott formájú és témájú könyvek, rádió- és televízió műsorok, játékszerek, kirándulások stb. voltak elérhetők. A gyerekek élményszerzési lehetőségeit ez írta körül, és határolta be.”

A szerzőről:

Gyarmathy Éva

Klinikai és nevelés-lélektani szakpszichológus vagyok,  az MTA Pszichológiai Intézetének főmunkatársa. Elsősorban a szokásostól eltérő képességű gyerekek és felnőttek beilleszkedésének kérdéseivel foglalkozom.

Forrás és a szerző további cikkei a tani-tani.info oldalon itt. 

A cikk folytatása elérhető a tani-tani. info oldaláról.

FORRÁStani-tani.info
Előző cikkA jó tanár motivál, inspirál és példát mutat
Következő cikkEurópai Nyelvi Díj- ki nyert és ki pályázhat?