Kezdőlap heti kitekintő

    A Forbes bemutatja: oktatási innovációk 30 alattiaktól!

    A " 30 alatt 30"a sikeres vállalkozókról szóló amerikai Forbes magazin egy olyan rovata, mely a nagy sikereket elérő, 30 év alatti innovátorokat, fejlesztőket mutatja be. A hazánkban először a Modern Iskolában megjelenő, most bemutatott cikkben az oktatás területén fejlesztő 30 tevékeny úttörővel és ötleteikkel ismerkedhetünk meg. Ez a felsorolás egy igen jelentős kezdeményezés, ami elsősorban az online oktatási alkalmazásokat, megközelítéseket állítja középpontba. Bár ez a lista természetesen az amerikai piacon működő vállalkozásokat sorolja, mégis úgy vélem, hogy fontos bemutatni azokat az akár általunk is használt lehetőségeket, melyeket az új generáció hívott életre. Szerencsére hazánkban is egyre inkább találkozhatunk különféle online startup-okkal, mobil alkalmazásokkal, web-alapú támogatószoftverekkel, melyek bemutatása hasznos lehet.

    kano2
    A Forbes fotóján a 24 éves Alex Klein, a Kano alapítója, részletek a cikk végén.

    Szól a fordító, pedagógus Kaufmann Péter előszava. ( Frissítés: a fordító javaslatát a moderniskola.hu szerkesztősége magára vette, és gyűjteni kezdte az oktatással kapcsolatos hazai start-up cégek termékeit, szolgáltatásait. Ha Ön, kedves olvasó, ismer ilyen, küldje be nekünk az info kukac moderniskola.hu ra, vagy a Facebook-oldalunkon is megoszthatja!) Néhány név inspirációként a hazai kötődésű újításokból: Redmenta, ami egy online feladatlapkészítő alkalmazás, a Skool, ahol fiatal lányokkal ismertetik meg a programozást, vagy az  iTeach.world, ami egy egyszerű, bárki által használható virtuális osztályterem megoldások létrehozását segítő oldal.

    A cikk forrása itt elérhető.

    A Forbes magazin hazai kiadását itt lehet elérni online:http://forbes.hu/

     Osztálytermek Facebookja?

    nic borg

    Név: Nic Borg

    Kor: 27

    Az Edmodo társalapítója

    Az online oktatási startup-ok tündöklő világában Nic Borg Edmodo-ját a legtündöklőbbek közé emelte azzal, hogy a cég vagyonát a 2008-as alapítása óta 2012-ben csupán 25 millió dollárról mára 57 millió dollárra gyarapította. Az Edmodo, amit az „osztálytermek Facebook-ja”-ként is ismernek, fő célközönsége a 17-19 éves korosztály, azok szülei és tanárai. A közel 30 millió felhasználó közül több, mint 1 millió tanár, valamint a chicagói és denveri államilag fenntartott intézményekkel a 210 ezret is meghaladja a csatlakozott iskolák száma. Az Edmodo nem készít új tartalmat, ezzel ellentétben ingyenes, magántulajdont védő platform, ahol a tanárok, diákok és az adminisztrátorok megoszthatják óraterveiket, házi feladataikat és dolgozataikat is. Mindezek mellett az alkalmazásfejlesztőknek is teret ad és jelenleg több, mint 600 ezer alkalmazást tesz elérhetővé, ami után részesedés illeti. Borg elmondása szerint: ”Bár gyorsan kifejlődött az oktatási technologiák ipara az elmúlt évek alatt, most még csak a jéghegy csúcsát látjuk. Hamarosan sokkal jobban fogjuk érteni, hogyan fejleszthető a diákok tanulmányi előmenetele a technológia segítségével.

    Online kurzusok bármikor, bárhol

    eren bali

    Név: Eren Bali, kor: 29, az Udemy társalapítója.

    Bali találmánya nem kimondottan nevezhető egy nyilvános online tanfolyamnak, inkább egy online tanulási-tanítási piactér. Az oktatók feltölthetik saját kurzusaikat, beállíthatják a hozzá tartozó árat (vagy nem) és a platform segítségével elérhetik a célközönségüket, a diákokat minden korosztályból. 2010 óta több mint 1,7 millió diák regisztrált 200 országból. A török származású Bali-t és a társalapítót Oktay Caglar-t, akik San Francisco-ban alapították meg a céget, több mint ötvenszer utasították vissza, mire megtalálták a jelenleg körülbelül16 millió dollárt biztosító befektetőit.

    A jövő iskoláinak inkubátora?

    katie b

    Név: Katie Beck,kor: 27, a 4.0 Schools ügyvezető igazgatója.

    Katie Beck vezeti a mindennapjait ennek a nemrég induló oktatói inkubátornak, ami segít összehozni az oktatókat, vállalkozókat és műszaki szakembereket. A náluk végzett diákok 25 új vállalkozást indítottak el és olyan díjakat nyertek, mint a Facebook, és Gates alapítvány HackED 2.0-ás díja. A Harvardon végzett Katie első munkája egy New Orleans-i iskolában volt ahol 5. osztályosoknak tanított angol nyelvet. Itt csatlakozott a Tech For America szervezethez, ahol jelenleg ő a stratégiai és innovációs területekkel foglalkozó regionális igazgató.

    Diákok az oktatás megújításáért

    catherine b

    Név: Catharine Bellinger, Alexis Morin, kor: 23, 23A Students for Education Reform (diákok az oktatás megújításáért) társalapítói.

    Catharine és Alexis 2009-ben a Princeton főiskolai hallgatóiként alapították a szervezetet. Céljuk az volt, hogy rávegyék a diákokat, támogassák az általános és középfokú oktatás reformját a szavazófülkékben és a kongresszus előtt is. A küldetésük több mint 100 főiskolai és egyetemi kart vont be az Egyesült Államokban és több mint 1 millió diákhoz jutott el. A szervezet annyira sikeresen indult, hogy az alapítóknak szüneteltetni kellett tanulmányaikat az első év után és 2015-re halasztani a diplomaszerzést.

    Együtt jobban szól a Youth Orchestra- zenekar

    dan ber

    Név: Dan Berkowitz, kor: 28, a Los Angeles-i Youth Orchestra ügyvezetője.

    Berkowitz a megszokott utat járta be a Gustavo Dudamel által fémjelzett El Sistema-ihlette kezdeményezéshez a Los Angeles-i filharmonikusoknál. A zenei és közgazdasági duális képzésen részt vevő Berkowitz harsonán zenélt különböző zenekarokkal Európában, Ázsiában, Amerikában, emellett az Egyesült Királyságbeli Morning Star alapítványnál is dolgozott. 2010-es indulása óta a Youth Orchestra tagjait 150-ről 600-ra növelte, segített megalkotni 4 nemzetközi szimpóziumot az El Sistema-val kapcsolatban és előrelépési programokat ösztönzött világszerte.

    Egységes „okos” szoftverrel rögzíthetik a diákok adatait

    tyler

    Név: Tyler Bosmeny, Dan Carroll, Rafael Garcia, kor: 27, 26, 26, a Clever társalapítói.

    Ez a Harvard csoporttársakból összetevődő trio (mindhárman matematika és/vagy informatikai szakon végeztek) alapította az USA-ban egyik leggyorsabban fejlődő oktatási technológiával foglalkozó céget. Caroll (középen) a Tech for America-van kezdett dolgozni Denverben. Később egy iskola informatikai igazgatójaként felismerte, hogy nincs egy, az általános és középiskolai diákok adatainak rögzítésére, frissítésére alkalmas, egységes szoftver. A Clever ezt a problémát egy API-val (alkalmazásprogramozási interfész) oldja meg, ami összeköti az iskolákat független fejlesztőkkel, akik kifejlesztik a szükséges alkalmazást az információkezelésére. A 3 millió dolláros alaptőkével rendelkező cég mára 10 millió dolláros vagyonra tett szert.

    Az iskolarendszer nem mindenható- New Yorkban már új modellt tesztelnek

    andrew buher

    Név: Andrew Buher, kor: 28, New York város oktatási hivatalának ügyvezető igazgatója.

    Buher a felelőse annak 25 millió dollár költségvetésű, messze a legnagyobb iskolarendszert jelentő szervnek, ami 1,1 millió diákot lát el az Egyesült Államokban. A Columbia egyetemen közszolgálati diplomát szerzett fiatalember ezt legalább annyira látja érdemnek, mint kihívásnak. Állítása szerint: ”Az oktatás jövője azon múlik, hogy beismerjük egy mindenható iskolarendszer koncepciója egy elavult modell, ami inkább gátolja a diákok tanulási folyamatát, semmint elősegítené azt.”

    Játékos értékelés és motiválás a Class Dojo-ban

    sam ch

    Név: Sam Chaudhary, Liam Don, kor: 27, 27, a ClassDojo társalapítói.

    Chaudhary (jobbra) és Don 2011-ben hagyták el szülőföldjüket Angliát és hónapig osztoztak egy egy hálószobás lakáson, amíg elindították ClassDojo nevű szoftver cégüket, ami a tanároknak nyújt segítséget ahhoz, hogy nyomon követhessék az osztálytermi viselkedést. A cég állítása szerint, a rendszert használó tanárok 45%-90%-os pozitív viselkedést növelő és 50%-85%-os negatív viselkedést csökkentő eredményt jeleztek vissza. Jelenleg nagyságrendileg 18 millió tanár és diák használja a rendszert 150 országban. (Hazai tapasztalatokról olvashat Tóth Éva cikkében  is pl. a moderniskola.hu oldalon. A szerk.)

    Lifelong Kindergarten – óvoda egy életen át – saját e-book-ban!

    sayamindu

    Név: Sayamindu Dasgupta, kor: 29, az MIT Media Lab doktorandusz hallgatója.

    Dasgupta nélkülözhetetlen a Lifelong Kindergarten kutatócsoport induló projektje szempontjából, ami lehetővé teszi a gyerekek számára, hogy saját játékaikat, animált történetüket és műveiket leprogramozzák és megosszák más gyerekek millióival világszerte. Mielőtt csatlakozott az MIT-hez a Nyugat-Bengháli Műszaki Egyetem diplomájával a zsebében Dasgupta a One Laptop Per Child (egy laptopra egy gyerek) program keretében tervezett egy projektet, aminek segítségével a gyerekek saját nyelvükön olvashattak eBook tartalmakat.

    Másfél millió gyereket segítettek bekapcsolódni az oktatásba

    katelyn

    Név: Katelyn Donnelly, Saad Rizvi, kor: 27, 28,”A Pearson elnök-helyettesei„.

    Több mint 1,5 millió gyermek kapcsolódott be az oktatásba az ő vezetésük alatt álló nemzetközi csapat kezdeményezésére, ami a punjabi oktatási rendszer megreformálásán dolgozott.(bővebben itt.) Donelly (balra) vezeti a Pearson 15 millió dollárt érő, egyre növekvő vállalkozási alapját és a jelenleg 20.000 diákot oktató ghánai Omega iskola-lánc testületének is a tagja. Rizvi a hatékonyságért felelős igazgató, a globális oktatási terület egyik nemzetközileg elismert szaktekintélye, aki nagyfokú reformokban segédkezik Ázsiában, Európában, Afrikában és Észak-Amerikában, valamint szerzője az “Oceans of Innovation” (innovációk óceánja) című könyvnek.

    Az adatok segítségével keresik a megoldást- Panorama Education

    aaron

    Név: Aaron Feuer, Xan Tanner, David Carel, kor: 22, 22, 23, a Panorama Education társalapítói.

    A Yale diplomásai (balról: Feuer, Tanner, Care) akkor értesültek cégük oktatástechnológiai élvonalba kerüléséről, amikor októberben Mark Zuckerberg Education Among others (Oktatás, többek között) Startup-jaként bejelentette, hogy 4 millió dollárral támogatja megalapításukat. A Panorama kifejezetten a 12 évfolyamot átívelő iskolarendszer számára készült, hogy segítsen nekik adat-központú megoldást találni a különböző problémákra a diákok, tanárok, szülők és a személyzet visszajelzései alapján. A rendszer jelenleg 1 millió diák kiszolgálójaként, több mint 4000 iskolában működik, olyan ügyfelekkel, mint a Los Angeles-i Egyesült Iskolaszövetség és a Connecticut állami Oktatási Hivatal.

    Nyári szünetben is elérhető „ugródeszka” az írástudás terén

    alejandro

    Név: Alejandro Gac-Artigas, kor: 25, a Springboard Collaborative alapítója.

    A korábbi elsős tanítóból lett társadalmi ügyekkel foglalkozó vállalkozó célja, hogy az írástudásbeli hiányosságokat csökkentse úgy, hogy a nyár többé ne akadályt, hanem ugródeszkát jelentsen a hátrányos helyzetű diákok és családok számára. A Harvard és UPenn elvégzése után Gac-Artigas jelenleg a Teach for America és a McKinsey & Company munkáját segíti.

    21. századi gazdasági ismereteket adnak át – online

    brad harg

    Név: Brad Hargreaves, Matt Brimer, kor: 27, 27, a General Assembly társalapítói.

    A General Assembly workshop-okat, tanfolyamokat, teljes munkaidejű átfogó programokat és a 21. század gazdasági ismereteinek legfontosabb online oktatási lehetőségeit kínálja, amely a web fejlesztést, felhasználói tapasztalatokat figyelembe vevő tervezést, digitális marketinget és adatkezelési tudományokat is magába foglalja. A cél, hogy a mai képességbeli hiányosságokat áthidalják technológiai, üzleti és tervezési tehetséggel és összekössék ezeket a cég professzionális hálózatán keresztül. Hargreaves (balra) és Brimer eredetileg Adam Pritzkerrel és Jake Schwartz-al hozták létre a vállalkozást.

    Diákhitelesek marketingjét is vállalják

    jeremy

    Név: Jeremy Johnson, kor: 29, a 2U társalapítója.

    A 2U a diákhiteles diplomások és diplomaszintű képzések adminisztrációjával és marketingjével foglalkozó úttörő vállalkozás. Olyan elsőrangú intézményekkel dolgoznak, mint a Georgetown, Washington, és a Northwestern egyetemek, valamint nemzetközi partnereik a dublini Trinity College-nak és a Melbourne-i egyetemnek. Johnson a céget John Katzmannal, a Princeton Review megalapítójával és Chip Paucekkel a Hooked on Phonics vezérigazgatójával alapította. A cég jelenleg 103 millió dollárnyi befektetéssel rendelkezik.

    Szülőket dolgozhatják ki az oktatási reformokat – ötvenezer család!

    jeremiah kitt

    Név: Jeremiah Kittredge, kor: 27, a Families for Excellent Schools alapítója.

    Kittredge iskoláját 2 alapvető terület határozza meg: a szakszervezeti feladatok és a közoktatás. A szervezet segíti a szülőket az oktatási reformok kidolgozásában, elsősorban az állami fenntartású iskolákban. Jelenleg több mint 50. 000 családdal dolgoznak New York állam és a környező államok területén. Kittredge egy állami iskola tanáraként dolgozott, valamint szakszervezeti vezető volt New York-ban, Rhode Island-en és New Hampshire-ben, ahol az Obama Amerikáért, egy 2 millió munkást számláló szervezet tagjaként képviselte a munkások érdekeit. A Brown egyetem diplomása jelenleg New York Brooklyn negyedében él.

    jennifer

    Név: Jennifer Chen, Joyce Meng

    Kor: 27, 27

    A Givology társalapítói

    Egy társadalmi területekkel foglalkozó non-profit vállalkozás nem szükségszerűen hoz milliókat és tulajdonosait sem teszi híressé. Chen (jobbra) és Meng teljes mértékben önkéntes alapon működtetett vállalata segít támogatókat találni a potenciális oktatási projektekhez és diák-ösztöndíj programokhoz világszerte. Vállalkozásukat 2008-ban a UPenn diákjaiként kezdték és mára több mint 400000 dollárt gyűjtöttek össze 27 országot érintő tanár továbbképzésekre, iskolai ebéd támogatásokra, könyvtárépítési és ösztöndíj programokra. A páros nemrég jelentette meg a Givology önkéntesei által közösen írt „A Guide To Giving” (Tanuljunk meg adni) című szerzeményét.

    garrett

    Név: Garrett Neiman

    Kor: 25

    A  CollegeSpring társalapítója

    Neimann non-profit vállalkozását 2008-ban indította el még közgazdasági főiskolai hallgatóként. Küldetése, hogy segítsen a kisebb jövedelmű diákoknak magasabb érettségi eredményt elérni, így megnövelve továbbtanulási esélyüket. A cég 5000 diákjával és 5 millió dolláros vagyonával California legnagyobb non-profit szervezete, ami olyan előnyöket élvez, mint John Hennessy a Stanford egyetem elnökének, vagy a mecénások Ron Conway és Sheryl Sandberg a Facebook ügyvezetőjének támogatása.

    greg

    Név: Greg Rosenbaum

    Kor: 25

    A SXSWedu producere

    Rosenbaum nevéhez fűződik a Texas-i Austin oktatási Mekkájának létrehozása. Az SXSWedu összeköti a fejlesztőket és az oktatás vélt vezetőit – korábbi meghívott volt Bill Gates és Levar Burton színész, valamint 2014-ben olyan előadók vettek részt, mint Rod Paige korábbi Oktatási Miniszter és Jack Andraka, akit a tudományok csodagyerekének is tartanak. A Kenyon főiskolán zenei és közgazdasági képzettséget szerzett Rosenbaum úgy véli: „az oktatás jövője a hatékony, személyre szabott tanulás és az önmagunk által meghatározott, irányított utakat jelenti”.

    alison

    Név: Alison Johnston Rue

    Kor: 26

    Az  InstaEDU társalapítója

    „A oktatás jövője magába foglalja azt az erőt, amivel a nagyszerű tanárok és technológiák a lehető legjobb oktatást biztosítják a diákok számára.”, állítja Rue. Ez az állítás fémjelzi 2 éves online mentori szolgáltatását, ami a 13 év feletti diákokat összeköti a természettudományos tárgyak szakértőivel. Rue igazgatása alatt a cég hónapról hónapra 50%-os növekedést ért el 2013-ban és 5,1 millió dolláros nyereségre tett szert. Az online szemináriumok a diákoknak 45 dollárnál kevesebbe kerülnek óránként és a legaktívabb és legjobbnak ítélt mentorok több ezret kereshetnek egy hónapban.

    elliot

    Név: Elliot Sanchez

    Kor: 27

    Az  mSchool alapítója

    Az mSchool magasfokú elismerések sorára tett szert, köztük a Teach for Amerika 2013 Social Innovator (társadalmi innovátori) díjra. Az elismerés oka, hogy ez egy a 21. századra méretezett egyszobás iskola. Küldetésük, hogy segítsék a közösségi központokat abban, hogy elismert, államilag finanszírozott osztálytermeket alakítsanak ki, ami elsősorban egyénre szabott tanulási szoftvereket használ. Eddig 14 mSchool iskolát hozott létre Lousianaban, és pilot programként 2014 elején a kezdeményezést elindította Pennsylvaniában, Új-Mexikóban és Floridában és még 20 van Dél Afrika, Ausztrália és Kanada egyes területein.

    kane

    Név: Kane Sarhan

    Kor: 26

    Az Enstitute  társalapítója

    Az Enstitute a megalkotója az első tapasztalás általi tanulást biztosító egyetemnek üzleti, műszaki, tervezési és vállalkozási ismeretek képzésével. A tanteremben való ücsörgés helyett a diákok egy vagy két évet gyakornokként töltenek el Startup-ok és vállalatok alapítói és ügyvezetői mellett, amely ismereteket kiegészítenek online és tantermi órakerettel is. A Pace egyetem diplomása állítása szerint akkor szerezte a legnagyobb ösztönzést, amikor gyakornokként dolgozott a Coyote Ugly tulajdonosai és a LocalResponse ügyvezetője mellett.

    beth sc

    Név: Beth Schmidt

    Kor: 29

    A Wishbone alapítója

    A nagy hévvel beindított cég egy gyakorlatias web platformot hozott létre, ami összeköti a hátrányos helyzetű diákokat egy online segítő közösséggel, akik támogatják oktatási álmaikat. Ezek a tanórán kívüli lehetőségek segítenek a diákoknak megismerni és elérni szenvedélyeiket és karrier-céljaikat.

    mandela

    Név: Mandela Schumacher-Hodge

    Kor: 28

    A Weekend Education Startup tulajonosa

    A doktorandusz jelölt Mandela idén csatlakozott az UP Global céghez, hogy vezesse azt a világméretű kezdeményezést, ami segíti azon oktatók, szülők, diákok, vállalkozók, fejlesztők és tervezők munkáját, akik kreatív és felelősségteljes cégeket kívánnak létrehozni az egyre növekvő oktatási piacon. Schumacher-Hodge a társalapítója a tanárok LinkedIn-jeként is ismert Tiokinak, ami egy kizárólagosan oktatási közösségekkel foglalkozó díjnyertes professzionális hálózat.

    elizabeth r

    Név: Elizabeth Ratner Slavitt

    Kor: 27

    A Khan Academy tartalomért felelős vezetője

    Ő az oktatók és kutatók csoportjának a vezetője ennél az ingyenes oktatási portálnál, aminek az a feladata, hogy új matematikai tartalmakat és eszközöket készítsenek a kerettanterv magas szintű elfogadásának időszakában. Az UPenn egyetemen végzett Slavitt a McKinsey-nél kezdte karrierjét és elkötelezett, ahogy ő mondja: “ az oktatás határainak feszegetése terén.”

    zakiya

    Név: Zakiya Smith

    Kor: 28

    A Lumina Foundation Stratégiai Igazgatója

    Miután otthagyta a Fehér Házban oktatási tanácsadói pozícióját 2013-ban Smith csatlakozott a Lumina alapítványhoz, ami a legnagyobb olyan magánkézben lévő alapítvány az országban, amely kizárólagosan a magasabb fokú iskolázottság megszerzésére összpontosít, több mint 1 milliárd dollárnyi vagyonával. A pénzügyi segítségül szolgáló “bevásárló listát”, aminek létrehozásában segédkezett, több mint 200 főiskolán használják 8 millió főiskolás segítségére.

    evan

    Név: Evan Stone, Sydney Morris

    Kor: 29, 28

    Az Educators 4 Excellence (oktatók a kiválóságért) társalapítója

    A két New York-i tanár és Teach for America növendék 2010-ben megalapította a tanárközpontú közösséget reprezentáló és oktatáspolitikai vitákat elősegítő szervezetet, amely a tanárértékeléssel és a kerettantervi témakörökkel is foglalkozik. Jelenleg a szervezetnek 13000 tagja van országosan, támogatását pedig részben a Bill & Melinda Gates alapítvány, részben pedig a New York-i Carnegie Corporation biztosítja. Stone (jobbra) elmondása szerint: “Az oktatás jövője azon múlik, hogy képesek vagyunk-e a tanár vezető-szerepének elismerésének növelésére az iskolákban, kerületekben, és a politikai döntéshozók vitái során.”

    andrew buher

    Név: Andrew Sutherland

    Kor: 24

    A Quizlet alapítója

    Az alkalmazást azért hozta létre Sutherland 15 éves korában, hogy francia szókincsét fejlessze. Mára a Quizlet 20 millió egyéni látogatót könyvelhet el havonta az általános iskolástól az egyetemi korosztályig lefedve a diákságot. A tanulás a felhasználók által létrehozott eszközök és játékok segítségével történik, ami több mint 30 millió tanulnivalót jelent az olyan különböző tantárgyakhoz, mint a nyelvek, geometriai szabályok, fölrajz. A Quizlet az első 5 alkalmazás között van az iTunes áruházában. A cég a növekedést kockázati tőkebefektetés nélkül érte el.

    david tj

    Név: David Tjaden

    Kor: 26

    A Nemzeti Oktatási Szervezet Diák Programjának elnöke

    A szervezet vezetőjeként Tjaden képviseli az oktatáspolitikai érdekeit több mint 60000 jövőbeni oktatónak államközi, állami és helyi szinteken mind az 50 államban és 1100 főiskolai területen, ezzel a szervezet a legnagyobb főiskolai diákszervezet az országban. Az Iowai egyetem emberjogi központjának kutató asszisztensként dolgozni kezdő Tjaden ma kongresszusi irodáknál lobbizik és diákcsoportokat hoz létre a közoktatás releváns ügyeivel, diákhitellel és főiskolai finanszírozási ügyekkel kapcsolatban.

    caryn vo

    Név: Caryn Voskuil

    Kor: 27

    A Rocketship Education iskolamodell kezdeményezés ügyvezetője

    Voskuil segíti az iskolamodell kezdeményezést Amerika egyik leggyorsabban növekedő szakhálózati iskoláinál. Karrierjét angol tanárként kezdte Washigton D.C. állami iskoláiban, de hamarosan tanárok továbbképzéseit vezette. Ő a felelőse a digitális tabterv és oktatói technológiák ügyintézésének, melyek több mint 5000 diák monitorán jelennek meg, valamint munkakörébe tartozik még a régi hardverek kicserélése több mint 3500 Chromebook-on (google laptopok).

    tony wan

    Név: Tony Wan

    Kor: 28

    Az EdSurge News vezető szerkesztője

    Az elmúlt két évben Wan segített kialakítani az EdSruge-t, aminek következtében egy olyan szervezetet sikerült létrehozni, akikhez érdemes fordulni az oktatási technológiák terén. A San Diego-i egyetem történészi főiskolai- és a Stanford egyetemen szerzett Kelet Ázsiai tanulmányok mesterdiplomásaként vállalkozó cégekkel foglalkozik, valamint bár még kicsi, de törekvő online és szájhagyomány útján terjedő követőtábora van. Az EdSurge-höz való csatlakozása előtt segítette a Luckybird Games elindítását, mely egy matematikai oktatójátékokat fejlesztő cég.

     

    kano2Kiemelt fotó:

    A kiemelt fotón Alex Klein, a Kano cég alapítója. Alex nem ebben a Forbes összeállításban szerepel, de a fotó üzenete és az innovációja miatt ideillőnek éreztük. A KANO egy oktatásban is használható technológiai építőelemekből álló játékos oktatóeszköz, itt érhető el. 

    Forrás: Forbes

     

    A fordító bemutatkozása

    Kaufmann Péter

    2004 óta dolgozom a köznevelésben, amely időszak alatt igyekeztem minél több szerepet ellátni, az oktatás minél több szegmensébe belelátni. Tekintettel arra, hogy szeretem átlátni a dolgokat, igyekeztem olyan feladatokat vállalni, ahol rálátásom lehetett az intézmény belső ügyeire. Nem mondhatom, hogy könnyű volt a felmerülő akadályokat leküzdenem, akár szaktanárként vagy osztályfőnökként az osztályteremben, akár a minőségbiztosítási csoport tagjaként a kollégák soraiban, akár munkaközösség-vezetőként, de minden nehézséghez konstruktívan álltam hozzá. Mindig igyekeztem nem „elszenvedőként”, hanem konstruktív alakítóként részt venni az eseményekben, melynek köszönhetően rengeteget tanulhattam kollégáimtól.

    VIAForbes.com
    Előző cikk2016. március 19-én Hatvanban gyűlnek össze az innovatív pedagógusok
    Következő cikkÉrettségihez hasonló nyelvi mérések már a 9. évfolyamtól? Miért? Hogyan?