Kezdőlap Digitális eszközök

Újszerű kommunikációs eszközöket is bevetnek a Digitális Témahét szervezői

Több, mint 460 iskola regisztrált projektekkel a Digitális Témahétre az első héten.- olvasható a dth2016.hu honlapon, a szervezők tájékoztatása. Segítségükkel összeszedtünk egy újabb csokornyi új információt a DTH-t szervező pedagógusok tájékoztatására. Az internetes t tudásmegosztáshoz használt webinárium műfaja viszonylag szűk körben ismert, ezt is megismerhetik a cikkből.

formativwebinarkep
Forrás: Digitális Témahét

Felkészülés a Digitális Témahétre –  mik azok a webináriumok?

” A felkészülést érdemes a tervezéssel, a tanárok bevonásával kezdeni, majd a projekttémák kiválasztásával folytatni. Ehhez a honlap Tudásbázisában célszerű körülnézni, itt található a Digitális Témahétre készült projektek és még számos projektötlet és módszertani segédlet.

Jelentkezés előtt – tervezés

Az iskola megvalósíthatja a kidolgozott mintaprojekteket is, de szabadon át is dolgozhatja azokat saját elképzelései alapján. Ezen kívül lehetőség van arra is, hogy az iskola saját ötleteket valósítson meg, akár helyi partnereket bevonva vagy más iskolákkal együttműködve. A Digitális Témahét céljait azok az iskolák valósítják meg leginkább, akik legalább egy egynapos (5 tanóra) oktatási projektet valósítanak, legalább egy osztály részvételével.

Regisztrálás és ami azzal jár

Miután kialakult a megvalósítandó projektek száma, témakörei, célszerű mielőbb regisztrálni a Digitális Témahét honlapján. A regisztráció nyomán az intézmény megjelenik a Digitális Témahét Térképén, valamint letölthető az online jelvény, amelyet az iskola honlapjára is ki lehet tenni.

Témák egyeztetése

A választott témákat vagy esetleges projektötleteket nem szükséges a Digitális Témahét szervezőivel elfogadtatni, azonban szívesen adunk tanácsot, ha valaki igényli. Amennyiben a kidolgozott projektekhez kapcsolódó kérdések merülnek, fel, a kidolgozó tanárok szívesen válaszolnak ezekre a dth2016@ivsz.hu címen.

Választható programok

A regisztrált iskolák a digitális írástudáshoz kapcsolódó projektjeikhez a Digitális Témahét partnerei által felkínált programok között kereshetnek és választhatnak az ingyenes kiegészítő programok közül. A Tudásbázisban a Választható programok menüpontban érdemes keresni az ajánlatok között. Az informatikai vállalatok, oktatási cégek, múzeumok és más partnerek által felkínált programokat az adatlapon megadott elérhetőségeken keresztül közvetlenül a partnerekkel kell egyeztetni.

Webináriumok

A felkészülést segítik a webináriumok, de a Digitális Témahét csapata a dth2016@ivsz.hu címen örömmel segít, ha szakmai kérdések merülnek fel. A webinarium kifejezés a szeminárium szóból lett megalkotva, jelentése: WEB-es szeminárium.

A webináriumok online zajlanak, tehát akár otthon ülve is be lehet kapcsolódni. Minden webinárium előtt a regisztrált résztvevők emailben megkapják a csatlakozáshoz szükséges információkat.  Csak egy böngészőprogram szükséges és alapfokú internethasználati ismeret. (Aki el tud küldeni egy e-mailt, az  a webináron is részt tud venni- a szerk.) A webinárium résztvevői látják, hallják az előadót és egy csetablakban kérdéseket tehetnek fel, hozzászólhatnak.

Első webinárium a Digitális Témahéten: 21. századi projektek tervezése

Az első webinárium 2016. március 3-án zajlott, „ A 21. századi projektek tervezése” címmel.  A webináriumot a Tanárblog szerkesztői vezették. Aki nem tudott részt venni, itt, a YouTube-re feltöltött 44 perces videóban megtekintheti az előadás felvételét.

Második webinárium – „Értékelőeszközök a projektekben- Ötletek a mobiltelefonok/tabletek használatára”

Ez az előadás március 8-án (kedden) 17 órai kezdettel zajlott le a fenti címmel.  Dr. Főző Attila László, az IVSZ munkatársa tartotta,   ennek felvétele is hamarosan elérhető lesz.

Harmadik webinárium: „Taníts kódolni! – a programozás tanítása tantárgytól függetlenül”

Lehet még jelentkezni! (2016.03.09.- a szerk.)  A 2016.03.10-i, csütörtöki webináriumot Tisza Géza, az IVSZ munkatársa tartja 17 órai kezdettel „Taníts kódolni! – a programozás tanítása tantárgytól függetlenül” címmel. ‪#‎eskills ‪#‎digitalistemahet

A webináriumra az ezen űrlap kitöltésével lehet jelentkezni:

Az webinárium Facebook eseménye itt érhető el.

 A negyedik webinárium : „Formatív értékelés elektronikus mérés-értékelési környezetben”

A 2016. március 17-i 17 órától kezdődő  következő webinárium témája: Formatív értékelés elektronikus mérés-értékelési környezetben. A webináriumot Tisza Géza, az IVSZ munkatársa tartja. A webináriumra az alábbi űrlap kitöltésével lehet jelentkezni (http://goo.gl/forms/iSAVfLDfGq). A jelentkezők számára emailben küldjük el a webináriumhoz való csatlakozáshoz szükséges linket.

A webinárium Facebook-eseményének oldala itt érhető el.

Digitális Témahét a Facebook-on:

https://www.facebook.com/groups/DTHtanaricsoport/ – 454 csoporttag

https://www.facebook.com/digitalistemahet/?fref=nf – 1332 követő

Az adatok feljegyzésének időpontja: 2016.03.09.

A cikk és a kép forrása: Digitális Témahét csoport –http://www.dth2016.hu/

Előző cikkDigitális oktatás, pedagógusképzés, lehetőségek: interjú Horváth Ádámmal, az IVSZ oktatási igazgatójával
Következő cikkPedagógusok és diákok is ingyenesen látogathatják az első Shaolin Kungfu és Wushu Európa-bajnokságot