Négy tanulmány kiváló szerzők tollából a stresszről, a küzdelemről és a konfliktuskezelésről a tehetséggondozás tükrében.
„GÉNIUSZ KÖNYVEK
A Géniusz Könyvtárat a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége által koordinált Magyar Géniusz Program, valamint a Tehetséghidak Program keretében megjelentetett kötetek alkotják. A sorozat célja, hogy széles körű, átfogó segítséget és eligazítást adjon a tehetséggondozás ügyében tevékenykedő szakembereknek és segítőiknek.”
A sorozat részeként nemrég a Stressz, megküzdés, versengés, konfliktusok című kötetet tette közzé a Matehetsz Facebook-oldala. A megosztást átvette a moderniskola.hu közösségi média felületen elérhető oldala is, és nagyon sok érdeklődőt vonzott. Ezért gondoltuk, hogy felhívjuk itt is az Olvasók figyelmét erre a nagyszerű és hiánypótló kötetre.
Dávid Imre jegyzi az első fejezetet:A stressz és kezelése címmel. (58. oldal) Ebben a stresszorokról, a kiégésről ugyanúgy szó esik,mint a stresszel való megküzdésről, amit pedagógusok és tanulók esetében mutat be a szerző.
A második fejezet a Megküzdés és tehetség címet kapta, és Pataky Nóra jegyzi. A kiemelkedően fontos és nagyon aktuális témát gyakorlatiasan, érzékenyen bontja ki a szerző. A megküzdést befolyásoló tényezőktől annak pozitív és negatív módjaiig sok alapvető motívumot és tevékenységet bemutat. A megküzdést elősegítő egyéni jellemzők fejlesztése mellett megismerhetők azok a gyakorlati lehetőségek is, amelyekkel a pedagógusok és segítő szakemberek felvértezhetik magukat a stressz elkerülhetetlen érkezésére. (68 oldal)
A versengéssel, a győzelemmel és a vesztéssel való adaptív megküzdés tehetséges diákoknál – ez a címe a Fülöp Márta által jegyzett III. fejezetnek. Ebben megismerhetők a tehetség és a versengés jellegzetességei, megtudhatjuk, hogyan helyezkedik el a tehetséges gyermek a strukturált versenyek világában. Vajon mik azok a pszichés képességek, amikre szükség van az adaptív és sikeres versengéshez? Ezt is megtudhatjuk, mint ahogyan a 21. századi tanulás és munkavégzés egyik kulcskompetenciájának kifejtését is megismerjük: A versengés és az együttműködés összevetésében az ún. együttműködő versengést. Valós ez vagy egy ideál inkább? Megismerhetjük ezt is, mint ahogyan a versengést, mint készség fejlesztését is.