Kezdőlap jó példák

Az Okosportálon különösen a „Jó gyakorlat” részt kedvelem….”- Erdei Gyula, iskolaigazgató

A Nemzeti Köznevelési Portál - Okosportál- felhasználói, sőt tesztelői között a kezdetektől fogva szerepel Erdei Gyula, a hajdúszoboszlói Thököly Imre Általános Iskola igazgatója. Az innovatív, számtalan IKT eszközt rutinosan használó tantestület vezetője nyilatkozott az Okosportállal kapcsolatos tapasztalatairól a moderniskola.hu -nak.

Mióta használják az okosportált?

Amióta lehetőség nyílik használatára, egyénileg a tavalyi nyár óta, igazán 2015 szeptember – október óta. Intenzíven 2015 novembere – decembere óta. Ekkor a kíváncsiság hajtott, meg a lehetőség, hogy a tesztelők között lehettem elsőként is.

Milyen tapasztalataik vannak? 

Az alapgondolat nagyon jó, ezt mindenképpen tovább kellene vinni. Az előzetes beharangozás szerinti munka lehetősége lassan bontakozik ki, bár a feltöltött anyag egyre több.  Örömmel láttam, hogy egyre több az olyan animáció, ami az elvont fogalmak megértését,a dolgok működését, a jelenségek hátterét mutatja be, pl. legutóbb a monszunszélről láttam egy remek animációt, és meg is néztük a gyerekekkel..

 

A mérsékelt övezeti monszun kialakulását bemutató animáció az nkp.hu -n
A mérsékelt övezeti monszun kialakulását bemutató animáció az nkp.hu -n

Azt tapasztalom, hogy órai munkában használható. Úgy szoktam alkalmazni, hogy amit a gyerekeknek fontos tartalomnak gondolok, azt az önálló munka előtt bemutatom: „ez a funkció, itt érhető el, ezt lehet vele csinálni.”

– Jó fejlesztési iránynak látom az  ún. egyéni tanulási útvonal lehetőségét, amivel-annak egyszerűsödése után  – élni fogunk. Jó ötletnek tartjuk pedagógiailag is, hogy jó, ha egy feladatot többféleképpen lehet megoldani. A mostani feladatokban a  pedagógus tapasztalataival megoldható, hogy egyénre szabott feladatokat adjunk a gyerekeknek.

Milyen alapon választanak a portál kínálatából?

A feladatokat a szükséges témakörnek megfelelően választjuk. Az órai munkához igazítjuk, hogy animáció vagy más tartalomtípus legyen. A 21. századi oktatás elvárásainak megfelelően  úgy használjuk az Okosportált is, hogy

  • a feladatok nyílt végűek legyenek,
  • a gyerekekkel közösen fedezzük fel a tudást, egyéni útvonalakon,
  • s persze az interaktív módokon.
  • A gyerekek aktivitására építünk és arra, hogy csoportban, közösen dolgozzanak.
  • A kérdéseket, feladatokat úgy adjuk meg, hogy azok valós problémára keressék a választ.  Mindezek amai korszak elvárásainak megfelelő modern oktatási szempontok, amik figyelembevételét segíti az Okosportál.
Segítség a portál használatához - videók!
Segítség a portál használatához – videók!

Hogyan tanulták meg a használatát, mi okozott kihívást, mi ment könnyen?

Igazából nem a kezelhetőség a gond számunkra, hanem a gyorsaság és az osztályok feltöltésének lehetőségét keressük még, és biztosan meg is fogjuk találni. (Segítség az oldal használhatához, több videó is elérhető az NKP.hu-n, pl. itt. – a szerk.) A pedagógusainknak belső képzéseket, kurzusokat tartunk, megosztjuk a tudást egymással.Ez korábban is gyakorlat volt nálunk, most a tanév végén is tartunk közös tudásmegosztást, a pedagógusok megismerhetik a legújabb oktatásban használható eszközöket, mint pl. a One Note Class Notebook digitális jegyzetfüzetet.

Mi a kedvence az Okosportálról? 

Különösen a „Jó gyakorlat” részt kedvelem, ott sok hasznos ötlet található. Készítettem egy- két tanulási útvonalat is, de ez még tömeges felhasználás terén várat magára.

A Jó gyakorlatok rész az nkp.hu oldalon
A Jó gyakorlatok rész az nkp.hu oldalon

Hajdúszoboszló, 2016. június 09.

Erdei Gyula

 

 

Erdei Gyula, iskola igazgató
Erdei Gyula, iskola igazgató

Erdei Gyula

Aki válaszolt: Erdei Gyula, iskolaigazgató
Thököly Imre Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Hajdúszoboszló

Előző cikkTehetséggondozókat ismerek el – Bonis Bona – A nemzet tehetségeiért – 2016- kik a díjazottak?
Következő cikkMegtapasztalt összetartozás – a Határtalanul program keretében kirándultak hetedikesek