Mióta használják az okosportált?
Amióta lehetőség nyílik használatára, egyénileg a tavalyi nyár óta, igazán 2015 szeptember – október óta. Intenzíven 2015 novembere – decembere óta. Ekkor a kíváncsiság hajtott, meg a lehetőség, hogy a tesztelők között lehettem elsőként is.
Milyen tapasztalataik vannak?
Az alapgondolat nagyon jó, ezt mindenképpen tovább kellene vinni. Az előzetes beharangozás szerinti munka lehetősége lassan bontakozik ki, bár a feltöltött anyag egyre több. Örömmel láttam, hogy egyre több az olyan animáció, ami az elvont fogalmak megértését,a dolgok működését, a jelenségek hátterét mutatja be, pl. legutóbb a monszunszélről láttam egy remek animációt, és meg is néztük a gyerekekkel..
Azt tapasztalom, hogy órai munkában használható. Úgy szoktam alkalmazni, hogy amit a gyerekeknek fontos tartalomnak gondolok, azt az önálló munka előtt bemutatom: „ez a funkció, itt érhető el, ezt lehet vele csinálni.”
– Jó fejlesztési iránynak látom az ún. egyéni tanulási útvonal lehetőségét, amivel-annak egyszerűsödése után – élni fogunk. Jó ötletnek tartjuk pedagógiailag is, hogy jó, ha egy feladatot többféleképpen lehet megoldani. A mostani feladatokban a pedagógus tapasztalataival megoldható, hogy egyénre szabott feladatokat adjunk a gyerekeknek.
Milyen alapon választanak a portál kínálatából?
A feladatokat a szükséges témakörnek megfelelően választjuk. Az órai munkához igazítjuk, hogy animáció vagy más tartalomtípus legyen. A 21. századi oktatás elvárásainak megfelelően úgy használjuk az Okosportált is, hogy
- a feladatok nyílt végűek legyenek,
- a gyerekekkel közösen fedezzük fel a tudást, egyéni útvonalakon,
- s persze az interaktív módokon.
- A gyerekek aktivitására építünk és arra, hogy csoportban, közösen dolgozzanak.
- A kérdéseket, feladatokat úgy adjuk meg, hogy azok valós problémára keressék a választ. Mindezek amai korszak elvárásainak megfelelő modern oktatási szempontok, amik figyelembevételét segíti az Okosportál.
Hogyan tanulták meg a használatát, mi okozott kihívást, mi ment könnyen?
Igazából nem a kezelhetőség a gond számunkra, hanem a gyorsaság és az osztályok feltöltésének lehetőségét keressük még, és biztosan meg is fogjuk találni. (Segítség az oldal használhatához, több videó is elérhető az NKP.hu-n, pl. itt. – a szerk.) A pedagógusainknak belső képzéseket, kurzusokat tartunk, megosztjuk a tudást egymással.Ez korábban is gyakorlat volt nálunk, most a tanév végén is tartunk közös tudásmegosztást, a pedagógusok megismerhetik a legújabb oktatásban használható eszközöket, mint pl. a One Note Class Notebook digitális jegyzetfüzetet.
Mi a kedvence az Okosportálról?
Különösen a „Jó gyakorlat” részt kedvelem, ott sok hasznos ötlet található. Készítettem egy- két tanulási útvonalat is, de ez még tömeges felhasználás terén várat magára.
Hajdúszoboszló, 2016. június 09.
Erdei Gyula
Erdei Gyula
Aki válaszolt: Erdei Gyula, iskolaigazgató
Thököly Imre Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Hajdúszoboszló