Kezdőlap Digitális eszközök

    Online feladatkészítővel bővül a digitális oktatási program – együttműködik a Redmenta és a Hipersuli

    A Telenor digitális oktatási programjához, a Hipersulihoz stratégiai partnerként csatlakozik a hazai startup, a Redmenta. A Redmentában elérhető online feladatkészítő alkalmazásával a pedagógusok játékosabbá és izgalmasabbá tehetik az órai és a házi feladatokat, de még a számonkéréseket is, miközben a gyerekek év közben megszerzett digitális kompetenciáit is mérhetik. Ismerkedjen meg ezzel a könnyen használható alkalmazással és a Hipersuli megoldásaival, próbálja ki őket, az erre fordított idő sokszorosan megtérül!

    Fotó: hipersuli.hu

    Online növényismereti kvíz a fenyőkről, versennyel összekötött kérdőív a karácsonyi étkezési szokásokról – a Telenor digitális oktatási programjában, a Hipersuliban sok diák számára izgalmas, ünnepi témájú online feladatokkal zárult az év. A mai Z generáció számára a digitális eszközök és az internet használata természetes, a Hipersuliban részt vevő 1500 diáknak pedig ezek az iskolában is a mindennapok részét képezik. A tanórákon használt okostelefonok és táblagépek lehetővé teszik, hogy a gyerekek a megszokottnál izgalmasabb körülmények között sajátítsák el az új ismereteket.

    Mi az a Redmenta? 

    A Redmentáról az ingyenes, magyar online feladatszerkesztő alkalmazás oldalán ITT lehet többet megtudni, és egy gyors regisztráció után használni is. A startup, vagyis nagy növekedési potenciállal rendelkező,  gyorsan növekvő, IKT termékkel foglalkozó globális lehetőségekkel is bíró vállalkozást magyar – tizenéves! – fiatalok alapították, magyar pedagógusokkal közösen fejlesztették és fejlesztik folyamatosan.

    Hogyan működik a Redmenta? Tutorialok, bemutatók, konferencia-előadások a témáról a YouTube-on ITT.

    Tanárok számára létrehozott Redmenta tesztelői csoport a Facebookon ITT elérhető.

    Cikkünk végén elérhetők a Redmenta gyakorlati alkalmazásáról szóló korábbi moderniskola.hu cikkek, amiből megismerhetik az iskolai alkalmazás bevezetésének részleteit is. A szerk.

     

    A Hipersuliról

    A Telenor digitális oktatási programja egy pilot után 2015 májusában indult el az ország különböző térségeiben. A Hipersuli keretében a pedagógusok rendszeres szakmai képzést kapnak, a diákok pedig táblagépeken és mobilinternet segítségével – akár az iskola falain kívül is – fejleszthetik digitális kompetenciáikat. A program kiemelten épít a résztvevő pedagógusok digitális szakmai tapasztalataira, ösztönzi és elősegíti tapasztalatcseréjüket. A Hipersuli hosszú távú célja, hogy a program működése során felgyülemlett ismereteket a közoktatás bármely szereplője felhasználhassa. A Telenor 2016 novemberében megnyitotta a lehetőséget minden intézmény számára, hogy csatlakozzanak a Hipersuli programhoz. Ennek részletei és pontos feltételrendszere a www.hipersuli.hu oldalon olvasható.

    Tesztelés a tudás anyja? 

    Annak érdekében, hogy mind több Hipersuli-pedagógus kapjon támogatást a korszerű digitális platformok használatához, a Telenor oktatási programja és a Redmenta stratégiai partnerségre lép. A magyar startup fő projektje egy tanár és diák által is egyszerűen használható, online feladatlap-készítő alkalmazás, amely arra alapoz, hogy a legújabb kutatások szerint nem az ismétlés, hanem a tesztelés a tudás anyja.

    Digitális diáknak digitális feladatot!

     

    A Redmenta játékosabbá, korszerűvé teszi a dolgozatírást és a házi feladatot a diákok számára, jelentősen felgyorsítja és megkönnyíti a tanárok munkáját, akiknek nem kell dolgozatjavítással időt tölteniük. Az alkalmazásban a feladatok időzíthetők, és a tanárok azt is megadhatják, hogy diákjaik mennyi időt fordíthatnak a feladatlapok kitöltésére. A Redmenta nagy előnye, hogy a diákok szinte azonnal visszajelzést kapnak a feladatok megoldásáról.

    „A partnerség célja, hogy az online, digitális eszközökön végzett feladatok minél nagyobb szerepet kapjanak a tanulásban. A megállapodásnak köszönhetően a Hipersuliban résztvevő tanárok és diákok az elsők között használhatják a Redmenta legújabb fejlesztéseit, kérdéseiket, javaslataikat pedig közvetlenül megoszthatják fejlesztőcsapatunkkal, és emellett folyamatosan keressük az újabb lehetőségeket a közös munkára.” – mondta el Király Dávid, a Redmenta alapítója.

    Tanóra- „kicsit” másként – egy bevált jó gyakorlat

    Az alkalmazást már nem először használta a karácsony előtti időszakban Csaláné Böngyik Edit, a Hipersuli egyik pedagógusa biológia és kémia óráin: „A karácsony előtti utolsó órákra többek között egy, a fenyőfákról szóló növénytani online feladatlappal készültem, az egyik osztályomnak pedig egy érdekes kvízt állítottam össze, alkalmat keresve arra, hogy egy kicsit másként beszélgessünk a karácsonyi étkezési szokásokról. A Redmentát az örökös időhiánytól szenvedve kezdtem el használni. Nagyon egyszerű a használata, ráadásul korhatár- és létszám-független: 8. és 12. osztályosoknál is kiválóan működik, a kis létszámú és a 37 fős osztályomban egyaránt. A dolgozatoknál beállítható, hogy a feladatok véletlenszerűen következzenek, és az adható válaszok sorrendje is eltérő, így szomszédról puskázni esélytelen. Általában írok válaszmagyarázatokat is, amit nagyon szeretünk: a diák rögtön látja, hogy mit rontott el, és hogy mire kellett volna figyelni. Alig várom, hogy az együttműködés eredményeként még több feladattípus bekerüljön az alkalmazásba, hogy témazáróknál is használhassam.” – mondta el Csaláné Böngyik Edit, a Hipersuli programban részt vevő hódmezővásárhelyi Németh László Gimnázium és Általános Iskola pedagógusa.

    Előző cikkPedagógus bértábla 2017. januártól a Közszolga.hu-n
    Következő cikkMegéri nevezni a BankVelem PénzOkos Kupára!