Kezdőlap Digitális eszközök

Nyolcezer innovatív pedagógus „pörgette” a Digitális Témahetet – pályázni ápr. 18-ig lehet!

Újabb nagy lépés a digitális oktatás felé vezető úton- ezzel a címmel jelent meg az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) oldalán a Digitális Témahétről szóló összefoglaló írás, amit az alábbiakban közlünk mi is. A beszámolót azzal vezetjük be, hogy az iskolák tudósításait - 8000 pedagógus, 130 ezer gyerek részvételét!!- követni lehetett a Digitális Témahét Tanári Fórumon és több iskola, pedagógus közösségi médiában való megosztásában. A legtöbb projekt jellegzetességeit összegyűjtve egyértelműen derűlátó következtetést lehet levonni

Újabb nagy lépés a digitális oktatás felé vezető úton- ezzel a címmel jelent meg az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) oldalán a Digitális Témahétről szóló összefoglaló írás, amit az alábbiakban közlünk mi is.  A beszámolót azzal vezetjük be, hogy az iskolák tudósításait követni lehetett a Digitális Témahét Tanári Fórumon és több iskola, pedagógus közösségi médiában való megosztásában.

Pályázati határidő módosítás!

‘Többen jeleztétek, hogy kevés az idő a dokumentáció feltöltésére a pályázatban. Ezúton közhírré tétetik: az intézményi pályázat és a pedagógus pályázat beadási határideje is módosul. Végleges beadási határidő mindkét esetben április 18-a, kedd 24.00.
(Annak érdekében, hogy azok, akik már feltöltötték a pályaművüket ne kerüljenek hátrányba, 1. az iskola honlapjára kitett dokumentáción még dolgozhatnak, 2. amennyiben szükségesnek érzik, írjanak nekünk az info@digitalistemahet.hu címre, hogy töröljük a feltöltésüket, és később újra töltik, ebben az esetben ezt megtesszük.) Tudjuk, a jó munkához idő kell.” Forrás: Digitális Témahét Tanári Fórum, a bejegyzés írója: Tisza Géza, oktatási szakértő, IVSZ

A legtöbb projekt jellegzetességeit összegyűjtve egyértelműen derűlátó következtetést lehet levonni: kreatív, innovatív ötletre épültek. A gyerekek aktív bevonásával, az ő ötleteikre, tevékenységükre, kezdeményezésükre épült. Valós problémákra kerestek megoldásokat. Nyílt végű feladatokat kaptak. Több pedagógus, több gyerekcsoport közös tevékenységével oldották meg a feladatokat. IKT eszközöket használtak. Értékelték a tevékenységüket, önreflexíven dolgoztak. Vagyis a gondolkodási képességeiket is fejlesztették ezek az órák, visszafordíthatatlanul pozitív folyamatokat elindítva.

Az IVSZ cikke:

 

A magyar oktatási rendszer reformja a küszöbön áll: ma már biztos, hogy nem nőhet fel több generáció anélkül, hogy felkészülne a 21. század kihívásaira. A digitalizáció napjaink legmeghatározóbb folyamata: a digitális eszközök használata létszükségletté vált minden munkakörben, miközben ehhez a lakosság digitális kompetenciáinak fejlesztése elengedhetetlen, hiszen a 15 évesnél idősebb korosztály csaknem harmada jelenleg digitálisan írástudatlan, és nagy részüket digitális leszakadás fenyegeti. 

Digitális Témahét: Újabb nagy lépés a modern oktatás felé vezető úton

A legátfogóbb iránymutatás ezen a területen Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája (MDOS) néven született meg, és került elfogadásra a Kormány által 2016 októberében. A stratégia nyomán a végrehajtásban már most számos eredményt láthatunk, azonban a rendszerszintű átalakítás nehéz és hosszadalmas folyamat. Hiszünk abban, hogy addig is van teendő. Erre a legjobb alkalom a Digitális Témahét, amely szemléletében, pedagógiai módszertani megközelítésében, digitális eszközhasználattal kapcsolatos iránymutatásaival az MDOS által megálmodott köznevelés jövőjének előszobája. 

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) kezdeményezésére megvalósuló program a tavalyihoz hasonlóan idén is hatalmas siker: több mint ezer iskola döntött úgy, hogy ezen a héten a digitális kompetenciafejlesztésé lesz a főszerep. Nyolcezer innovatív pedagógus szervezésében országszerte 3 300 digitális pedagógiai project valósul meg 130 ezer diák részvételével.

A Digitális Témahét IVSZ-es szakmai csapata a pedagógusokat idén is felkészítő webináriumokkal, mintatartalmakkal, módszertani útmutatókkal támogatja. Folyamatos szakmai szupportot biztosítunk, segítjük az iskolai programok szerveződését, a online pedagógus közösség épülését. Az oktatási intézményekben szervezett digitális pedagógiai projektek a a 21. századi képességek fejlesztéséről, ugyanakkor a pedagógiai megújulásról szólnak, az iskola diákjai számára egy különlegesen izgalmas kihívást jelentenek. Az oktatási intézmények és az önkéntes partnerek (elsősorban IT cégek és oktató szervezetek) ezen a héten könnyen találnak egymásra. A Témahét honlapján elérhető, több mint száz partnerprogram között az érdeklődők sok más mellett találnak IT iroda látogatást, robot, 3D nyomtató és VR bemutatót, etikus hacker foglalkozást. Közel félszáz ilyen esemény valósul meg országszerte április 3. és 7-e között.

A Digitális Témahét programtérképe 2017-ben

A Digitális Témahét programtérképe 2017-ben

A 2017-es Témahét kiemelt célja az intézmények közötti hatékony együttműködés, a tudásmegosztás támogatása. Felhívásunkra idén felsőoktatási intézmények is csatlakoztak a programhoz, bemutatókat és változatos programokat szerveznek közoktatási intézmények számára. Több esetben az általános és középiskolák egymással együttműködve valósítanak meg közös projekteket.

A pedagógusképzésben szerepet játszó intézmények számára megnyitottuk a lehetőséget a Digitális Témahét pályázatán való részvételre. Ösztönözve ezzel a szemléletváltást a jövő tanárainak oktatásában. A tanár és más pedagógia szakos hallgatók digitális pedagógiai projekttel pályázhatnak.

Az idei évben jelentős hangsúlyt kapott a médiatudatosságra nevelés is. Az online jelenlét lehetőségeiről és veszélyeiről több előadást hallgathattak meg az érdeklődő pedagógusok, és a tartalmi és a programkínálat is nőtt a témában. Külön kiemelnénk, hogy 2017-ben nagy számban csatlakoztak alternatív és magániskolák, valamint óvodák is a Digitális Témahéthez.

A mintaértékű projekteket szervező intézményeket, pedagógusokat idén is értékes eszközcsomagokkal díjazzuk az IVSZ mellett a Lego Education, a Microsoft Magyarország, a HP Inc Magyarország, az EPAM, az OTP Fáy András Alapítvány, a Huawei, a Dell, a CHS valamint az EPSON Magyarország felajánlásainak köszönhetően.

A Dunaújvárosi Vasvári Pál Általános Iskola diákjai rendeződtek DTH-emblémába – Fotó: Zsedrovits Enikő – Forrás: duol.hu
Előző cikkFrissítve: Miről és hogyan beszélgessünk gyerekekkel a Kék Bálna kapcsán? A Kék Vonal tanácsai
Következő cikkÁprilis 12. – Közönségtalálkozó – 24. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál