Ragadja meg a diákok figyelmét kortárs magyar előadókkal. Miért? Hökkentse meg őket, mutassa meg, hogy milyen nyitott és menő, és nem utolsó sorban tanítsa meg őket egy csomó mindenre. Utazzunk a tantárgyak között.
Járai Márk: Letészem a lantot
Szabó Balázs: Bájoló
Önt is dühítette már, hogy nem érdekelte a diákokat az órán a zene? Vagy mondjuk, hogy oda se bagóznak a versekre? A füle botjukat sem mozdítják arra, hogy történelem? Van megoldás. Sokkal egyszerűbb, és izgalmasabb mint gondolnád.
Punnany Massif: Hétköznapi Hősök
Ne menjünk bele mély módszertani elméletekbe. Egyszerűen fogadjunk el párt tényt, amit Kodály óta tudunk. Kodály Zoltán szerint:
„Nem lehet egészen boldog ember, akinek nem öröm a zene! Erre az örömre azonban tanítani kell az emberiséget, mert magától nem jut el odáig.”
Mary Popkids: Mosoly
A zene nevelő feladata, szerepe összetett: megtanít hallani a szépet, értékelni a művészetet, fejleszti a zenei hallást, a ritmusérzéket, a figyelmet. Segíthet a szövegértésben, megérteni az irodalmat, felfedezni a történelmet.
A Kezdet Phiai- AKPH
Általában 18+-os tartalom van a szövegeikben, de ez a 3 perces poetry slam, (ami alapján Vodafone reklám is készült) hasznos és eltalált.
Ezen kívül csak annyit kell még tudnunk, milyen plusz tantárgyhoz kapcsolnánk, illetve melyik tananyagunkhoz. Szóba jöhet irodalom, történelem, művészettörténet, de még nagyon sok kapcsolódó kompetencia.
Keressen 5 percet a tanmenetben, és használja ezeket az előadókat.
A szerző bemutatkozása:
Major Zsuzsanna újságíró vagyok. Az értékes hírközlésben hiszek.