Kezdőlap hírmozaik

    5 menő magyar előadó, akiket érdemes hallgatni órán

    Találkozhat Arany, Kodály és Járai Márk! Úgy kell szólnunk, ahogyan megértik. Tartson egy órát, amikor Punnany Massifot, Halott Pénzt, vagy mondjuk AKPH-t hallgatnak a diákokkal. Major Zsuzsanna cikke.

    Ragadja meg a diákok figyelmét kortárs magyar előadókkal. Miért? Hökkentse meg őket, mutassa meg, hogy milyen nyitott és menő, és nem utolsó sorban tanítsa meg őket egy csomó mindenre. Utazzunk a tantárgyak között.

    Járai Márk: Letészem a lantot

    Szabó Balázs: Bájoló

    Önt is dühítette már, hogy nem érdekelte a diákokat az órán a zene? Vagy mondjuk, hogy oda se bagóznak a versekre? A füle botjukat sem mozdítják arra, hogy történelem? Van megoldás. Sokkal egyszerűbb, és izgalmasabb mint gondolnád.

    Punnany Massif: Hétköznapi Hősök

    Ne menjünk bele mély módszertani elméletekbe. Egyszerűen fogadjunk el párt tényt, amit Kodály óta tudunk. Kodály Zoltán szerint:

    „Nem lehet egészen boldog ember, akinek nem öröm a zene! Erre az örömre azonban tanítani kell az emberiséget, mert magától nem jut el odáig.”

    Mary Popkids: Mosoly

    A zene nevelő feladata, szerepe összetett: megtanít hallani a szépet, értékelni a művészetet, fejleszti a zenei hallást, a ritmusérzéket, a figyelmet. Segíthet a szövegértésben, megérteni az irodalmat, felfedezni a történelmet.

    A Kezdet Phiai- AKPH

    Általában 18+-os tartalom van a szövegeikben, de ez a 3 perces poetry slam, (ami alapján Vodafone reklám is készült) hasznos és eltalált.

    Ezen kívül csak annyit kell még tudnunk, milyen plusz tantárgyhoz kapcsolnánk, illetve melyik tananyagunkhoz. Szóba jöhet irodalom, történelem, művészettörténet, de még nagyon sok kapcsolódó kompetencia.

    Keressen 5 percet a tanmenetben, és használja ezeket az előadókat.

    A szerző bemutatkozása:

    Major Zsuzsanna újságíró vagyok. Az értékes hírközlésben hiszek.

     

     

     

    Előző cikkSegítség, kígyót melengettem a keblemen – avagy mit tegyünk a manipulátorokkal és domináns kollégákkal a munkahelyünkön?
    Következő cikkBáránybőrbe bújt farkasok – avagy mit tegyünk a manipulátorokkal és domináns kollégákkal a munkahelyünkön? – 2.rész