Kezdőlap jó példák

Egyedülálló megoldás a játékos pénzügyi neveléshez – videóval!

A Pénziránytű Alapítvány 2018. augusztus 29-én mutatta be az Magyar Nemzeti Bank (MNB) épületében új pénzügyi oktatójátékát, amely elsősorban a 7-8. osztályos diákoknak és tanáraiknak kínál színvonalas, valódi kihívásokat jelentő, élményalapú pénzügyi ismeretszerzési lehetőséget. Az ingyenesen letölthető tankönyvek és munkafüzetek után ez az alkalmazás is díjmentesen elérhető.

 

Mobilapplikáción a Pénziránytű Alapítvány általános iskolai tankönyve

  A mobil eszközökön elérhető oktatójáték alapjául az Alapítvány 2017-ben megjelent „Küldetések a pénz világában” című -7-8. osztályos diákoknak szóló tankönyve szolgált, amely hazánkban egyedülálló kezdeményezés eredménye, és a hazai pénzügyi-gazdasági ismeretek általános iskolai oktatásának hiánypótló eszköze.

A tankönyv sikerére és a digitális megoldások térhódítására tekintettel életre hívott játék a pénzügyi ismeretterjesztés modern, igényes módja, amely kiválóan támogatja az élményalapú tanulást. A cél egy olyan játék létrehozása volt, amely a diákok egyéni felhasználása mellett a pedagógusok tanórai alkalmazására is hatékony eszköz lehet.

„Az MNB támogatásának köszönhetően közel százezer általános iskolai diáknak juttattuk el ingyenesen a Küldetések a pénz világában című pénzügyi tankönyvünket és munkafüzetünket. Ezek a diákok potenciális játékosok, akik közvetlenül is rátalálhatnak a játékra, vagy tanáraik közvetítésével játszva tanulhatnak a pénzügyekről korszerű, digitális környezetben, mobil app-on. Mobil játékunk kiváló példája a digitális edutaintment megvalósulásának, így nagy örömmel nyújtjuk át a diákoknak, de az érdeklődő, játékos kedvű idősebb korosztálynak is.” – mondta Hergár Eszter, a Pénziránytű Alapítvány kuratóriumi elnöke

A digitális játék összhangban van a Nemzeti alaptantervvel, valamint a választható Gazdasági-pénzügyi kerettantervvel, és Magyarországon egyedülálló módon a tanórai munkát szolgálva, tudatosan épít a gyerekeknél mindig kéznél levő eszközre, a mobil telefonra. A tesztelő diákok és tanárok három szóval jellemezték a játékot: kreatív, hasznos, átlátható.

Előző cikkPapp-Danka Adrienn: Digitális állampolgárság az oktatásban
Következő cikkA tanárok már az iskolákban vannak – Intézményvezetők az évkezdésről