Pintér Róbert egyetemi adjunktus Internet, internet mondd meg nékem: ki vagyok én? címmel tartott előadást a 9. Digitális Esélyegyenlőség konferencián.
Pedagógusok, szülők számára is fontos kérdés: hogyan tanítjuk meg a ránk bízott gyereket a közösségi médiában szerepelni? Merthogy a szereplés már alapvető tényező, kérdés, mikor lépnek fel a „színpadra”. Mi mutatnak magukról? Kirakatban élnek -e, másokat mennyire figyelnek meg? Valós boldogságot mutatnak a Facebook-posztok, vagy hamis, de vágyott képek? Hogyan hat rájuk ez, hogyan tudatosítsuk? Mi, felnőttek, tudatosak vagyunk?
Ezek a fontos kérdések is válaszra várnak.
A Neumann János Számítógéptudományi Társaság konferenciáján elhangzott előadás fókuszában a digitális identitás, az én reprezentációja, a digitális identitásmenedzsment, az interperszonális kommunikáció és a közösségi média használat állt.
A kutató szerint:
„Az új kommunikációs eszközök nagy hatással vannak a személyes kommunikációra. Fontos megfelelően kezelni az új helyzeteket, főleg azoknál a gyerekeknél, akik most tanulják a személyes kommunikációt, most szocializálódnak, most rögződik náluk, hogy mi helyes és mi helytelen.
Internet, internet mondd meg nékem: ki vagyok én?
„További előadások Pintér Róberttől a Slideshare csatornáján itt!
Pintér Róbert – kutatásvezető az ENET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél – egyetemi adjunktus Budapesti Corvinus Egyetemen |
Kapcsolódó cikkek:
Mobileszközökön indul a Hipersuli
Tudatosabb netezés-hogyan segítsük?
Hogyan figyeljünk a gyerekekre a neten? Meddig lehet beleszólni egyáltalán?