Kezdőlap hírmozaik

    Sulinetwork – díjjal ismertek el pedagógusokat

    Immár harmadik alkalommal részesülnek Sulinetwork-díjban azok a pedagógusok és oktatási szakemberek, akik kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárultak a digitális írástudás fejlesztésének pedagógiai-módszertani támogatásához, valamint az infokommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak terjesztéséhez. A Sulinetwork-díjat Sipos Imre, az EMMI köznevelésért felelős helyettes államtitkára, valamint a támogatók képviselői adták át Székesfehérvárott, a Sulinetwork 2015 konferencián. A díjat  dr. Főző Attila László mutatja be a Modern Iskolának. A szakember az EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Osztály IKT Módszertani Irodájának irodavezetője.

    – Kik kaphatják meg ezt a díjat, hogyan választják ki a díjazottakat?
     
    Sulinetwork-díjban részesülhet minden Magyarországon dolgozó, magyar állampolgársággal rendelkező, pedagógus végzettségű szakember, aki az IKT innovatív alkalmazásai és a digitális írástudáshoz kapcsolódó jó gyakorlatok terjesztése terén kiemelkedő eredményeket ért el. A díjra a jelölteket felterjesztik, a jelölésnek tartalmaznia kell a jelölt szakmai bemutatását és munkásságának ismertetését megfelelő hivatkozásokkal alátámasztva. A Sulinetwork-díjat évente legfeljebb három fő nyerheti el egy független szakmai bizottság – amelynek tagjai a korábbi díjazottak is – döntése alapján. A díjazottak köznevelésben gyakorló pedagógusok, és közülük egy lehet olyan szakember, aki pedagógus végzettségű ugyan, de szakmai tevékenységét az oktatás más területein fejti ki. 
     
    – Milyen tendenciákat látnak kirajzolódni az innovatív, IKT eszközöket is használó pedagógusok és intézményvezetők munkája területén?

     
    Örömmel látjuk a nyitottságot a pedagógusokban, ami alapvető pozitív attitűd az IKT eszközök és alkalmazások saját módszertanba való beültetése terén. A kísérletezgetés azonban már nem egymástól elszigetelten történik, minden, amit ezen a területen kipróbálnak, tapasztalnak és olvasnak, rövid időn belül közkinccsé válik egy közösségen belül. Ezek a közösségek azonban korántsem kizárólag – és főleg nem is – intézményi szinten szerveződnek, hanem blogokon és közösségi oldalakon. A konferencia ideje alatt a résztvevők az #snw2015 Twitter hashtag alatt osztották meg gondolataikat, benyomásaikat és az újonnan tanultakat, a Facebookon olyan csoportokban vannak jelen, mint a Sulinetwork, az eBiztonság, az M-learning kávéház vagy a GPS az oktatásban.
     
    – Mivel jár ez a díj? 
     
    A szakmai kitüntetést a Sulinetwork Konferencia gálavacsorán, ünnepélyes keretek között kapják meg a díjazottak. Mindemellett egy-egy Szanyi Borbála által készített kisplasztikával, valamint értékes jutalommal lehetnek gazdagabbak, amelyet minden évben a díj kiemelt szakmai támogatói ajánlanak fel. Idén az IVSZ és a Codie jóvoltából a díjazottak egy-egy táblagéppel és egy-egy Codie-val térhettek haza.
     
    – Milyen üzenetet szeretnének közvetíteni a díj odaítélésével a többi pedagógusnak és persze a díjazottaknak? 
     
    A pedagógusoknak is szükségük van megerősítésre, hogy munkájukat jól végzik, de a tanárok ritkán részesülnek szakmai elismerésben ekkora plénum előtt. A Sulinetwork Konferenciát nem csupán az IKT innovatív alkalmazása iránt érdeklődő tanárok találkozóhelyének szeretnénk tekinteni, hanem egyfajta ünnepségnek, ahol látható, hogy értéket képvisel mindaz a többlet, amit a mindig megújulásra képes, nyitott pedagógusok munkájukba fektetnek.

    Az idei díjazottakkal –  Klacsákné Tóth Ágota, Benedekné Fekete Hajnalka és Tóth Éva – készült interjúkat hamarosan közöljük! (Az Educatio-tól kapott képen a felsorolás sorrendjében, balról jobbra a pedagógusok láthatók.- a szerk. )

    Kapcsolódó cikkek: 

     

    „Idegenvezetőként a digitális világban” – interjú Benedekné Fekete Hajnalkával

     Tisztelettel és kütyükkel – csodákra leszünk képesek– interjú Tóth Évával

    A sikerhez türelem is kell – interjú Klacsákné Tóth Ágotával.

    Előző cikkHogyan lesz több lány az informatikában -mi az iskolák szerepe?
    Következő cikkMegújul és fejlődik a koragyermekkori fejlesztés rendszere