Kezdőlap Digitális eszközök

Okostelefont a gyereknek? Érvek pro és kontra

"Működjünk együtt a tanárral, még ha nem is teljesen azonos a véleményünk – a táborban, kiránduláson, suliban ő a felelős." Az iskolai (okos)telefonhasználatról a digitaliscsalad.hu szerzője most szülői szemszögből járja körbe ezt a témát, négy-négy érvet említ a készülékek gyerekkori használatáról, ügyelve a pedagógusok korrekt bevonására. . Ön szerint is?

Forras: digitaliscsalad.hu
Forras: digitaliscsalad.hu

„Működjünk együtt a tanárral, még ha nem is teljesen azonos a véleményünk – a táborban, kiránduláson, suliban ő a felelős.”

Ez az érv is elhangzik a „mikor és hogyan adjunk okostelefont a gyereknek” – érvrendszer egyik javaslatában. A digitaliscsalad.hu cikkében a gyerekek internethasználati tudatosságáról, annak sokféleképpen értelmezhetőségéről, a félreértett „tudásról”, az online biztonságról, az internetezés szabályairól, a felelős nethasználatról is szó esik.  A szülők egymás közti megegyezése kulcsfontosságú lehet, hisz a kortárs csoport nyomása nemcsak gondot, de támaszt is adhat. Fontos, hogy a szülő, pedagógus egyben digitális szerepmodell is, és a közös tevékenység erőt adó, fejlesztő, kötődést segítő ereje az online tevékenység során is érvényesül. Tehát netezzenek együtt, hozzanak közösen megegyezést – vonják be a gyereket is, hogy be tudja tartani!

Okostelefon – még okosabb kérdések

Hogyan lehet támaszt találni e témában?

Pl.  Időkorlátos használat. Túllépés, szabályszegés esetén korlátozás, egyéb következmény: „Nálunk is ez a szabály, mert Pistikééknél is!”Ön hogyan egészítené ki?

Hogyan használják az iskolában ill. a tanításban az okostelefonokat? A beépített szenzorokat, a közös és mobil internetezési lehetőséget, az alkalmazásokat?

Hogyan kezeli a gyerekek között a hozzáférési egyenlőtlenségeket?

Milyen a kapcsolat a szülőkkel e téren, milyen érvek nehezítik ill. segítik a megegyezést?

Az okostelefon és a Modern Iskola

A moderniskola.hu korábbi cikkeiben is elkötelezett volt a digitális technika és módszerek oktatási felhasználásának bevezetése érdekében.

Az okostelefonok használatáról itt írtunk több cikkben, a mobiltelefon” kulcsszóra az alábbi cikkek kerülnek elő a moderniskola.hu oldalon. A mobiltelefonos tanulás – „m-learning” – kulcsszóra is számos cikkünket érdemes olvasni, itt van egy csokornyi. 

A szülő fizeti, a szülő dönt

„Szóval döntsünk mi: MI készen állunk-e rá, hogy egyedül hurcibálja, használja (beleértve a netet is)? Mert talán az első szempont: engedjük-e netezni, akár felügyelet nélkül? Ha nem, felesleges drága okoskészüléket venni, mintha adnánk neki egy autót, amiben egy csepp benzin sincs, vagy lejárt a forgalmi engedélye. Az egész fő lényege ugyanis a netezés. Ha nem engednénk, vagy nem látjuk megfizethetőnek, felejtsük el az egész okostelefon-témát.

Eme legfőbb érv mellett vizsgálhatjuk a kérdést a következőek mentén:”

Készen áll a gyereked arra, hogy okostelefonja legyen?

 

Készen áll a gyereked arra, hogy okostelefonja legyen?

 

Köszönjük a digitaliscsalad.hu oldal szerkesztőségének az anyag bevezető részének átvételi lehetőségét!

Előző cikkPedagógusokat is kitüntettek a nemzeti ünnep alkalmából – nézze meg, kit ismerhet!
Következő cikkEgy 21. századba illő tanóra tíz jele – cikk az Edutopia portálról