A sajtóbejáráson volt módja a szerzőnek megfigyelni belülről is az óvodát és ismerkedni az építés és tervezés hátterével is. Részletes beszámoló, az épített környezet fontossága, beltéri képek és izgalmas előrelátások, na ez már sok fotó az index.hu oldalán erről.
”
A cikk így kezdődik:
„Átadták az angyalföldi sci-fi óvodát
Szűrt levegő, fénykút, 400 gyerek, elképesztő tervezői és technikai megoldások..”
Az épített környezet és a pedagógiai program „összesimulása”
Kapcsolódik a témához az óvoda honlapján olvasható bemutatkozás, ami a külső megoldások mellett azt is mutatja, hogy a „belső”, szervezési, személeti, pedagógiai programjuk is modern és megfelel a 21. századi elvárásoknak:
„A Meséskert Tagóvoda, a Kassák Lajos utca 17 szám alatt található (a Lehel piac közelében).
Több, mint 60 éves intézményünk 8 csoport működik, átlagosan 24 fős létszámmal. Legtöbb csoportunkba, melyek mindegyike kedves állatokról vannak elnevezve, azonos korú gyermekek járnak. (…)
A mindennapok során sokféle tevékenység keretében ismerkedhetnek környezetükkel. Testileg erősödnek, ügyesedik mozgásuk, fejlődnek matematikai képességeik, logikai gondolkodásuk. A sok közös tevékenység, élmény során alakul beszédkészségük, együttműködő-képességük. A mozgásos- fejlesztő játékokat örömmel használják gyermekeink, csoportszobáinkban wesco mozgáskuckó sarkokat alakítottunk ki.
Sajátosságunk az elfogadás, befogadás- a csoportokban 1-2 sajátos nevelési igényű gyermek integrálását vállaljuk. Autista spektrumzavarral élő gyermekeket befogadó intézmény vagyunk.
Óvodánk pedagógusai főiskolát végzett szakemberek, többen különböző szakirányú másoddiplomával, 8 óvodapedagógusunk szakvizsgával rendelkezik.
Nevelőtestületünkre általában jellemző a nyitottság, aktivitás. Fiatalos, jó hangulatú csapat vagyunk. Úgy érezzük, nevelő munkánkhoz nélkülözhetetlen a folyamatos önképzés és továbbképzés.”
És végül egy idézet, ami segít az óvodáról még több kellemeset tudni: (az óvoda honlapjáról):
„Ha a gyerek együtt él a dicsérettel, megtanulja mások megbecsülését.
Ha a gyerek együtt él az elfogadással, megtanul szeretetre lelni a világban.
Ha a gyerek együtt él a biztonsággal, megtanul hinni magában és a környezetében.
Ha a gyerek együtt él a barátságossággal, megtanulja, hogy a világ olyan hely, ahol jó élni.”
(Dorothy K. Holtz)’