A SYMA Rendezvény- és Kongresszusi Központban tartott rendezvény célja a digitális oktatás népszerűsítése, segítségnyújtás az IKT eszközökkel támogatott módszertani megoldások terjesztésében, jó gyakorlatok bemutatása és a pedagógusok horizontális tudásmegosztásának támogatása volt.
A konferencián bemutatásra kerültek a legújabb oktatásban használható digitális fejlesztések, módszertani megoldások. A résztvevő pedagógusok megismerkedhettek a fejlesztés alatt álló okostankönyvekkel, digitális tananyagokkal, a tanítás, tanulás során már kipróbált eszközökkel. Betekintést nyerhettek a Digitális Oktatási Stratégia tervezett megvalósításának folyamatába, valamint az átalakuló intézményfenntartás modelljét is megismerhették.
A konferencia egyben az EFOP-3.2.2 A köznevelés tartalmi szabályozóinak megfelelő tankönyvek, taneszközök fejlesztése és digitális tartalomfejlesztés elnevezésű projekt nyitóeseménye is volt. A projekt célkitűzései között szerepel a Nemzeti Köznevelési Portál (NKP) továbbfejlesztése, új funkciók kialakítása, a meglévők kiegészítése, valamint az elérhető digitális tananyagok bővítése.
A szakmai konferencia mellett osztályokat is vártak a szervezők az eseményre. A kiállításon digitális oktatási jó gyakorlatokkal ismerkedhettek meg a résztvevők, az osztályok pedig digitális mintatanórákon és a kiállítás kalandpályáján vehettek részt.
Az első napot Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár nyitotta meg. Köszöntőjében megnevezte azokat a fejlesztési területeket, amelyek az oktatási rendszer digitális átalakítása szempontjából kiemelt fontosságúak, úgy mint, a pedagógus-továbbképzéseket; a tartalmi-módszertani fejlesztéseket, taneszköz-fejlesztést; a fenntartói környezet átalakítását és az infrastruktúrafejlesztését.
Czunyiné dr. Bertalan Judit kormánybiztos köszöntő beszédben az egyik legfontosabb fejlesztési területnek a digitális kompetencia mérését nevezte. Részletesen beszélt a Digitális Oktatási Stratégiáról és annak megvalósítási körülményeiről.
Fotó forrása ofi.hu – itt.
Dr. Ollé János, az Eszterházy Károly Egyetem rektorhelyettese problémafelvető előadásában azt taglalta, hogy miképpen egészíthetik ki egymást a digitális tananyagok és a hagyományos, papír alapú tankönyvek. Az utóbbi évek hazai taneszköz-fejlesztési gyakorlata azt a célt tűzte ki, hogy a digitális és hagyományos tananyagok párhuzamosan készüljenek, a szerkesztők együttműködésében, ez példaértékű.
Dr. Kaposi József, az OFI főigazgatója az EFOP 3.2.2 uniós projekt céljait mutatta be: folytatni a kísérleti tankönyvek kipróbálását és átdolgozását, az Nemzeti Köznevelési Portál fejlesztését, bővítését és kifejleszteni az okostankönyveket.
Fotó forrása: ofi.hu
A kísérleti tankönyvek átdolgozási metódusáról tartott előadást Kojanitz László szakmai vezető. A pedagógusok részletes visszajelzései alapján a szerkesztők átdolgozták a tankönyveket, így érték le végleges, ún. újgenerációs formájukat. Az átdolgozásokkal a pedagógusok elégedettek voltak, a kutatás alapú fejlesztést pedig üdvözölték.
Az utolsó plenáris előadásban a Nemzeti Köznevelési Portál tartalmi és funkcióbővítési továbbfejlesztési irányait vázolta fel Pintér Gergely alprojekt-vezető. A tervek szerint hamarosan megjelennek az okostankönyvek, továbbá fejlődik a keresés, az akadálymentesítés és a közösségimédia-használat, ezáltal pedig javul a felhasználói élmény.
Forrás: OFI.hu
Az ofi.hu oldalról átvett beszámolókat folytatjuk.
Fotók beillesztése: a szerk.
További fotók a rendezvényről és előadókról az ofi.hu -n – itt.
Külön cikkekben a moderniskola.hu saját mini-interjúit és tudósításait is közöljük.