Kezdőlap hírmozaik

    Tanácskozás a PISA-eredményekről – videón az MTA Székházában rendezett konferencia

    Hogyan lehet a nemzetközi és hazai tapasztalatokat felhasználva, korszerű és jól használható tudással, illetve műveltséggel felvértezni a magyar gyerekeket? Egyebek mellett erre a kérdésre keresték oktatáskutatók és pedagógusok a választ a legutóbbi PISA-eredményekről rendezett tanácskozáson. Az MTA Székházában tartott konferencián készült videó megtekinthető a cikkünkben elérhető linken az mta.hu-n.

     

    A PISA vizsgálatok eredményeinek értelmezése az oktatás fejlesztését szolgáló kutatómunka kontextusában – ezzel a címmel rendezett tanácskozást 2017. február 22-én a Magyar Tudományos Akadémia. Az előadásról szóló, több, mint két órás videó az EZEN linken tekinthető meg, az MTA honlapján. Az MTA -tól érkezett közleményben a videón szereplő előadók és előadásuk rövid összefoglalója olvasható:

     

    Lovász László, az MTA elnöke arról beszélt, hogy a diákoknak alkalmazható tudásra van szükség, az ehhez szükséges és a további ismeretek elsajátítását is lehetővé tévő szilárd alapokat pedig az iskolás években kell megszerezni. Mint mondta, az oktatási rendszert éppúgy folyamatosan karban kell tartani, akárcsak az azt megalapozó tudományos módszereket.

    Csapó Benő egyetemi tanár, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet és az MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport vezetője, a MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának tagja arról beszélt, hogy a magyar diákok tudásának nem csupán a mennyiségével, hanem a minőségével is súlyos gondok vannak. Ráadásul továbbra is jelentősek az iskolák közötti különbségek, ami a magyar iskolarendszer rendkívüli szelektivitásának egyik indikátora.
    Előadása 14 perc 4 másodperces kezdettel látható a videón (az első néhány percben technikai probléma volt a világítással, ezért elnézést kérünk)

    Steklács János, a Pallasz Athéné Egyetem professzora arra hívta fel a figyelmet, hogy az elmúlt hónapokban több publikáció is született a romló magyar PISA-eredményekről, amelyek az olvasás, szövegértés szempontjából is lesújtó adatokat mutatnak.
    Előadása 1 óra 8 perces kezdettel látható a videón.

    Csíkos Csaba, az Eötvös Loránd Tudományegyetem docense a legutóbbi PISA-felmérés matematikai eredményeit értékelte. Eszerint a magyar diákok átlagos teljesítménye e téren elmaradt az OECD-országok átlagától.

    Előadása 1 óra 55 perces kezdettel látható a videón.

    Korom Erzsébet, a Szegedi Tudományegyetem docense arról beszélt, hogy miként változott a természettudományos műveltség értelmezése az eddigi felmérések során; milyen tudáselemek, témák kerültek előtérbe, hogyan változott a felmérések módszertana.

    Előadása 2 óra 35 perces kezdettel látható a videón.

    Előző cikkHogy látja egy pedagógus a friss Oscar-os MINDENKI-t?
    Következő cikkEgy iskolai kórus életébe pillanthatunk be- Oscar-díj – Deák Kristóf Mindenki című alkotása nyerte a rövidfilmes díjat