Kezdőlap osztályfőnök

ADHD-ról kérdezhetik tapasztalati szakértőnket 02.24-én

A figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, elterjed nevén "hiperaktivitás", angol rövidítéssel: ADHD egyre több gyereknél jelenik meg, így egyre több pedagógust, szülőt állít újabb kihívások elé. Segítségül hívtuk Lopatovszkiné Kasza Éva, ADHD segítőt, saját-élményű tanácsadót, aki 2016. február 24-én, szerdán, 17-18 óráig, a moderniskola.hu élő cset-beszélgetés keretében válaszol a kérdéseikre. Akár névvel, akár név nélkül is kérdezhetik a szakembert! A bemutatkozása és a várható témák a cikkben olvashatók.

kosarpalank„A figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD) neurológiai természetű veleszületett vagy fejlődési rendellenesség, melynek vezető tünete a figyelemzavar, kísérő tünetei a hiperaktivitás, feledékenység és a gyenge impulzuskontroll.”* Az egyre több családban, így egyre több osztályban és iskolában is megjelenő, röviden „hiperaktív”- nak nevezett diákokkal való bánásmód nem könnyű sem a szülőnek, sem a pedagógusoknak, diáktársaknak sem. Ehhez kínál most segítséget Lopatovszkiné Kasza Éva, ADHD segítő, saját-élményű tanácsadó 2016. február 24-én, szerdán, 17-18 óráig, a moderniskola.hu élő cset-beszélgetésében. Hogyan érheti el ezt a cset beszélgetést? Az egyszerű  és ingyenes megoldás részleteinek bemutatása ld. itt.  Bemutatkozása és a várható témák:

kaszaevaportre

„2003-ban megszületett első gyermekem, majd 2005-ben a második is. Mire a két fiú után, 2011-ben, vártam a kislányunkat, addigra tudtam, mi nem leszünk egy hétköznapi család. Elsőként 2010-ben a kisebbik fiamat diagnosztizálták hiperaktivitással, majd az azt követő nyáron, már a nagy fiam is csatlakozott. 2015 nyara óta a férjem is diagnosztizált ADHD-s, és a kicsi lánykánk is esélyes…

Közben nem csak az otthonom lakói „hiperek”, egyre több diákom küzd ezzel a problémával. A figyelemzavar megnehezíti a mindennapjaikat, az állandó nyugtalanság tetézi, az impulzivitásuk, fékezetlen indulataik tetőzik a problémáikat…

Az elmúlt évek sírós és néha nevetős tapasztalati arra motiváltak, hogy különböző eszközökkel, módszerekkel próbálkozzam, hogy mégis taníthassam őket, és velük   együtt osztálytársaikat is. Ahogy szülőként, úgy tanárként sem volt lehetőségem másik utat választani! Együtt kell végigmenni az úton, és nem mindegy, hogyan indulunk neki!

Ha Ön szülő, és kétségei vannak, vagy kolléga, aki javítani szeretne egy osztály lehetőségein, kérdezzen!”

Még egyszer tehát:

Az egyszerű  és ingyenes megoldás részleteinek bemutatása ld. itt.

A saját élményű szakértő honlapja itt található.

kaszaevanevjegy

Mire tud válaszolni a szakértő?

Például a gyerek ADHD érintettsége vagy annak gyanúja miatt iskolát szeretne váltani, nem tud a pedagógussal az élethelyzetről, gyerekről elfogadóan kommunikálni, nem értik meg gyermekét, diagnózisra van szüksége. Mindezek, és még más is szóba kerülhet.

kaszaadhdgyerek
Egy tipikus ADHD-s gyerek iskolai elhelyezkedése- a szerző saját felvétele

A szerző korábbi – 2014,11,22-i cikke a témáról itt olvasható:

Hogyan segíthet egy hiperaktív – ADHD-s gyereknek a pedagógus?

*Forrás: Wikipédia

Kosárlabda-palánk fotó forrás: Pexels.com

Előző cikkHogyan osztályozzunk, hogy az ne legyen káros a tanulásra?
Következő cikkHogyan lehet ünnepelni az anyanyelv nemzetközi napját?