Kezdőlap vezetés

Hogyan működik a Komplex Instrukciós Módszer egy kihívásokkal teli fővárosi iskolában?

A Losonci Téri Általános Iskola - a- "Losi" - a főváros, a VIII. kerület egyik legnehezebb összetételű, de egyben a pedagógiai kihívásokat tekintve a legizgalmasabb, legsokszínűbb közoktatási intézménye. Új színfolt a Losiban a KIP tanulási-tanítási módszer, amit az elmúlt tanévben vezettek be. Erről szóló cikkünkben az iskola igazgatója, Stenczinger Csilla mutatja be a KIP-ről készült gyakorlatias kiadványukat és egy segítő kisfilmet.

Menekült, vietnami, roma származású, hátrányos helyzetű diákoknál is beválik ez a módszer Forrás: http://www.losialtisk.hu
Menekült, vietnami, roma származású, hátrányos helyzetű diákoknál is beválik ez a módszer
Forrás: http://www.losialtisk.hu

A Losonci Téri Általános Iskola – a- „Losi” –  a főváros, a VIII. kerület egyik legnehezebb összetételű, de egyben a pedagógiai kihívásokat tekintve a legizgalmasabb, legsokszínűbb közoktatási intézménye. Új színfolt a Losiban a KIP tanulási-tanítási módszer, amit az elmúlt tanévben vezettek be. Mára lelkes követője a tantestület és persze a diákok is. Az iskola igazgatója, Stenczinger Csilla osztja meg tapasztalatait:

losiigazgatosterncziger

„Mint igazgató, a legizgalmasabb azt látnom, hogy a tantestület innovatív tagjai milyen lendülettel és hittel vetették bele magukat a munkába. Ebben a módszerben hisznek, szeretnek bíbelődni a tananyaggal, amit egyébként már rutinból is taníthatnának. Jobban figyelnek a gyerekek státuszára osztályon belül és azt tudatosan tudják pozitív irányba elmozdítani. Természetesen, ezt nem lehet ráerőltetni senkire, de azt látom, „a jó példa: ragadós””

„Fegyelmezetlen osztály, lehetetlen csoportmunkában dolgozni, nagy a zaj mindig. Veszekednek, megsértődnek.

A KIP-es órán békésen dolgoznak, érdekli őket a feladat, kreatívak, csendes munkazaj, eredményes megoldások.”

Ezért választotta a Józsefváros szívében működő Losonci Téri Általános Iskola módszertani megújulásuk alapjául a KIP módszert.

Második éve tanulják a gyerekekkel együtt a KIP módszert a pedagógusok.

Minősített referenciaintézményként tapasztalataikat, sikereiket módszertani kiadvánnyal és tanórai felvétellel osztják meg.

Az órai munkát bemutató videófelvétel – és további fotók is – elérhetők itt

Szereplők: Kériné Böröcz Klára tanító, igazgatóhelyettes, 2.a osztály- 7 nemzetiség tanulói járnak együtt,
2016. 09.14-én készült , témák: helyviszonyok – mellett, között, előtt, mögött, jobbra, balra, alatta, felette szavak helyes használata a tananyag (matematika műveltségi terület)
A megfigyelésre ajánlott szempontok:
– KIP bevezetés 1-2. évfolyamon,
– Megfigyelésre ajánlott: felelősök-szerepek működése, kommunikáció csoporton belül, kompetenciafejlesztés (43.o.), értékelés-önértékelés, megváltozott pedagógus szerep

A kiadvány 50 oldalas és részletesen bemutatja a pedagógusok szempontjából is a módszert, gyakorlatias, hasznos leírásokkal, fotókkal. Letölthető .pdf-ben .

 A KIP-es kiadvány tartalomjegyzéke

Rotary Club Budapest-Margitsziget előszava_____________________________________ 5

Most már el tudjuk KIPzelni! –Stenczinger Csilla__________________________________ 6

 

KIP-es nevelőtestületi értekezlet a Losiban – Stenczinger Csilla_______________________ 7

Nevelőtestületi képzés anyaga –  KIP módszer alkalmazásával – Stenczinger Csilla______ 16

Statisztikai adatok___________________________________________________________ 20

Tapasztalatok a KIP-módszerről – tanári reflexiók

Czifrik Piroska_____________________________________________ 21

Földi Judit________________________________________________ 22

Makai Eszter_______________________________________________ 24

Sipos Gábor___________________________________________________________ 26

KIP tanulói kérdőívek összesítése­– B. Nagy Éva__________________________________ 28

„Csomagolj” –Tájékozódást segítő viszonyok – óravázlat, elégedettségmérés, elemzés

Kériné Böröcz Klára_____________________________________________________ 32

 

A 35 éves LOSI köszöntő verse– Stenczinger Csilla________________________________ 45

KIP-es képek_______________________________________________________________ 46

További részletek az iskola honlapján: 

http://www.losialtisk.hu/losi/index.php/kezdooldal/hirek/355-interju-iskolank-igazgatojaval-stenczinger-csillaval

 

 

Előző cikkOrszágos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny középiskolásoknak
Következő cikkIngyenes vezetéstechnikai verseny fiatal autóvezetőknek