A Losonci Téri Általános Iskola – a- „Losi” – a főváros, a VIII. kerület egyik legnehezebb összetételű, de egyben a pedagógiai kihívásokat tekintve a legizgalmasabb, legsokszínűbb közoktatási intézménye. Új színfolt a Losiban a KIP tanulási-tanítási módszer, amit az elmúlt tanévben vezettek be. Mára lelkes követője a tantestület és persze a diákok is. Az iskola igazgatója, Stenczinger Csilla osztja meg tapasztalatait:
„Mint igazgató, a legizgalmasabb azt látnom, hogy a tantestület innovatív tagjai milyen lendülettel és hittel vetették bele magukat a munkába. Ebben a módszerben hisznek, szeretnek bíbelődni a tananyaggal, amit egyébként már rutinból is taníthatnának. Jobban figyelnek a gyerekek státuszára osztályon belül és azt tudatosan tudják pozitív irányba elmozdítani. Természetesen, ezt nem lehet ráerőltetni senkire, de azt látom, „a jó példa: ragadós””
„Fegyelmezetlen osztály, lehetetlen csoportmunkában dolgozni, nagy a zaj mindig. Veszekednek, megsértődnek.
A KIP-es órán békésen dolgoznak, érdekli őket a feladat, kreatívak, csendes munkazaj, eredményes megoldások.”
Ezért választotta a Józsefváros szívében működő Losonci Téri Általános Iskola módszertani megújulásuk alapjául a KIP módszert.
Második éve tanulják a gyerekekkel együtt a KIP módszert a pedagógusok.
Minősített referenciaintézményként tapasztalataikat, sikereiket módszertani kiadvánnyal és tanórai felvétellel osztják meg.
Az órai munkát bemutató videófelvétel – és további fotók is – elérhetők itt
A kiadvány 50 oldalas és részletesen bemutatja a pedagógusok szempontjából is a módszert, gyakorlatias, hasznos leírásokkal, fotókkal. Letölthető .pdf-ben .
A KIP-es kiadvány tartalomjegyzéke
Rotary Club Budapest-Margitsziget előszava_____________________________________ 5
Most már el tudjuk KIPzelni! –Stenczinger Csilla__________________________________ 6
KIP-es nevelőtestületi értekezlet a Losiban – Stenczinger Csilla_______________________ 7
Nevelőtestületi képzés anyaga – KIP módszer alkalmazásával – Stenczinger Csilla______ 16
Statisztikai adatok___________________________________________________________ 20
Tapasztalatok a KIP-módszerről – tanári reflexiók
Czifrik Piroska_____________________________________________ 21
Földi Judit________________________________________________ 22
Makai Eszter_______________________________________________ 24
Sipos Gábor___________________________________________________________ 26
KIP tanulói kérdőívek összesítése– B. Nagy Éva__________________________________ 28
„Csomagolj” –Tájékozódást segítő viszonyok – óravázlat, elégedettségmérés, elemzés
Kériné Böröcz Klára_____________________________________________________ 32
A 35 éves LOSI köszöntő verse– Stenczinger Csilla________________________________ 45
KIP-es képek_______________________________________________________________ 46
További részletek az iskola honlapján: