Az interneten bármit megtalálnak, az iskolákban külön pályaválasztással megbízott tanár egyengeti az útjukat, és ott vannak az erre szakosodott pályaorientációs tanácsadók is. Játékot programoztatok nekik. Miért érzitek szükségét?
Azt láttuk, hogy a középiskolásoknak egy hatalmas része nem rendelkezik pontos jövőképpel. Még ha tisztában is vannak a saját érdeklődésükkel és erősségeikkel, nem tudják, hogy azt felnőttként milyen területen lennének képesek kamatoztatni, egész egyszerűen azért, mert nem ismerik a lehetőségeiket. Rengeteg információ érhető el számukra pályaválasztással és a felsőoktatási rendszerrel kapcsolatban, de ezek nagy része egy középiskolás számára nehezen értelmezhető, a konkrét szakmák, munkalehetőségek megismerésében nem segít.
Mindezt egy játék keretében megvalósítani jó ötletnek tűnt, egyrészt mert ez egy szórakoztató formája a tudásátadásnak, másrészt a konkrét iránymutatás helyett jó lehetőséget biztosít, hogy indirekten adjuk át azokat az információkat és azt a módszertant, ami egy tudatos pályaválasztási döntés meghozatalában segít.
A játék története 3 napot ölel fel, minden nap végén le kell adnia egy „jelentést” az osztálytársairól a jövőbe, és ezek a jelentések azok, amik a kitöltőt mint diákot segítik a magyar oktatási rendszer megismerésében, minden alkalommal eggyel mélyebbi szinten.
Miért foglalkozik egy esetmegoldó tréningekre szakosodott cég középiskolásokkal? Milyen, középiskolásoknak szóló projektjei vannak még a Case Solversnek?
A középiskolás projekjeinknél a kulcsszó mindig a tudatosság. Azok a képességek, amelyek egy üzleti szakon tanuló egyetemista esetében a klasszikus esettanulmányok segítségével fejlődnek (problémamegoldás, kritikus gondolkodás stb.) nemcsak a szakmai életben, hanem az élet minden területén fontosak, és már középiskolás korban is érdemes és kell fejleszteni ezeket. Erre a célra jött létre a Gimi more márka és a www.gimimore.hu oldal, ami közrefogja az összes középiskolásokat célzó projektünket. Több versenyt is szervezünk, ahol a résztvevők az említett képességeket fejleszthetik, és közben egy olyan oldalról láthatnak bele a cégalapításba vagy a marketingbe, amilyenről az iskolai oktatás során nem.
A Cégre fel! versenyben egy vállalkozás elindításának folyamatát ismerhetik meg, a Márkaland nevű, marketing témájú verseny során a marketing alapfogalmainak megismerése mellett a fogyasztói tudatosság fejlesztése is célunk, a CasePénz nevű verseny pedig a pénzügyi tudatosságra helyezi a hangsúlyt. Mindezt mindig egy könnyed, a résztvevők kreativitására nagyban építő esettanulmány megoldásán keresztül érjük el, a szükséges alapismereteket pedig rövid, ingyenesen elérhető oktatóvideókon keresztül adjuk át. Ebbe a rendszerbe illeszkedik a Hol Tanuljak Tovább? is, ami más formában, de szintén a
tudatosságra helyezi a hangsúlyt.
A játék úgy folytatódik, hogy az 5 fő tudományterülettől (pl. műszaki és természettudomány) egy fokkal pontosabb alkategóriákon keresztül (pl. informatika) eljutnak a konkrét egyetemi szakokig (pl. programtervező informatikus).
A történet során az osztálytársak mellett találkoznak a munkájukról beszélő fiatalokkal is, például egy rendhagyó informatika óra keretében. Ekkor olyan munkaköröket ismerhetnek meg rövid és közérthető párbeszédeken keresztül, mint az üzleti elemző vagy a UX designer, amelyek valószínűleg nem mondanak sokat a középiskolások nagy részének, így nem is tudják, hogy érdekelheti-e őket egy ilyen jellegű munka.