Kezdőlap Digitális eszközök

Magyarból Jeles 2.0 Teachmeet: tanuljunk egymástól 3 percben!

A Kárpát-medencei pedagógusok jó gyakorlatait bemutató műhelykonferencia immár második alkalommal került megrendezésre a Kódex Kulturális Központban 2019. november 07-én. A szakmai továbbképzés célja az volt, hogy a résztvevők megismerkedjenek a külhoni magyar pedagógusok munkájával, a projektpedagógiával (eTwinning és Digitális Témahét során megvalósított projektek), olyan jó gyakorlatokba nyerjenek betekintést, melyek ötletei, IKT eszközei akár már a másnapi tanórán használhatóak. Jelen cikkünkben a konferencia teachmeet résztvevőinek ötleteit mutatjuk be.

Az ún. teachmeet-en az arra jelentkező tanárok 3 percet kapnak, hogy bemutassák oktatásban, nevelésben használt eszközüket, megoldásukat, módszerüket. Ez a bemutató lehet egy videófilm, egy prezentáció, egy történet vagy mindezek egyvelege is. Rövid, tömör, érdekes, hasznos.

Egy rendhagyó előadással kezdtünk, a BMSZ Petrik Lajos Szakgimnáziumának két technikus diákja mesélt nekünk a #petrikcodeweek sikereiről. Rekenei Zolta és Graber Péter elmondták, milyen élmény volt számukra, hogy kisebb iskolásoknak lehettek a mentoraik 2 napig és lelkesen számoltak be a szabadulószobáról, amit az iskolai könyvtárban alakítottak ki. Stílusosan a 4 percnek azelőtt vége szakadt, mielőtt megtudták volna a hallgató, hogyan lehet kijutni onnan.

Fotó: Modern Iskola

Kiss Endre, a Chiovini Ferenc Kolping Katolikus Általános Iskola,  Alapfokú Művészeti Iskola fizikatanára  a fáklyatávíróját mutatta be: a titkos üzenetet a kódolók küldik, amely alapján a fáklyakezelők kigyújtják a ledeket.

Fotó: Kiss Endre, Fáklyatávíró

Szabóné Dr Marlok Júlia (Szlovák Tanítási Nyelvű Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium) arról mesélt nekünk, milyen hasznos a learning apps és milyen sok fajta feladatot lehet vele készíteni.

Klacsákné Tóth Ágota (Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium)  természettudományos kutatás alapú online tanulási terek létrehozása témakörben mutatta be nekünk a Graaps-ot, ahol a diákok hipotéziseket állíthatnak fel, szimulációkat nézhetnek meg, eljutva a természettudományos felismerésekig.

Fotó: Modern Iskola

Tarján Kata a Mathias Corvinus Collegium középiskolásoknak szóló programjáról mesélt. Az MCC Középiskolás Program tananyagai a sikeres felvételit követően programtagjaink számára mind tartalmát, mind kinézetét tekintve egy korszerű Moodle-felületen elérhetők a honlapon keresztül: www.kp.mcc.hu Jelenleg 8 db online kurzus szerepel a kínálatban.

Fotó: Modern Iskola

A teachmeetet különleges bemutatóval fejeztük be: Martin Bukacek, a Corinth szoftver egyik megalkotója MS Teams konferenciabeszélgetésen keresztül jelentkezett be és mesélt az applikációról helyszíni tolmácsolással.

A Corinth egy oktatásban használható, kimagasló minőségű, innovatív digitális tartalommal rendelkező alkalmazás. Segítségével a pedagógusok felerősíthetik az osztálytermi gyakorlatukat, megkönnyítve a nehéz tudományos témák magyarázatát. Több mint 1500 interaktív modell található a 10 témakörben, biológiától a kémiáig és a kultúráig. A minőségi tartalmakat és a pontosságot a világ kiemelkedő egyetemeinek szakértői garantálják például a Charles vagy a Stanford Egyetemről. Tantermi használatáról hamarosan követőink is olvashatnak majd.
Fotó: Modern Iskola
Fotó: Modern Iskola
Előző cikkJátékosítás Google táblázatokból: Flippity
Következő cikkHatodik órában vidd el az osztályodat Chilébe! Tanulás a virtuális világban