FONTOS KIEMELNI, HOGY MIELŐTT A TECHNOLÓIGÁRÓL DÖNTÜNK, TISZTÁBAN KELL LENNÜNK AZZAL, MIK IS A CÉLJAINK. Akkor tud egy pedagógus dönteni, ha tisztában van azzal, mit is szeretne a tanulási folyamat során elérni. Irene van der Spoel, a Today’s Teaching Tools blog szerzője a Modern Iskolával együttműködve magyarul is megjelentette néhány hete a népszerűségi csúcsokat döntő folyamatábrájának átdolgozását, ezúttal e-learning eszközökről. Reméljük most is támpontot nyújt Olvasóink számára az eszközök kiválasztásakor.
Digitális osztálytermek
A diákoknak lehetősége van arra ezeken a felületeken, hogy a velük megosztott tartalmak alapján dolgozzák fel a tananyagot, valamint az ehhez hozzákapcsolt feladatok alapján rendszerezzék és mérjék tudásukat. Az egyéni tanulási útvonalak kiépítése és az együttműködés biztosítja, hogy a pedagógus nagyobb betekintést nyerjen abba, hogy ki, milyen tempóban haladt, mit értett meg, mennyit gyakorolt, de arra is, hogy folyamatosan és célirányosan segítse a leszakadókat vagy éppen a tehetséges diákokat.
- Edmodo: https://new.edmodo.com/?go2url=%2Fhome
- Classdojo: https://www.classdojo.com/
- Slack: https://slack.com/
- Schoology: https://www.schoology.com/
- Powerschool: https://www.powerschool.com/
- Learningapps: https://learningapps.org/
- Gooru: http://gooru.org/
- Google classroom:
- Microsoft onenote
- Hashtag school: https://e-studygroup.com/ – magyar fejlesztés számtalan lehetőséggel pl. játékosítás
Egyéni tanulási útvonalak biztosítása másképp (is)
Az alábbi eszközök, vizuális rendszerezők olyan tanulási útvonalak kialakítását teszik lehetővé, melyek során a diák nem csak arról dönt, hogyan sajátít el egy fogalmat, hanem azt is, hogyan mutatja majd be amit tanult. A szerkeszthető sablonoknak köszönhetően tökéletesen beilleszthető weboldalba, csoportba, és a diák érzi, a döntés az ő kezében van.
- Amőba (ix-ox, tic-tac-toe) táblázat
A tábla alapvető funkciója ugyanaz, mint a játéknak: válasszunk három tevékenységet egy sorban, vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan. (a sablon elérhetősége)
- Tanulási menü
A tanulási útvonalakat menüsor keretében kínáljuk. Választani kell egy előételt, egy főételt stb. A desszert opcionális, de jobb, ha hagyunk neki helyet 😊
Kvízek/tesztek/játékok
- Deck.Toys – még sosem volt ilyen könnyű a differenciálás és a diákok pontjainak követése
- Goosechase – függőséget okozó kincsvadász játék!
- JeopardyLabs – Mindent vagy semmit típusú játékok Powertpoint nélkül
- Plickers – online kvíz tanulói eszközök nélkül!
- Quizalize – kvízek 1 perc alatt!
- Twinkl – rengeteg kész anyag található itt, tantárgyra és életkorra lebontva, értékeléshez, gyakorláshoz, vagy épp a tananyag elsajátításához, de elkészíthetjük a saját feladatainkat is.
- Mathlearningcenter – vizuális matematika
Ötletbörze
- Coggle – kollaboratív gondolattérkép készítése
- Postermywall – interaktív poszter készítése
- Thinglink – interaktív poszter készítése
- Timeglider – idővonal készítése
- Timetoast – idővonal készítése
- Trello – tervezzünk együtt
- XMind – ötletbörze és gondolattérkép készítése
Ne felejtsük ezek csak eszközök, hatékonyságukhoz szükség van a pedagógusok kreatív, módszertani sokszínűségére.
Sorozatunk hétfőn folytatódik, a téma az onine értékelőeszközök használata lesz.
Források:
https://traveloteacher.blogspot.com/2019/07/teacher-pd-choice-boards-learning-menus.html?m=1
http://traveloteacher.blogspot.com/2020/03/learning-menu-plastic-challenge.html
http://traveloteacher.blogspot.com/2019/07/teacher-pd-choice-boards-learning-menus.html
https://en.todaysteachingtools.com/teaching-online—corona-edition.html