Irene saját bevallása szerint az első önállóan megtartott tanórája után 2 dologra jött rá: 1. MINDEN TANULÓNAK SZÜKSÉGE VAN ÉS MEG IS ÉRDEMLI, HOGY A TANÁR VALÓBAN LÁSSA ŐT 2. AZ IKT ESZKÖZÖK SEGÍTENEK EBBEN.
Azt mondja, azért készítette népszerű ábráját, mert észrevette, hogy sok pedagógus szeretne IKT eszközöket használni, de egyszerűen nem tudnak választani. A kép segíthet eldönteni, melyik az amelyikkel el tudják érni a kívánt célt. FONTOS KIEMELNI, HOGY MIELŐTT A TECHNOLÓIGÁRÓL DÖNTÜNK, TISZTÁBAN KELL LENNÜNK AZZAL, MIK IS A CÉLJAINK A TANÓRÁN. Akkor tud egy pedagógus dönteni, ha tisztában van azzal, mit is szeretne a tanórán elérni. Ez azért is fontos, mert a tanár nem csak azért választja az adott eszközt, mert az viccesnek vagy izgalmasnak tűnik, hanem az alapján, amire szüksége van a tanulási cél elérésnek érdekében. A folyamatábra magyar változata a blogon is elérhető.
FONTOS KIEMELNI, HOGY MIELŐTT A TECHNOLÓIGÁRÓL DÖNTÜNK, TISZTÁBAN KELL LENNÜNK AZZAL, MIK IS A CÉLJAINK. Akkor tud egy pedagógus dönteni, ha tisztában van azzal, mit is szeretne a tanulási folyamat során elérni. Irene van der Spoel, a Today’s Teaching Tools blog szerzője a Modern Iskolával együttműködve magyarul is megjelentette néhány hete a népszerűségi csúcsokat döntő folyamatábrájának átdolgozását, ezúttal e-learning eszközökről. Reméljük most is támpontot nyújt Olvasóink számára az eszközök kiválasztásakor.
És íme az új infografika, amel ahhoz ad segítséget, hogyan választhatunk beágyazható digitális eszközöket.
A blog angol nyelven itt érhető el.
Köszönjük Irene van der Spoel munkáját és közreműködését a cikk és az ábrák megjelentetésében.