Ezek az weboldalak alkalmat adnak arra, hogy saját megfigyeléseket tegyenek a tanulók. A pedagógus kitűzött céljait megerősítheti egy-egy ilyen jellegű feladattal, „vezetheti” a gyerekek tapasztalatszerzéseit.
Linkek:
– interaktív periódusos rendszer: https://ptable.com/#Tulajdons%C3%A1gok
- szimulációk magyarul (fizika, kémia, matematika, földrajz, biológia):
- planetárium: https://stellarium-web.org/
Ha pedig már olyan „vakmerő” a pedagógus, hogy egy-egy fogalom, összefüggés megértését digitális alkotásokkal méri, akkor a következőket ajánlom.
- 3D-kártyák készítése: http://smartsnotesedu.com/
Feladat: pl. nyomozz a kártyákba rejtett információk segítségével.
- plakát készítése: https://piktochart.com/
Feladat: eltűnt „Edison”, készíts egy plakátot, amelyből megtudhatjuk ki volt ő, és segíts abban, hogy meg is találjuk. (vagy) Mi tudunk a szerves anyagokról? (vagy) Mutasd be táplákozás szempontjából az állatok fogazatának legfontosabb eltéréseit.
- interaktív térkép: http://dev.myhistro.com/
Feladat: Jelöld be a következő helyszíneket, írd mellé, hogy melyik szélességi-hosszúsági fokon található, keress újrafelhasználható képet hozzá, és töltsd fel!
- képregény: https://www.pixton.com/
Feladat: A vegyjelek elvesztették tulajdonságaikat, hogy magukra találjanak, írj nekik egy történetet arról, hogy miről lehet őket felismerni!
- bináris kód generátor: http://www.unit-conversion.info/texttools/convert-text-to-binary/
Feladat: Rejtsd kódok mögé a lecke legfontosabb fogalmait. Az elkészült kódot add oda a padtársadnak! A kapott fogalmat írd fel egy lapra, amit ragassz fel a ruhádra! Hordd egész héten, ha megkérdezik, ki vagy, akkor mondd el a részletes leírást a fogalomról!
- jelvény-logó generátor: https://www.designevo.com/apps/logo/
Feladat: Készítsd el a sebesség logóját!
- mémgenerátor: https://memegenerator.net/
Feladat: keress állatos viccet, és ábrázold egy mémben. Csak újrafelhasználható képet használhatsz (ingyenes képek elérése: https://pixabay.com/hu/)!
Jó alkotást kívánok!
Az eredeti blogbejegyzés itt olvasható, köszönjük Amália engedélyét a cikk közléséhez.