A 6 és 8 évfolyammal működő középiskolákban a digitális munkarendre való átállás nem vonatkozik az 5-8. évfolyamok tanulóira. Ők továbbra is jelenléti munkarendben tanulnak az iskolákban. Ha az oktatás megszervezése azt indokolja, az iskolai órarend természetesen átalakítható – tette hozzá Maruzsa Zoltán. Az óvodák és az általános iskolák az eddig eljárásrend szerint működnek tovább. Maruzsa Zoltán sajtótájékoztatóján kiemelte: az érettségi vizsgák szóbeli részei, a központi írásbeli felvételi vizsgák, az Oktatási Hivatal által szervezett tanulmányi versenyek az egészségvédelmi intézkedések szigorú betartásával hagyományos módon folytatódnak. (MTI)
Korábban többször nyújtottunk segítséget Olvasóinknak, milyen pedagógiai alapelvek szerint tudunk elindulni, mikor digitális eszközöket keresünk. FONTOS KIEMELNI, HOGY MIELŐTT A TECHNOLÓIGÁRÓL DÖNTÜNK, TISZTÁBAN KELL LENNÜNK AZZAL, MIK IS A CÉLJAINK. Akkor tud egy pedagógus dönteni, ha tisztában van azzal, mit is szeretne a tanulási folyamat során elérni. Ez azért is fontos, mert a tanár nem csak azért választja az adott eszközt, mert az viccesnek vagy izgalmasnak tűnik, hanem az alapján, amire szüksége van a tanulási cél elérésnek érdekében. Irene van der Spoel, a Today’s Teaching Tools blog szerzője a Modern Iskolával együttműködve magyarul is megjelentetett több infografikát, melyek a választási folyamatot támogatják.
Korábbi javaslataink elérhetősége:
- Linkgyűjtemények digitális oktatás idejére
- Differenciálás digitális oktatás idején
- Online értékelő eszközök használata
- Online tanulási lehetőségek: 1. rész, 2. rész
Forrás:
- MTI https://kormany.hu/hirek/megszuletett-a-miniszteri-hatarozat-a-kozepfoku-iskolakban-szerdatol-eletbelepo-digitalis-munkarendrol
- Magyar Közlöny https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/e35363d964683da1d1a8b57aa9220fe36dfb5f7f/megtekintes
- https://en.todaysteachingtools.com/