Kezdőlap jó példák

Online tananyagsorozat a kritikai médiaműveltségről

Gyerekeknek szóló online tananyagsorozatot indított a kritikai médiaműveltség iskolai fejlesztését segítő Idea Alapítvány, melynek célja, hogy a diákok felismerjék a különféle közlői szándékokat, és képesek legyenek elkülöníteni egymástól a valós és megtévesztő információkat. A csomag első három anyaga szabadon elérhető az alapítvány honlapján.

Forrás: Pixabay

Az értő médiafogyasztás fejlesztésére dolgozta ki az Idea Alapítvány egy online tanfolyamcsomag első három kurzusát, amelyet elsősorban felső tagozatos és középiskolás diákoknak ajánl. Ezek segítségével a tanárok akár a távoktatás keretein belül is feldolgozhatják a témát. A befogadást videók, valamint a gyerekek információs környezetéből válogatott példák és feladatok teszik élményszerűvé.

Az Alapítványt 2019-ben hozta létre a Televele Médiapedagógiai Egyesület és az álhírekkel foglalkozó Urbanlegends.hu oldal szakértői. A szervezet célja a gyerekek, fiatalok kritikai gondolkodásának és médiaértésének fejlesztése – iskolai körülmények között. Az alapítvány akkreditált tanárképzési programot és komplex tanóraterveket kínál általános- és középiskolai tanároknak, megalapozva ezzel a kritikai médiaműveltség iskolai fejlesztését. A szervezet eddigi képzésein országszerte 19 iskola pedagógusai vettek részt. Az alapítvány munkatársai hosszú távon is kapcsolatban szeretnének maradni a pedagógusokkal, hogy napi aktualitásokra reflektáló háttéranyagokkal a későbbiekben is segítsék munkájukat.

Az Idea Alapítvány tanárképzéseiről itt lehet tájékozódni: https://ideaalapitvany.hu/kepzesek/

„A modern médiakörnyezetben tapasztalható információs bizonytalanság magasabb szintű kritikai tudatosságot igényel. Különösen fontos a hamis információk felismerése a mostani járványhoz hasonló krízishelyzetekben, amikor az embert napi szinten érik félrevezető, pontatlan, elfogult vagy akár csak nem megerősített információk” –  fogalmazta meg Nagy Krisztina, az Idea Alapítvány szakmai programvezetője.

A most publikált online tananyag egy nagyobb e-learning készlet része, amelynek célja a kritikai és szelekciós képességek iskolai környezetben történő fejlesztése. Az alapítvány weboldalán elérhető, első három fejezet részletesen foglalkozik a leggyakoribb közlői szándékok bemutatásával, az interneten megjelenő reklámüzenetek felismerésével, valamint a trollkodás jelenségével is.

A csomag egyszerre kínál lehetőséget a megszerzett tudás játékos begyakorlására, valamint – tanári igény esetén – az elsajátított ismeretek értékelésére is. Nem utolsósorban betekintést nyújt az érdeklődő pedagógusoknak az Idea Alapítvány tanárképzéseinek szemléletmódjába is.

A tananyagcsomag elérhető innen: https://ideaalapitvany.hu/idea-alapitvany-online-kurzusok/

További információk: Nagy Krisztina – nagy.krisztina@ideaalapitvany.hu

Forrás: https://ideaalapitvany.hu/

Előző cikkBeethoven újragondolva: a #reinventingBeethoven kihívás
Következő cikk7 pedagógus, 7 kérdés, 7 válasz – „az ihletet az engem körülvevő (digitális és valós) világból merítem”