Kezdőlap Digitális eszközök

Farsangoljunk- kicsit másként!

Egy igazán kreatív farsangi nap megszervezésének megvalósításáról olvashatunk mai cikkünkben Szalay Katalintól, a Balatonfüredi Református Általános Iskola és Óvoda angoltanárától: Legyen Ön is Milliomos, 1 perc és nyersz és még sok más!

Bizonyára minden iskolában a korábbi évektől eltérően tartják meg a gyerekek által egyik legkedveltebb eseményt, a farsangot. A február 16-ig (Húshagyókeddig) tartó időszakot az általános iskolák többsége kisebb közösségekre (csoportokra/osztályokra) bontva tudja megszervezni. Iskolánkban felső tagozaton három tanítási órán „farsangolhatunk”; minden osztályfőnök a saját osztályával. Nem kis kihívás lebonyolítani ezt úgy, hogy abban legyen egy kis tanulás (népszokásaink, hagyományok, stb.), és a gyerekek lehetőleg ki is tudjanak kapcsolódni ebben a néhány órában. A következő ötletekkel azokat a kollégákat szeretném segíteni, akik szintén 3-4 órára tervezik a farsangot csoportjukkal, osztályukkal.

Lássuk, hogyan épül fel nálunk az osztályfarsang!

1.) Jelmezesek felvonulása (kb. 10 perc)- Nagy meglepetésemre hetedikes osztályom minimum fele beöltözik majd. A többiektől azt kértem, egy álarc legalább legyen rajtuk ezen a napon.

2.) Bemelegítő/Ráhangoló „Legyen Ön is milliomos!”- játék és online keresztrejtvény, melyhez az interaktív táblát fogjuk használni. (kb. 10 perc)

Képernyőkép
Képernyőkép

3.) Szünet– Medvehagymás pogácsát rendeltem a gyerekeknek az ő kívánságukra, így azt fogjuk elfogyasztani. 🙂 (10 perc)

4.) Csoportversenyek– három csapat lesz: a csapatokat ők maguk állíthatják össze. (összesen kb. 60 perc; közte egy szünettel)

Szükséges kellékek: csapatonként egy okostelefon, vagy tablet, illetve a pdf-ben feltöltött feladatlapok kinyomtatva (Pdf-ek), valamint 3 lufi és 24 darab műanyag pohár.

  • KAHOOT- játék (okostelefonnal; csapatonként egy kell):  (Köszönet a megosztásért Csordás Rózsának, a „Felső tagozatos osztályfőnökök”- csoportból!)
  • Szövegértések” a busójárásról, a farsangi fánkról és Igaz-hamis állítások a farsangól. (Lásd: pdf-ek)  A feladatlapokat egymásnak javítják a diákok rögtön a beadást követően; az osztályfőnök olvassa a megoldást.
Kép forrása: Pixabay
  • Gryllus Vilmos: Bál, bál, maszkabál című zenéjének megnézése videóval az interaktív táblán, majd villámkérdések. (A leggyorsabb csapat kap 1-1 pontot a helyes válaszért)

Kérdések: 1.Milyen jelmezeket láttatok a videóban? (Sorolj fel min. 5-öt!); Milyen keresztnevek hangzottak el? Milyen italt említettek név szerint a dalban?

  • Farsangi köszöntő „betanulása” majd előadása csoportonként (Lásd: pdf-ek.) – A csapatoknak 2-3 percük lesz megtanulni a szöveget.
  • „1perc és nyersz!”- Tornádó-játék: Csapatonként 1 fővel: 8 db műanyag poharat kell lefújni az asztalról egy lufival. A leggyorsabb 3 pontot, a második 2 pontot, a 3. helyezett 1 pontot kap.
Kép forrása: https://rtl.hu/rtlklub/1percesnyersz/videok/343267

A csapatok pontozását a táblán vezeti az osztályfőnök.  Jutalom: egy kis matrica minden csapattagnak.

5.) Szünet: evés-ivás 🙂 (Előre rendelt süteményből és gyümölcsléből.) (10 perc)

6.) Táncoljunk, mozogjunk! Just Dance videókat vetítünk ki az interaktív táblára, és azokra táncolunk közösen, valamint székfoglalót játszunk (30 perc). A zenéket osztályom tanulói válogatják össze. Ezt az előzetes feladatot nagyon szívesen vállalták.

7.) Tombola (10 perc). Ebben az évben a tombolasorsolásra is rendhagyó módon kerül sor. Előzetesen kértem az osztály tanulóit, hogy mindenki hozzon be 1-1 olyan tárgyat, ami jó állapotú, más örülne neki, de ő nem használja már. Mindenki kapott előre egy „sorsjegyet”, aminek a párját a farsang napján fogom kihúzni. Annyi sorsjegy van, ahány ajándékot a gyerekek behoznak.

Kép forrása: https://iron.hu/ellenorzo-sorszamtomb-100-lapos-146×40-mm-vegyes

Remélem, kreatív ötletekkel tudtam segíteni a kollégákat! Bízom benne, hogy emlékezetes, ötletes, vidám farsangot tud mindenki rendezni osztályának, csoportjának!

Szalay Katalin, osztályfőnök, angoltanár, Balatonfüredi Református Általános Iskola és Óvoda

Előző cikkEgyütt egy jobb internetért! – Safer Internet Day (SID) / Biztonságos Internet Nap 2021
Következő cikkBusójárás a (digitális) osztályteremben