Május 26-án sikeresen lezajlott a Digitális Pedagógus Konferencia az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében. Ez az országos szakmai tanácskozás a februári Digitális Nemzedék Konferencia folytatása. A rendezvény szervezői az ELTE PPK Iskolapedagógiai Központja és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete. A konferencián kb. 200 pedagógus, illetve pedagógushallgató vett részt.
A konferenciát Perjés István dékánhelyettes nyitotta meg, majd Komenczi Bertalan, az Esterházy Károly Főiskola docense tartott előadást A digitális pedagógus – elméleti megközelítések, fogalommeghatározások címmel.
Ollé János, az ELTE adjunktusa a pedagógust mint digitális állampolgárt jellemezte, és azokról a kompetenciákról beszélt, amely a szakmai működés közben nyilvánulnak meg.
Knausz Imre, a Miskolci Egyetem docense a "hálóba gabalyodott" gyakorlati szakember szemszögéből keresett választ arra a kérdésre, hogy milyen változásokat hoz a digitális világ a pedagógusok kapcsolatrendszerében.
Racskó Péter, a Nemzeti Tankönyvkiadó IKT-igazgatója egy nemzetközi kutatás eredményeiből mutatott be néhány érdekes összefüggést, és ezeken keresztül vont le következtetéseket a pedagógusok digitális szolgáltatások iránti valós igényeivel kapcsolatban.
Fűzfa Balázs, a Nyugat-Magyarországi Egyetem docense Mentés másként címmel arról beszélgetett különböző tudományágak képviselőivel, hogy mit kell(ene) belepakolni a jövő (digitális) iskolatáskájába. A Mentés másként Fűzfa Balázs a Pont Kiadó által frissen megjelentett kötetének címe.
Nyertesek
Az IKT-s jó gyakorlatok pályázatra 19 pályamű érkezett Magyarország különböző városaiból, illetve határon túli magyarok is neveztek. Közülük hét pedagógus mutathatta be a projektjét a konferencián, volt közöttük óvónő, gyógypedagógus, általános iskolai tanár, gimnáziumban és szakiskolában működő pedagógus és két mesterszakos egyetemi hallgató is:
- Balogh Éva, Nyitnikék Óvoda – Házi állataink
- Benedekné Fekete Hajnalka, Hevesy György Általános Iskola, Tura – "Négylábú barátunk"
- Dr. Ujhelyiné Szeverényi Irma, Zuglói Benedek Elek EGYMI és Nevelési Tanácsadó, Budapest – Örömpedagógia, avagy autista gyermekek egyéni fejlesztése interaktív tábla segítségével
- Gergelyi Katalin, Boronkay György Műszaki Középiskola, Gimnázium és Kollégium, Vác – A kortárs irodalommal való ismerkedés
- Kosztolányi Anita, ELTE – Egy példa a Twitter alkalmazására magyar irodalom órán
- Rajj Nóra, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar és Virányi Anita, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Tanulásban Akadályozottak és Értelmileg Akadályozottak Pedagógiája Tanszék, tanársegéd – A Facebook a tanulás szolgálatában
- Tóth Norbert, Szent-Györgyi Albert Általános Iskola – Gamification – tananyagok igazítása a megváltozott igényekhez
A délutáni párhuzamos szekciók a következő témákkal foglalkoztak: osztályfőnöki munka online és offline, a nyitott iskola pedagógusa, virtuális tanulási környezet, pedagógusok a weben, online közösségek szerepe az oktatásban és nevelésben.
A plenáris előadások, a kerekasztal-beszélgetés és a pályázók bemutatói megtekinthetők a rendezvény weboldalán: http://digitalispedagogus.hu/kozvetites/
Ugyanitt már két napja lapozható az online konferencia kötet: http://digitalispedagogus.hu/tanulmanykotet/
Mindkét "digitális" rendezvény sikerében kulcsszerepet játszott az ELTE PPK Iskolapedagógiai Központjának két tanársegédje Lévai Dóra és Tóth Mózer Szilvia.
Szekszárdi Júlia