Az Oktatási Hivatal, az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2013. február 27-én rendezi meg a TÁMOP 3.1.1. és TÁMOP 3.1.5. kiemelt uniós projektek nyitókonferenciáját „XXI. századi köznevelés” címmel Budapesten, a MOM Kulturális Központban.
A konferencia célja, hogy áttekintést adjon a meghívott intézményvezetőknek, pedagógusoknak, az ágazatban dolgozó szakembereknek a projektek céljairól, előrehaladásáról, a köznevelésben megkezdett, illetve tervezett fejlesztésekről.
Időpont: 2013. február 27., 10-16.30
Helyszín: MOM Kulturális Központ, 1124 Budapest, Csörsz utca 18.
Program
10.00: Megnyitó
Thaisz Miklós politikai tanácsadó, Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)
10.00-13.00: Plenáris előadások
10.00-10.20: Köszöntő – megnyitó
Dr. Hoffmann Rózsa államtitkár, EMMI
10.20-11.00: Hazai fejlesztési irányok és nemzetközi tendenciák
Dr. Halász Gábor egyetemi tanár, tudományos tanácsadó, ELTE PPK, OFI
11.00-11.20: TÁMOP 3.1.1 XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz bemutatása
Sinka Edit szakmai vezető, TÁMOP 3.1.1, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, OFI
11.20-11.40: TÁMOP 3.1.5 Pedagógusképzés támogatása c. kiemelt projekt bemutatása
Tóth Mária szakmai vezető, TÁMOP 3.1.5, Oktatási Hivatal Projektigazgatóság
11.40-12.00: kávészünet
12.00-13.00: Pódiumbeszélgetés – Utak és lehetőségek a pedagógus pályán
- Dr. Kaposi József főigazgató, OFI
- Kerékgyártó Sándor ügyvezető, Educatio NKft.
- Dr. Princzinger Péter elnök, Oktatási Hivatal
- Thaisz Miklós politikai tanácsadó, EMMI
- Dr. Varga Júlia tudományos főmunkatárs, MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet
Moderátor: Alföldi Zoltán
13.00-14.00: ebéd
14.00-16.30: Szekciók
1. szekció – Közösségi média az oktatásban
Tanárok kis világa – Perspektívák a tanári hálózatok kutatásában
Kerekes Balázs projektigazgató, Oktatási Hivatal Projektigazgatóság
Sulinet- fókuszban a közösség (interaktív előadás)
Dr. Főző Attila László szakmai vezető helyettes, TÁMOP 3.1.1. II. Educatio Nkft.
Tanárok és diákok a facebookon
Tóth-Mózer Szilvia IKT módszertani munkatárs, Educatio Nfkt.
2. szekció – Adatszolgáltatás a 21. században
Iskolatáska és Fejlesztési Nyomonkövető Felület (FNF)
Nagy Regina szakmai vezető, TÁMOP 3.1.5, Educatio Nkft.
KIR – a lehetőségek tárháza
Salomvári György vezető közoktatási szakértő, Educatio Nkft.
KIR megújításának lehetőségei
Urbán Ferenc Ábel főosztályvezető-helyettes, Oktatási Hivatal
KIR – a kutatás szemszögéből
Dr. Fehérvári Anikó Központigazgató, Kutatási, Elemzési és Értékelési Központ, OFI
3. szekció – Pedagógiai szakmai szolgáltatások megújítása
Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában
Hancock Márta központvezető, Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központ, OFI
Kerekasztal beszélgetés pedagógiai intézetek vezetőivel
- Szymczak Judit igazgató, Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Intézet, Pedagógiai Szakmai és Szakszolgálat
- Bajzák Erzsébet Eszter nővér intézetvezető, Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet
- Lánczky Edit igazgató Belvárosi Pedagógiai Szak- és Szakmai Szolgálat
- Dr. Iker János főigazgató Nyugat-Magyarországi Egyetem RPSZK
Moderátor: Dr. Pompor Zoltán szakmai vezető, TÁMOP 3.1.5, OFI
A szaktanácsadás támogató szerepe
Dr. Szabó Mária alprojektvezető, TÁMOP 3.1.5, OFI
A pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerének megújítása
Gönczöl Enikő alprojektvezető, TÁMOP 3.1.1, OFI
4. szekció – Egész napos iskola – ahol lesz idő a nevelésre
Szakértelmek és tudások integrációja
Dr. Horváth Zsuzsanna tudományos főmunkatárs, OFI
A nevelési-oktatási program előzményei
Fábián Mária szakmai vezető, TÁMOP 3.1.1, Oktatási Hivatal Projektigazgatóság
Egész nap iskola?! – a pilot program bemutatása
Dr. Varga Attila alprojektvezető, TÁMOP 3.1.1, OFI
Kinek áll érdekében? – A nevelési-oktatási program keretrendszere
Kőpataki Mária témavezető, TÁMOP 3.1.1, OFI
Terepek és emberek – Az iskolák és a fejlesztési partnerek (pedagógusok, tanulók, szülők, fejlesztők, kutatók – és a „termékek”) szerepéről
Mayer József témavezető, TÁMOP 3.1.1, OFI
Záró üzenetek megfogalmazása a konferencia és a programfejlesztés számára
5. szekció – Kihívások és lehetőségek a pedagógus pályán
Portfólió készítés kritériumai; Portfóliók bemutatása:
Óvodai portfólió
E-portfólió
Papír alapú portfólió
- Kotschy Beáta főiskolai tanár
- Ferenczei Éva óvodapedagógus
- Petry Annamária pedagógus, Óbudai Gimnázium
- Simon Gabriella tanácsadó
Mentori szerepek
- Singer Péter tudományos munkatárs, TÁMOP 3.1.5, témavezető OFI
- Turányi Zsófia – pedagógus Új Budai Alma Mater Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Óvoda
6. szekció – Pedagógus-továbbképzések megújítása
Nemzetközi jó gyakorlatok a pedagógus-továbbképzés megújítására
Dr. Falus Iván egyetemi tanár
Új típusú pedagógus-továbbképzések fejlesztése
Dr. Hunya Márta alprojektvezető, TÁMOP 3.1.5., OFI
Fenntartható fejlődés a felhőben
Dr.Turcsányi-Szabó Márta, ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszék
Nagy Regina szakmai vezető, TÁMOP 3.1.5, Educatio Nkft.
A rendezvény regisztrációhoz kötött, jelentkezni ide kattintva lehet.