XXI. századi köznevelés – nyitókonferencia

    Az Oktatási Hivatal, az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2013. február 27-én rendezi meg a TÁMOP 3.1.1. és TÁMOP 3.1.5. kiemelt uniós projektek nyitókonferenciáját „XXI. századi köznevelés” címmel Budapesten, a MOM Kulturális Központban.

    A konferencia célja, hogy áttekintést adjon a meghívott intézményvezetőknek, pedagógusoknak, az ágazatban dolgozó szakembereknek a projektek céljairól, előrehaladásáról, a köznevelésben megkezdett, illetve tervezett fejlesztésekről.

    Időpont: 2013. február 27., 10-16.30
    Helyszín: MOM Kulturális Központ1124 Budapest, Csörsz utca 18.

    Program

    10.00: Megnyitó
    Thaisz Miklós politikai tanácsadó, Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)

    10.00-13.00: Plenáris előadások

    10.00-10.20: Köszöntő – megnyitó
    Dr. Hoffmann Rózsa államtitkár, EMMI

    10.20-11.00: Hazai fejlesztési irányok és nemzetközi tendenciák
    Dr. Halász Gábor egyetemi tanár, tudományos tanácsadó, ELTE PPK, OFI

    11.00-11.20: TÁMOP 3.1.1 XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz bemutatása  
    Sinka Edit szakmai vezető, TÁMOP 3.1.1, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, OFI

    11.20-11.40: TÁMOP 3.1.5 Pedagógusképzés támogatása c. kiemelt projekt bemutatása   
    Tóth Mária szakmai vezető, TÁMOP 3.1.5, Oktatási Hivatal Projektigazgatóság

    11.40-12.00: kávészünet

    12.00-13.00: Pódiumbeszélgetés – Utak és lehetőségek a pedagógus pályán 

    • Dr. Kaposi József főigazgató, OFI
    • Kerékgyártó Sándor ügyvezető, Educatio NKft.
    • Dr. Princzinger Péter elnök, Oktatási Hivatal
    • Thaisz Miklós politikai tanácsadó, EMMI
    • Dr. Varga Júlia tudományos főmunkatárs, MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet

    Moderátor: Alföldi Zoltán

    13.00-14.00: ebéd

    14.00-16.30: Szekciók

    1. szekció – Közösségi média az oktatásban
    Tanárok kis világa – Perspektívák a tanári hálózatok kutatásában      
    Kerekes Balázs projektigazgató, Oktatási Hivatal Projektigazgatóság

    Sulinet- fókuszban a közösség (interaktív előadás)      
    Dr. Főző Attila László szakmai vezető helyettes, TÁMOP 3.1.1. II. Educatio Nkft.

    Tanárok és diákok a facebookon  
    Tóth-Mózer Szilvia IKT módszertani munkatárs, Educatio Nfkt.

    2. szekció – Adatszolgáltatás a 21. században
    Iskolatáska és Fejlesztési Nyomonkövető Felület (FNF)
    Nagy Regina szakmai vezető, TÁMOP 3.1.5, Educatio Nkft.

    KIR – a lehetőségek tárháza
    Salomvári György vezető közoktatási szakértő, Educatio Nkft.

    KIR  megújításának lehetőségei   
    Urbán Ferenc Ábel főosztályvezető-helyettes, Oktatási Hivatal

    KIR – a kutatás szemszögéből     
    Dr. Fehérvári Anikó Központigazgató, Kutatási, Elemzési és Értékelési Központ, OFI

    3. szekció – Pedagógiai szakmai szolgáltatások megújítása
    Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában     
    Hancock Márta központvezető, Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központ, OFI

    Kerekasztal beszélgetés pedagógiai intézetek vezetőivel

    • Szymczak Judit igazgató, Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Intézet, Pedagógiai Szakmai és Szakszolgálat
    • Bajzák Erzsébet Eszter nővér intézetvezető, Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet
    • Lánczky Edit igazgató Belvárosi Pedagógiai Szak- és Szakmai Szolgálat
    • Dr. Iker János főigazgató Nyugat-Magyarországi Egyetem RPSZK

    Moderátor: Dr. Pompor Zoltán szakmai vezető, TÁMOP 3.1.5, OFI

    A szaktanácsadás támogató szerepe      
    Dr. Szabó Mária alprojektvezető, TÁMOP 3.1.5, OFI

    A pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerének megújítása
    Gönczöl Enikő alprojektvezető, TÁMOP 3.1.1, OFI

    4. szekció – Egész napos iskola – ahol lesz idő a nevelésre
    Szakértelmek és tudások integrációja    
    Dr. Horváth Zsuzsanna tudományos főmunkatárs, OFI

    A nevelési-oktatási program előzményei 
    Fábián Mária szakmai vezető, TÁMOP 3.1.1, Oktatási Hivatal Projektigazgatóság

    Egész nap iskola?! – a pilot program bemutatása
    Dr. Varga Attila alprojektvezető, TÁMOP 3.1.1, OFI

    Kinek áll érdekében? – A nevelési-oktatási program keretrendszere   
    Kőpataki Mária témavezető, TÁMOP 3.1.1, OFI

    Terepek és emberek – Az iskolák és a fejlesztési partnerek (pedagógusok, tanulók, szülők, fejlesztők, kutatók – és a „termékek”) szerepéről     
    Mayer József témavezető, TÁMOP 3.1.1, OFI

    Záró üzenetek megfogalmazása a konferencia és a programfejlesztés számára

    5. szekció – Kihívások és lehetőségek a pedagógus pályán
    Portfólió készítés kritériumai; Portfóliók bemutatása:
    Óvodai portfólió
    E-portfólió
    Papír alapú portfólió 

    • Kotschy Beáta főiskolai tanár
    • Ferenczei Éva óvodapedagógus
    • Petry Annamária pedagógus, Óbudai Gimnázium
    • Simon Gabriella tanácsadó

    Mentori szerepek   

    • Singer Péter tudományos munkatárs, TÁMOP 3.1.5, témavezető OFI
    • Turányi Zsófia – pedagógus Új Budai Alma Mater Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Óvoda

    6. szekció – Pedagógus-továbbképzések megújítása
    Nemzetközi jó gyakorlatok a pedagógus-továbbképzés megújítására 
    Dr. Falus Iván egyetemi tanár

    Új típusú pedagógus-továbbképzések fejlesztése
    Dr. Hunya Márta alprojektvezető, TÁMOP 3.1.5., OFI

    Fenntartható fejlődés a felhőben 
    Dr.Turcsányi-Szabó Márta, ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszék
    Nagy Regina szakmai vezető, TÁMOP 3.1.5, Educatio Nkft.

    A rendezvény regisztrációhoz kötött, jelentkezni ide kattintva lehet.

     

     

    Előző cikkÚj formát kapott az Europass önéletrajz
    Következő cikkHogyan kell demokráciában élni? segédanyag pedagógusoknak