Helytállásra tanítja a nyilvános szereplés a diákokat

    -„-Palásti Károly igazgatóhelyettes, magyar–történelem szakos tanár szervezte meg az élőképes, zongorajátékkal kísért közös versmondást”- mondta el a Modern Iskolának az innovatív IKT és pedagógiai programokat bátorító pedagógus,  Huszárik Ildikó, igazgató.

    „-  Gyakoriak nálunk az efféle közösségi alkalmak (például az ünnepségeink kedvelt műfaja az ún.”bibós utca” – az aula biztosít ehhez az interaktív, személyes megjelenítéshez teret; a történéseket pedig a diákok megelevenítik, saját családi eseményeiket felidézve elmesélik, és a„nézők” ebben az utcában sétálva lesznek részesei az eseményeknek, találkozásoknak….

    Ezért a Himnusz-mondás is illeszkedett a mindennapjainkhoz.

    Az ilyen alkalmak élményadó sikere a diákjaink és tanártársaim egymásra figyelésének, együtt gondolkodásának és egymásra hangolódásának eredménye.

    Hogyan élték meg a diákok? Hogyan zajlott a felkészülés, hogy lehetett motiválni őket?

    Válaszol: Palásti Károly igazgatóhelyettes, magyar–történelem szakos tanár

    A regisztrálást követően a felkészülés testnevelésórán történt. A hetedikes osztályomat és a végzős hatosokat választottam ki az élőképhez. A módszert a drámapedagógiából mentettem át ide, erre a rendezvényre. 60 diák természetesen másként mozog, mint 12. (Ez a bevezetőben említett „csavar”!) Figyelemfejlesztésre, egymásra figyelésre használom a gyakorlatot éppen 20 éve. Tolnai Máriától tanultam, amikor drámapedagógiára jártam a kaposvári főiskolára. Azóta nyári táborban és tanítási dráma bevezetéseként is alkalmazom.

    – Hogyan motiváltuk a diákokat?

    Nem kellett motiválni. Kellő tapasztalattal rendelkeznek diákjaink. Iskolai közösségi eseményeink vannak: országos első helyet értünk el például az ugyancsak élőképes, együtt éneklős-zenélős ún. „Hangfoglalón”. Városi rendezvényeken is folyamatosan szerepelnek a „bibósok”, és a nyilvánosság ereje hatalmas. Helytállásra tanít.

    Hogyan élték meg mindezt a diákok?

    Pintér Petra 12. osztályos tanuló facebookon küldött válasza: Nagyon jól sikerült! Már maga az ötlet nagyon tetszett, igazán kreatív volt. Annak kifejezetten örültünk, hogy a kicsikkel együtt vehettünk benne részt, hiszen, ők a mi kis gólyáink. Mindenki ügyes volt, összeszedtük magunkat és beleadtunk mindent.

    Liptai Anna 7. osztályos tanuló válasza: Az tetszett a szavalásban, hogy megfelelő hangerővel mondtuk a verset, így a zongora is hallatszott. Az M kialakítása volt a legemlékezetesebb pillanat, mert a próbákon nehezen ment, de élesben ki tudtuk alakítani. Jó ötlet volt, hogy szünetet tartottunk a strófák között, mert nem volt csönd, az Elindultam szép hazámbul… zongorán nagyon illett a Himnusz hangulatához. Szüleim nagyon örültek, hogy ilyen projektekben is részt veszünk, és együtt néztük este a tévében a közös szavalást.

    Balog Helga 7. osztály: A legszebb az volt, amikor csendben vártuk, hogy elkezdődjön a felvétel. Az bennem megmaradt.

    Mandal Leila 7. osztály: Megfogott, amikor a tanárnő elkezdett zongorázni az első versszak után.

    Sendula Fanni 7. osztály: Nagyon jó csapatépítő program volt.

     

    Előző cikkA hét iskolája-új rovat indul
    Következő cikkIngyenes állami e-learning KRESZ képzés indul a közoktatásban