Kezdőlap hírmozaik

    A modern pedagógus 16 jellemző vonása

    „ A 21. századi tanár nem az informatika szakértője – hanem a gondolkodásmód-váltásé”

    Vitaindítónak és gondolkodás-ébresztőnek szánt cikkünk szerzője- Reid Wilson – szerint ezen vonásokkal jellemezhető a modern tanár. Ön hogyan látja? Elfogadja ezeket az állításokat? Vitatja? Várjuk gondolatait az info@moderniskola.hu címre vagy a Microsoft Tanári Facebook-oldalon!

    1. Mer sebezhető lenni
    2. Nem tanárnak látja saját magát, hanem tanulótársnak
    3. Elfogadja, hogy nem sikerülhet minden
    4. Nem várja meg, hogy szakértő legyen mielőtt egy adott eszközt kipróbál
    5. Belép a diákok világába, még ha az idegen terület is számára
    6. A gyengeségei felé halad és nem azok elől menekül
    7. Megbarátkozik azzal a tudattal, hogy nem tudja mi fog történni
    8. Az életébe belefér a hibázás lehetősége is
    9. Mer nagyot álmodni és feltenni a kérdést „miért is ne?”
    10. Megengedi a diákoknak, hogy egymást tanítsák
    11. Ki mer lépni a komfort zónájából
    12. A változást választja
    13. Nyugodtan segítséget kér a kollégáitól
    14. Alkalmazkodó és kitartó
    15. Kérdéseket tesz fel
    16. Hisz abban, hogy megfelelő hozzáállással és erőfeszítéssel bármi megtanulható

    Tanárként gyakran kell reflektálni a saját tanítási gyakorlatunkra, értékelni és megújítani a módszereinket, hogy az aktuális kulturális, technológiai és pedagógiai elvárásoknak megfeleljenek. Manapság a digitális világ áll az elvárások élén, ami egy újfajta hozzáállást kíván, hogy a technológia ne saját magáért legyen jelen a tanórán, hanem egy eszközként szolgáljon a tanulási cél elérése érdekében.

    Ismerjük a közhelyet, hogy a technológia végtelen számú tanulási lehetőséget teremtett, de csak akkor tudjuk igazán, sikerrel bevonni a pedagógiai folyamatba, ha a hozzáállásunkat is megváltoztatjuk: egy olyan gondolkodásmód szükséges, mely éppannyira alkalmazkodik a tanulás és tanítás folyamata mögött rejlő hagyományos elvekhez, mint amennyire meg is kérdőjelezi azokat. A tanítás egy dinamikus folyamat, mely állandóan fejlődik és terjeszkedik; éppen ezért a tanárok és az oktatók maguk is állandóan tanulnak.

    Ez egy élethosszig tartó tanulással egybekötött utazás: olyan szemléletmód kialakításával jár, melynek köszönhetően a gyorsan fejlődő oktatási környezethez alkalmazkodni tudunk.

    Fordította: Tóth Éva
    Bemutatkozás:
    „Tóth Éva vagyok, angoltanár. Ötödik éve tanítok a Nagykátai Ipari Szakközépiskolában és Szakiskolában, szakiskolai és OKJ-s osztályokban.”

    A cikk fordítója nemcsak a fordításokban és cikkek írásában aktív, hanem számtalan nemzetközi együttműködésben részt vesz szakiskolás(!) diákjaival. Nem is akármilyen eredménnyel: Legújabb sikere:iskolája eTwinning projektje, az országos 2. helyezés mellett újabb elismerést zsebelt be: a partneriskolájuk által szervezett oktatási projekteknek szóló versenyen ELSŐ HELYEZÉST ért el! Gratulálunk a résztvevő diákoknak és a projektvezetőnek!

    Az eredeti  cikk forrása.

    Kapcsolódó cikkek

    Mit ér a pedagógus, ha díjat kap? 

    Milyen a jó tanár? – Támogató cikk Csermely Pétertől

    „Túl jó tanár”-jelenség- Ön érintett?

    Mire emlékeznek a diákok a tanárokról leginkább?

     

     

    Előző cikkHogyan segíti a tudatos médiahasználatot az NMHH?(x)
    Következő cikkA holokauszt megismeréséhez vezető utak