„ A 21. századi tanár nem az informatika szakértője – hanem a gondolkodásmód-váltásé”
Vitaindítónak és gondolkodás-ébresztőnek szánt cikkünk szerzője- Reid Wilson – szerint ezen vonásokkal jellemezhető a modern tanár. Ön hogyan látja? Elfogadja ezeket az állításokat? Vitatja? Várjuk gondolatait az info@moderniskola.hu címre vagy a Microsoft Tanári Facebook-oldalon!
- Mer sebezhető lenni
- Nem tanárnak látja saját magát, hanem tanulótársnak
- Elfogadja, hogy nem sikerülhet minden
- Nem várja meg, hogy szakértő legyen mielőtt egy adott eszközt kipróbál
- Belép a diákok világába, még ha az idegen terület is számára
- A gyengeségei felé halad és nem azok elől menekül
- Megbarátkozik azzal a tudattal, hogy nem tudja mi fog történni
- Az életébe belefér a hibázás lehetősége is
- Mer nagyot álmodni és feltenni a kérdést „miért is ne?”
- Megengedi a diákoknak, hogy egymást tanítsák
- Ki mer lépni a komfort zónájából
- A változást választja
- Nyugodtan segítséget kér a kollégáitól
- Alkalmazkodó és kitartó
- Kérdéseket tesz fel
- Hisz abban, hogy megfelelő hozzáállással és erőfeszítéssel bármi megtanulható
Tanárként gyakran kell reflektálni a saját tanítási gyakorlatunkra, értékelni és megújítani a módszereinket, hogy az aktuális kulturális, technológiai és pedagógiai elvárásoknak megfeleljenek. Manapság a digitális világ áll az elvárások élén, ami egy újfajta hozzáállást kíván, hogy a technológia ne saját magáért legyen jelen a tanórán, hanem egy eszközként szolgáljon a tanulási cél elérése érdekében.
Ismerjük a közhelyet, hogy a technológia végtelen számú tanulási lehetőséget teremtett, de csak akkor tudjuk igazán, sikerrel bevonni a pedagógiai folyamatba, ha a hozzáállásunkat is megváltoztatjuk: egy olyan gondolkodásmód szükséges, mely éppannyira alkalmazkodik a tanulás és tanítás folyamata mögött rejlő hagyományos elvekhez, mint amennyire meg is kérdőjelezi azokat. A tanítás egy dinamikus folyamat, mely állandóan fejlődik és terjeszkedik; éppen ezért a tanárok és az oktatók maguk is állandóan tanulnak.
Ez egy élethosszig tartó tanulással egybekötött utazás: olyan szemléletmód kialakításával jár, melynek köszönhetően a gyorsan fejlődő oktatási környezethez alkalmazkodni tudunk.
Fordította: Tóth Éva
Bemutatkozás:
„Tóth Éva vagyok, angoltanár. Ötödik éve tanítok a Nagykátai Ipari Szakközépiskolában és Szakiskolában, szakiskolai és OKJ-s osztályokban.”
A cikk fordítója nemcsak a fordításokban és cikkek írásában aktív, hanem számtalan nemzetközi együttműködésben részt vesz szakiskolás(!) diákjaival. Nem is akármilyen eredménnyel: Legújabb sikere:iskolája eTwinning projektje, az országos 2. helyezés mellett újabb elismerést zsebelt be: a partneriskolájuk által szervezett oktatási projekteknek szóló versenyen ELSŐ HELYEZÉST ért el! Gratulálunk a résztvevő diákoknak és a projektvezetőnek!
Az eredeti cikk forrása.
Kapcsolódó cikkek
Mit ér a pedagógus, ha díjat kap?
Milyen a jó tanár? – Támogató cikk Csermely Pétertől
„Túl jó tanár”-jelenség- Ön érintett?
Mire emlékeznek a diákok a tanárokról leginkább?