Kezdőlap hírmozaik

    Ericsson-díj 2015: a legjobb tanár-példaképek elismerése idén is

    Az Ericsson Magyarország 2015. május 28  immár tizenhetedik alkalommal adta át az Ericsson-díjakat olyan tanároknak, akik áldozatos, és sokszor az iskolatermek falai között meg nem álló munkájukkal generációkkal szerettették meg a legtöbbünk által nehéznek gondolt természettudományokat. Mint minden évben, idén is összesen nyolc tanár vehette át a díjat és a vele járó pénzjutalmat négy kategóriában: a matematika vagy a fizika népszerűsítéséért, illetve a tehetséggondozásért.

     

    A kötelező tanórák és ami azon túl van

    A tanárokat tanítványaik, iskoláik és egyéb oktatási intézmények terjesztették fel a díjra, a díjazás pedig az Ericsson közoktatási partnerei, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat bírálata, és a MATFUND Alapítvány kuratóriumának jóváhagyása alapján történik. A díjat a legelkötelezettebb, alapszintű oktatásban résztvevő matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehetik át, akik a „kötelező” tanórákon túl is számos különfoglalkozás alkalmával és egyéb iskolán kívüli tevékenységükkel is segítik diákjaik fejlődését és a tehetséggondozást.

     

    Dalszöveg és matematika?

    Ahogyan már az előző tizenhat év során, most is kitűnt, hogy a díjazott pedagógusok nemcsak magas szintű órai teljesítéményükkel, hanem különórákkal, szakkörörökkel, szakmai programokkal, táborokkal is alakítják az adott intézmény és az egész matematika-és fizikaoktatás életét. A pedagógusok a diákok számára nem csupán tanárok vagy szakmai mentorok, hanem sok esetben igazi példaképek is, akik tudásukkal, személyiségükkel nagyban tudják befolyásolni tanítványaik tantárgyhoz való viszonyát. A 2015-ös díjazottak elhivatottságuk, kíváncsiságuk és szenvedélyességük mellett olyan nem szokványos és innovatív módszerekkel is tanítanak, mint pl. a videóra felvett érettségi tételek, a dalszövegben elénekelt matematikai definíciók (például egy vendéglátóipari szakiskolában), de könyvek, folyóiratok és weblapok szerkesztésével is szolgálják a tantárgyak megszerettetését, a tehetséggondozást.

     

    Világszerte versenyképes a hazai képzés

     

    „A hazai természettudományos képzésben résztvevők a világ minden pontján versenyképes tudással rendelkeznek, és ebben nagy szerepe van a ma díjazott tanároknak és a hozzájuk hasonló kíváncsi, nagy tudású pedagógusoknak– mondta el Varga Attila, az Emberi Erőforrások Minisztériumának főosztályvezetője. – Nagyon örülünk, hogy ezt a páratlan emberi-szakmai munkát, amit a köznevelésben végeznek tanáraink, olyan világszinten jelenlévő vállalatok is elismerik, mint az Ericsson.”

    Inspiráló mesterek

    ”Az innovatív ötletek brilliáns agyakban születnek. De csak akkor, ha inspiráló mesterek bábáskodnak és mentorkodnak felettük. Ma olyan tehetséges tanárokat díjazunk, akik segítenek, hogy a Svédországra és a svéd vállalatokra – mint az Ericsson is – jellemző kreativitás és zsenialitás napvilágra kerüljön. ” – emelte ki a díjátadó kapcsán Őexc. Niclas Trouvé, Svédország magyarországi nagykövete.

    Kíváncsiságra ösztönző tanárok

    A világszínvonalú hazai mérnökképzés évről évre több száz szakembert bocsát ki, ugyanakkor az egyre technológiaközpontúbb világ működéséhez egyre több mérnökre, informatikusra, programozóra van szükség, akikből Magyarországon is folyamatosan hiány van. Ezért is fontos számunkra, hogy oktatástámogató tevékenységünk részeként olyan tanárokat díjazzunk, akik tudásuk, emberi, pedagógiai nagyságuk révén és újszerű gondolkodásukkal, innovatív ötleteikkel képesek fiatalok új és új generációinak átadni a matematika, a fizika szeretetét és arra ösztönzik őket, legyenek ők is kíváncsiak. Ezért hoztuk létre 1999-ben az Ericsson-díjat.” –nyilatkozta Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója.

     

    2015. díjazott tanárainak névsora:

    Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” 2015. évi díját matematikából

    medium_lengyel_csaba.png

    Lengyel Csaba (riportfilm (3:17p)), a váci Boronkay György Műszaki Szakközépiskola, Gimnázium és Kollégium tanára,

    medium_remetene_orvos_viola.jpg

    Remeténé Orvos Viola (riportfilm (3:39p)), a Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium tanára kapta.

     

    Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” 2015. évi díját fizikából

    medium_dudics_pal.png

    Dudics Pál (riportfilm (2:59p)), a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma tanára és

    medium_tolgyesine.jpg

    Dr. Tölgyesiné Irmes Marianna (riportfilm (2:55p)), a Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium tanára kapta.

     

    Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért” 2015. évi díját matematikából

    medium_fodor_zsolt.png

    Fodor Zsolt (riportfilm (3:45p)), a veszprémi „SÉF” Vendéglátóipari, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakképző Iskola tanára és

    medium_pataki_janos_0.jpg

    Pataki János (riportfilm (3:11p)), a budapesti Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola tanára kapta.

     

    Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért” 2015. évi díját fizikából

    medium_csatari_l.jpg

    Csatári László (riportfilm (3:18p)), a debreceni Szent József Gimnázium és Szakközépiskola tanára és

    medium_nyerkine.png

    Nyerkiné Alabert Zsuzsanna (riportfilm (3:21p)), a dunaújvárosi Rudas Közgazdasági Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium tanára kapta.

     

    Forrás: Ericsson Sajtóközlemény 

    Előző cikkModern válaszok a fiatalokat érintő problémákra
    Következő cikkHogyan segítsük az egészséges életvitelt – online?