Öt pont a célok betartásához
2. Jó, ha van egy partner, aki segít a motiválásban és tudja, mi a cél, mik a feladatok. Vele pl. megoszthatjuk a naptárunkat (Google Calendar), így könnyeb egyeztetni, nem felejtődik el, átlátható, stb.
3.Érdemes beszámolni a siker felé vezető út lépéseiről. A moderniskola.hu és a közösségi oldala, illetve az online tanári fórumok kiváló alkalmat biztosítanak erre. Egy egy érdekesebb tanári megoldás, vagy akár kérdésfelvetés, egy izgalmas cikk, könyv, film, előadás bemutatása, egy „gyerekszáj” vagy kollegális megjegyzés – bármi lehet, ami a fejlődést szolgálja és azonosulni tudunk azzal vagy kötődni tudunk valamiért ahhoz.
4.Legyenek konkrét számok, mérföldkövek, aminek elérését kitűzzük. Legyen az egy esemény, egy pontszám, egy (vagy több) könyv elolvasása, egy vizsga, megmérettetés, vagy elkészített dokumentum, megszervezett program, elért visszajelzés- tudjuk objektíven is, ha elértük!
5. Legyen jutalom, ha elértünk kisebb rész-célokat. Pl. egy ismerősöm csak akkor nyitja meg elmentett izgalmas cikkeit, ha befejezte a kötelező levél-és egyéb írásait- ez a jutalma. Vagy – „öröm”kávézni csak akkor kezd, ha kész van az aznapi feladattal.. (az „ébresztő kávé” más dolog..). Az is megoldás, hogy az „offline örömök” a jutalmak valakinél, az „offline the new luxory” – jegyében. Vagyis a digitális, képernyőkön át elérhető hatások nélküli világ az új luxus: séta a természetben, kézműveskedés, örömteli konyhai alkotások, beszélgetés – nem csetablakban, hanem a valóságban..és még sorolhatnánk..