Kezdőlap Digitális eszközök

Mese a Fellegvárról, ahol digitálisan varázsolhatsz

Egyszer egy mágus úgy döntött, hogy varázslótanoncainak megmutatja, hogy a digitális eszközök a közösségi tanulást is lehetővé teszik. Bejelentkezett tehát a Mobility-Győr Fellegvárába.

Amikor megérkeztek egy különleges táj fogadta őket, terek, amelyek biztosították a helyszínváltást, a csoportos és egyéni kihívások változatos teljesítését.

Az ott dolgozó vajákosok különböző szupererőkről tettek tanúságot. Aznap, mivel ezek a szupererők folyamatosan változtak, volt, aki az animációkészítésben, volt, aki a virtuális valóságban, volt, aki a robotirányításban, és volt, aki a mesélő programozásban találta magát a legerősebbnek. Ennek alapján szerették volna megmutatni a kis tanoncoknak, hogy mindenki jó lehet valamiben. A homokóra elindult, a feladványok érdekesnek bizonyultak, a megoldások meglepő, kreatív útvonalakat mutattak meg a tanoncok képességeiről. Örültek a vajákosok, mert olyan digitális programokat és eszközöket ismertettek meg a mágussal és a varázslótanoncokkal egyaránt, amelyeket otthoni és iskolai környezetben is felhasználhattak.

A varázslótanoncok úgy döntöttek, hogy visszatérnek ide szüleikkel, és megmutatják nekik ezt az érdekes világot, sőt arra gondoltak, hogy talán jó lenne okosabban felhasználni a digitális eszközöket, ezért a Fellegvár szakköreire is beiratkoztak.

Mobility-Győr Digitális Élményközpont

Miről szól történetünk?

A digitális kultúraváltás nehézségei áthatják a köznevelés mindennapjait. Sokrétű, összetett problémahalmaz jelentkezik az osztálytermi lét és a hétköznapi világ között, amire az infokommunkációs technológia megoldást nyújthat, de megjelenése még több kérdést vet fel, végrehajtása pedig még több tényező meglétét feltételezi.

A digitális kultúraváltás során előtérbe kerül a pedagógus szerepe, a tárgyi feltételek, a különböző tanulási helyzeteket elősegítő tanulási terek kérdésköre, a digitális pedagógia módszerei, valamint az a digitális viselkedés, amit a diákok visznek be a mindennapjaikból az iskolákba. Ezek megoldására, mintegy válaszként jött létre a Mobility-Győr Digitális Élményközpont, amely hidat alkot pedagógus-digitális világ, digitális diák – offline pedagógus, digitális diák – digitális pedagógus, offline szülő – digitális gyermek, digitális szülő – digitális gyermek, offline tér és online tér között.

Jelen esetben a „híd” metafora egy olyan összeköttetést jelent, amelynek segítségével a köznevelés valamennyi résztvevője (diák, pedagógus, szülő) olyan lehetséges digitális, megoldási útvonalat kap, mely választ ad a digitális távolságból adódó problémákra, kialakítva így egy közös nyelvet.

Jógyakorlatunk többféle pedagógiai módszerre (élménypedagógia, cselekvő és digitális pedagógia, kerettörténet) megfigyelésre (gyors ingerváltás), képességfejlesztés (kognitív, orientációs, digitális), valamint figyelemfelkeltő eszközparkra épül.

Remélem, mesénk bizonyítja, hogy a Mobility-Győr szívesen segít minden digitális kihívásban, pedagógusnak, diáknak és szülőnek egyaránt.

Kisfilm a Központ mindennapjairól

 

A Mobility-Győr Digitális Élményközpont a Programozd a jövőd! program keretében (Széchenyi 2020) valósult meg a Mobilis Interaktív Kiállítási Központ épületében.

Előző cikkA magyar kultúra napja – Tanulj játszva, játssz tanulva!
Következő cikkPéldamutató könyvtárosok interjúsorozat: Arany-Nagy Zsuzsanna