A pécsi Kodály Központban rendezett eseményen a képzés során készített dokumentumfilm DVD formájában, az oktatási modul eredményei könyv alakban kerültek a résztvevő szakemberek, pedagógusok elé. A színes és tartalmas kiadvány egyaránt tartalmazza az alkotók és a kutatók által elképzelt, a megvalósíthatónak gondolt tevékenység elméleti kereteit, a pedagógiai fejlesztő tevékenységek hatásait, a pedagógiai modult, és kiegészítésként a résztvevők által már elkészített és használható foglalkozásterveket. Így a pedagógiai kísérlet tanórán is alkalmazható módszertárrá alakult, hogy a klasszikus zene és a kortárs táncművészet élményközpontú művelésére adjon lehetőséget a képzett moderátoroknak és a fiataloknak egyaránt.
A zene és a tánc összefonódik – nevelő hatással
A képzési modul összeállításért felelős egyetemi docens Di Blasio Barbara a bemutatón részletesen kitért a kísérlet művészeti és pszichológiai-pedagógiai hátterére, annak pedagógiai vonatkozásaira, továbbá vázolta a 21. századi pedagógus-kompetenciákat, a szükségszerűen változóban lévő pedagógiai kultúrát, a változásnak kitett iskola világát, és érintette a taníthatóság kérdéseit is. Di Blasio Barbara hangsúlyozta a művészeti tevékenységek nevelő és ízlésformáló hatásait, a kísérlet kortárs összművészeti jellegét, amelyben a zene és a tánc harmonikusan összefonódik.
Szamosi Szabolcs: bemutatkoznak az alkotómunkák
Az évente közel 300 ezer iskoláskorú gyermek zenei neveléséhez koncert-élményekkel hozzájáruló Filharmónia Magyarország Nkft. ügyvezető igazgatója, az orgonaművészként és karvezetőként is ismert Szamosi Szabolcs kiemelte: „Nagy örömünkre a 2017 tavaszán zárult képzéssorozat végén az iskola keretein belül alkalmazható modul alakult ki az alkotók, táncpedagógusok, zeneművészek és a kurzus résztvevőinek közösen kialakított munkamódszere alapján. A Filharmónia Magyarország márciusi egyik programjaként be is mutatkoztak a létrejött alkotói műhelymunkák.”
Saját gondolkodásmódjukhoz igazodhassanak
A számos díjat nyert Horváth Csaba rendező-koreográfus, a Színház- és Filmművészeti Egyetem Fizikai Színházi Szak oktatója művészeti vezetőként vett részt a modulban, munkáját zeneművészek, táncművészek és pedagógusok, valamint elméleti szakemberek segítették. A projekt kreatív zenehallgatásból, hangképzésből, mozgásórákból és tánckísérletekből épülő képzési stratégiája a fiatalokhoz hozza közelebb a klasszikus, főként a kortárs zenét. Így az általános és középiskolai diákok kaphatnak új lehetőséget, hogy interaktív módon, a saját gondolkodásmódjukhoz alkalmazkodva ismertessék és szerettessék meg velük a klasszikus zenei nyelvet és a különféle mozgásművészeti ágakat.
Az oktatási modul kiadványa igényelhető Beregi Andrásnál, az andras.beregi@filharmonia.hu
e-mail címen.
További információ a www.filharmonia.hu oldalon található.