Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szeretné megismerni a pedagógusok véleményét a jó pedagógussá válás folyamatáról, ezért felhívja a legalább tíz éve a pályán dolgozó pedagógusokat, hogy írják meg tapasztalataikat „A jó pedagógus titka – sikerek és kudarcok a pályán” témában.
A felhívás részletes ismertetése:
Ahhoz, hogy valóban jó pedagógussá váljon valaki, olyan szakmai utat kell végigjárni, amely rengeteg tapasztalat felhalmozását és alkalmazását igényli. Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) – II. szakasz” c. TÁMOP-3.1.1 kiemelt projektje keretében ezt a folyamatot szeretné élő példák segítségével bemutatni.
Mi jut eszébe, ha a pedagógusok szakmai sikereire gondol? Milyen sikerek és kudarcok árán tudott szakmailag fejlődni? Mindezt meg tudná fogalmazni? Ragadjon hát tollat/billentyűzetet, írja meg, Ön mitől, hogyan vált jó pedagógussá!
Benyújtható írásmű: bármely irodalmi műfajban (esszé, publicisztika, cikk stb.), 40 000- 60 000 karakter (leütés) terjedelemben megírt írásmű, amely a pedagógussá válás folyamatát mutatja be a saját életút példáján keresztül.
A legjobb írásművek szerzői számára kínált lehetőségek:
Az OFI az értékelési szempontok alapján kiválasztott legjobb három írásmű felhasználói jogát megvásárolja, egyenként bruttó 200.000 Ft-ig terjedő értékben.
Ezen kívül további elismerő okleveleket adunk ki és publikálási lehetőséget biztosítunk a magas színvonalú pályaműveknek.
Minden, a feltételeknek megfelelő jelentkezési dokumentációról hivatalos igazolást küldünk.
Kik jelentkezhetnek?
Gyakorló vagy már nyugállományban lévő pedagógusok (óvópedagógusok, tanítók, tanárok, gyógypedagógusok, stb.), akik legalább 10 évet eltöltöttek a pályán.
Egy jelentkező csak egy írásművet adhat be.
Az írásmű benyújtásának módja:
Az írásműveket a kitöltött jelentkezési lappal együtt az alábbi e-mail címen várjuk (két darab különálló, word formátumú csatolt dokumentumként):
jopedagogus@ofi.hu
A hiányos, feltételeknek nem megfelelő vagy határidő után érkező jelentkezéseket nem fogadjuk el.
A benyújtott írásművek értékelése:
A benyújtott írásműveket az OFI által összehívott szakmai bizottság értékeli. Az értékelés név nélkül (anonim módon) történik.
Az értékelés szempontjai:
- az írásmű stílusa, szerkezete, gondolatmenete;
- mennyire élményszerű;
- mennyire mutatja be a pedagógiai munka sikerességének, eredményességének jellemzőit;
- mennyire tér ki a sikerre vivő, eredményesen alkalmazott pedagógiai eszköztár bemutatására;
- mennyire tér ki a kollégák, az iskola, a szülők, a tanulók stb. sikerekben és kudarcokban játszott szerepének bemutatására.
A jelentkezések beérkezésének határideje: 2014. augusztus 31.
Az írásművek értékelésének határideje: 2014. október 30.
Tartalmi javaslatok
(az alábbi javaslatok az írásmű egyes lehetséges tartalmi elemeit, szempontjait sorolják fel, nem kötelező elemként értendők)
- Mik a jó pedagógus jellemzői?
- Mit tekint a szakmájában sikernek?
- Mik voltak pályája kezdetén, illetve különböző szakaszaiban a legkomolyabb kihívások? Milyen hatással voltak ezek a kihívások szakmai fejlődésére?
- Miért választotta ezt a pályát? Mi az, ami meggyőzte arról, hogy a pályára lépjen, és ott maradjon?
- Volt-e példaképe? Milyen szerepe volt a példaképének az Ön pályaválasztásában, pedagógiai gyakorlatának kialakításában?
- Milyennek képzelte a pályáját? Mit tudott megvalósítani a terveiből?
- Volt-e olyan munkatársa, aki segítette a pályán való előrehaladását? Kiknek volt fontos szerepe az Ön szakmai fejlődésében?
- Milyen szakmai közösségek, támogató rendszerek segítették a szakmai fejlődését? Voltak-e gátló tényezők?
- Milyen pedagógiai eszközök, módszerek vezettek sikerre?
- Mik voltak a legfontosabb élményei, melyek segítették vagy gátolták pedagógusként való munkáját?
- Mi alapján tartja magát jó pedagógusnak?
- Ön szerint mi jelenti a legnagyobb szakmai kihívást napjaink pedagógusai számára? Mit üzenne a pedagógus pályára készülőknek, vagy azoknak, akik pályájuk elején vannak?