A jó pedagógus titka – sikerek és kudarcok a pályán- pénzdíjas esszépályázatra lehet jelentkezni

    Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szeretné megismerni a pedagógusok véleményét a jó pedagógussá válás folyamatáról, ezért felhívja a legalább tíz éve a pályán dolgozó pedagógusokat, hogy írják meg tapasztalataikat „A jó pedagógus titka – sikerek és kudarcok a pályán” témában.

    A felhívás részletes ismertetése:

    Ahhoz, hogy valóban jó pedagógussá váljon valaki, olyan szakmai utat kell végigjárni, amely rengeteg tapasztalat felhalmozását és alkalmazását igényli. Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) – II. szakasz” c. TÁMOP-3.1.1 kiemelt projektje keretében ezt a folyamatot szeretné élő példák segítségével bemutatni.

    Mi jut eszébe, ha a pedagógusok szakmai sikereire gondol? Milyen sikerek és kudarcok árán tudott szakmailag fejlődni? Mindezt meg tudná fogalmazni? Ragadjon hát tollat/billentyűzetet, írja meg, Ön mitől, hogyan vált jó pedagógussá!

    Benyújtható írásmű: bármely irodalmi műfajban (esszé, publicisztika, cikk stb.), 40 000- 60 000 karakter (leütés) terjedelemben megírt írásmű, amely a pedagógussá válás folyamatát mutatja be a saját életút példáján keresztül.

     

    A legjobb írásművek szerzői számára kínált lehetőségek:

    Az OFI az értékelési szempontok alapján kiválasztott legjobb három írásmű felhasználói jogát megvásárolja, egyenként bruttó 200.000 Ft-ig terjedő értékben.

    Ezen kívül további elismerő okleveleket adunk ki és publikálási lehetőséget biztosítunk a magas színvonalú pályaműveknek.

    Minden, a feltételeknek megfelelő jelentkezési dokumentációról hivatalos igazolást küldünk.

     

    Kik jelentkezhetnek?

    Gyakorló vagy már nyugállományban lévő pedagógusok (óvópedagógusok, tanítók, tanárok, gyógypedagógusok, stb.), akik legalább 10 évet eltöltöttek a pályán.

    Egy jelentkező csak egy írásművet adhat be.

     

    Az írásmű benyújtásának módja:

    Az írásműveket a kitöltött jelentkezési lappal együtt az alábbi e-mail címen várjuk (két darab különálló, word formátumú csatolt dokumentumként):

    jopedagogus@ofi.hu

    JELENTKEZÉSI LAP

    A hiányos, feltételeknek nem megfelelő vagy határidő után érkező jelentkezéseket nem fogadjuk el.

     

    A benyújtott írásművek értékelése:

    A benyújtott írásműveket az OFI által összehívott szakmai bizottság értékeli. Az értékelés név nélkül (anonim módon) történik.

     

    Az értékelés szempontjai:

    • az írásmű stílusa, szerkezete, gondolatmenete;
    • mennyire élményszerű;
    • mennyire mutatja be a pedagógiai munka sikerességének, eredményességének jellemzőit;
    • mennyire tér ki a sikerre vivő, eredményesen alkalmazott pedagógiai eszköztár bemutatására;
    • mennyire tér ki a kollégák, az iskola, a szülők, a tanulók stb. sikerekben és kudarcokban játszott szerepének bemutatására.

    A jelentkezések beérkezésének határideje: 2014. augusztus 31.

    Az írásművek értékelésének határideje: 2014. október 30.

     

    Tartalmi javaslatok

    (az alábbi javaslatok az írásmű egyes lehetséges tartalmi elemeit, szempontjait sorolják fel, nem kötelező elemként értendők)

    • Mik a jó pedagógus jellemzői?
    • Mit tekint a szakmájában sikernek?
    • Mik voltak pályája kezdetén, illetve különböző szakaszaiban a legkomolyabb kihívások? Milyen hatással voltak ezek a kihívások szakmai fejlődésére?
    • Miért választotta ezt a pályát? Mi az, ami meggyőzte arról, hogy a pályára lépjen, és ott maradjon?
    • Volt-e példaképe? Milyen szerepe volt a példaképének az Ön pályaválasztásában, pedagógiai gyakorlatának kialakításában?
    • Milyennek képzelte a pályáját? Mit tudott megvalósítani a terveiből?
    • Volt-e olyan munkatársa, aki segítette a pályán való előrehaladását? Kiknek volt fontos szerepe az Ön szakmai fejlődésében?
    • Milyen szakmai közösségek, támogató rendszerek segítették a szakmai fejlődését? Voltak-e gátló tényezők?
    • Milyen pedagógiai eszközök, módszerek vezettek sikerre?
    • Mik voltak a legfontosabb élményei, melyek segítették vagy gátolták pedagógusként való munkáját?
    • Mi alapján tartja magát jó pedagógusnak?
    • Ön szerint mi jelenti a legnagyobb szakmai kihívást napjaink pedagógusai számára? Mit üzenne a pedagógus pályára készülőknek, vagy azoknak, akik pályájuk elején vannak?

     

     

    Előző cikkMűvészetek Völgye, 2014 – tradíció és innováció a Balaton-felvidéken
    Következő cikkVirtuális túrák a PowerPoint kalandos birodalmában