Iskolai erőszak: gyakorlatias segítség egy szakkönyvből

      Iskolai erőszak, verbális és testi bántalmazás, online zaklatás: ismert jelenségek az iskolában is, amikről szinte tabuként nem beszélnek sokan. Segítség, megoldás pedig van, első lépés, hogy felismerjük a helyzetet, és szembenézzünk a történésekkel. Megjelent egy pedagógusokat segítő könyv, amivel „darázsfészekbe” nyúlt a szerző és a kiadó is.  Barbara Coloroso: Zaklatók, áldozatok, szemlélők: az iskolai erőszak című munkája ugyanis egy szinte tabuként kezelt témáról szól. Alcíme elgondolkodtató és lényegre törő: Óvodától a középiskoláig: hogyan szakíthatja meg a pedagógus és a szülő az erőszak körforgását?   Az iskolai erőszak, a zaklatás, az online zaklatás – főleg iskolatársak között – az iskolai mindennapok nagyon fontos problémáit jelentik, amik az iskolák, óvodák, kollégiumok falai között is sokszor bújtatva-lüktetve vannak jelen.  Barbara Coloroso könyvében a könyv az iskolai zaklatás három szereplője szempontjából vizsgálja a jelenséget: az áldozat, az elkövető és a szemlélődő irányából. Bemutatja a tipikus viselkedéseket, a zaklatások folyamatát, az azok mögötti emberi játszmákat, az iskolai és a családon belüli modelleket is. Pedagógusok számára a szerző a zaklatás mögötti viselkedési és kapcsolati modellek leírásával segít, bemutatja a jelzéseket, amik felhívják a figyelmet arra, hogy az iskolában erőszakos viselkedés jelent meg, ami minden esetben elfogadhatatlan.  Leírja a beavatkozási lehetőségeket, a felelősségi pontokat, az iskolai közösség és a család lehetséges dinamikáját, típusait. Kitér az online zaklatásra is, de erről a témáról nem naprakész. A megoldási javaslatok alapot adhatnak a közös gondolkodáshoz az iskolai erőszak témájában. A könyv blog oldalán szakértők, pszichológusok, gyermekvédelmi szakemberek szólalnak meg, közhelyeket oszlatnak el a témával kapcsolatban, és a könyvbe is bele lehet lapozni. 

    Előző cikkNa, mi a pálya? – Börze Budapesten
    Következő cikkA hatékony írás kézikönyve? Avagy hogyan tanítsuk és tanuljuk az írást?