Kezdőlap osztályfőnök

Hősök Tere Kezdeményezés és a tanároknak szóló tréning

Mi a Hősök Tere Kezdeményezés?

Olyan világban szeretnénk élni, amelyben merünk kiállni és tenni másokért. Ahol az együttérzés társadalmi norma.

Ezért hoztuk létre a Hősök Tere Kezdeményezést és ezért indítottuk el Magyarországon Philip Zimbardo szociálpszichológus professzor Heroic Imagination Project (HIP) oktatási modelljére alapozva tréning programunkat, amely több évtizedes pszichológiai kutatás eredményeit hasznosítja. A képzésen pedagógusok, iskolapszichológusok, fiatalokkal foglalkozó szakemberek egy olyan új, gyakorlatorientált szemléletet sajátíthatnak el, amelyet később saját tanítványaiknak adhatnak tovább.

Célunk, hogy 5 év alatt, 7000 tanár oktatásán keresztül elérjük, hogy Magyarországon minél több ember álljon ki, és tegyen másokért a mindennapokban.

Hősök Tere Tanári Tréning

A képzés anyagát két modul együtt alkotja: (bámészkodó hatás illetve growth mindset – fejlődés fókuszú gondolkodásmód). A tréningen való részvétel összesen 8 órát vesz igénybe.

Bámészkodó hatás:

Önnel is megtörtént már, hogy az utcán olyan eseményt látott, ami nem tetszett, mégsem lépett közbe?

Vagy olyat, ahol elkelt volna a segítsége, de nagyon sietett és azt gondolta, hogy segítsen más?

Mi lehet az oka annak, hogy bár látjuk, hogy baj van, sokszor mégsem teszünk semmit?

 

A tréning célja, hogy

• megértsük, mi az oka annak, ha passzívan viselkedünk,

• vegyük észre, ha szükség van ránk az adott helyzetben,

• képesek legyünk felmérni, hogy  mi a teendő és mekkora kockázattal járna

• képesek legyünk bevonni más jelenlévőket is a segítségnyújtásba, ha szükséges, vagy

hívjunk professzionális segítséget

 

A résztvevő pedagógusok a tréning végére önmaguk is képessé válnak arra, hogy a megszerzett tudást átadják a gyerekeknek. A 2-3 órás foglalkozást 3-4 tanóra hosszúságú modulra bontjuk, így lehetővé válik akár mindennapi iskolai ritmusban is átadni azt.

A tréninganyagot úgy állították össze, hogy a fiatalabb korosztály (12-18 évesek) számára is érdekes legyen (videókkal, kiscsoportos beszélgetésekkel).

Growth mindset:

Hány éves korában gondolta azt, hogy megtanulta, amit kellett és nem fejlődik már a tudása, nem nő a teljesítménye?

Hányszor volt olyan, hogy elkerült egy helyzetet, mert úgy érezte, hogy kudarc érheti?

Ezek a helyzetek mindannyiunkkal előfordulhatnak. Társadalmunkat az a beállítódás jellemzi, amely szerint képességeink szabják meg elsősorban, hogy mivé válhatunk, meddig fejlődhetünk. Ezt nevezzük fixed mindset-nek, azaz rögzült fókuszú gondolkodásmódnak. A fejlődés fókuszú gondolkodásmód (growth mindset) szemlélet lényege, hogy hogyan tudjuk elsajátítani vagy megtartani azt a hozzáállást, amely elősegíti a fejlődést. Pedagógusként pedig a diákok be nem skatulyázása, illetve minél jobb teljesítményre sarkallása és az erőfeszítések eredményességének megmutatása jelenti a szemlélet működését és átadását.

A foglalkozás fókuszában az áll, hogy

• rádöbbenjünk, fejlődhetünk és hogy nem vagyunk arra kárhoztatva, hogy egy  adott fejlettségi szinten ragadjunk

• értsük meg, hogy mik gátolnak meg a fejlődésben, és a fejlődésben való hitben:

• megtanuljuk, hogyan állítsuk át gondolkodásunkat a teljesítménnyel és a fejlődéssel  kapcsolatban és hogyan tűzzünk ki célokat, és segítsük elő, hogy mások is elérhessék  a bennük rejlő potenciált

• gondoljuk végig, hogy milyen és mekkora szerepe van az erőfeszítésnek és a tehetségnek

 

Praktikus információk

 

A tréningre való jelentkezésnek két módja van:

-egyénileg a Hősök Tere weboldalán található jelentkezési lapon keresztül

-csoportosan (15-20 főből álló csoport esetén) az ildiko@hosoktere.org címen

Előző cikkSulinetwork Ped@Go – ebiztonságos kalandozás
Következő cikkKönyvtárak szerepéről – szakmai konferenciát tartott az OFI TÁMOP 3.1.15. projektje