Kezdőlap hírmozaik

    Terápiás kutya egy ózdi iskolában

    Terápiás kutya segíti az ózdi pedagógiai foglalkozásokat.

    Diákok nyelvtan foglalkozáson vesznek részt Repcével, a drótszőrű magyar vizslával az ózdi Bolyky Tamás Általános Iskolában 2016. január 22-én. Az iskolában terápiás kutyával asszisztált pedagógiai foglalkozásokat tartanak a tanulási zavarral küzdő diákok és társaik számára. – olvasható Györfi András közéleti blogjában. 

    A kötetlenebb, játékosabb jellegű foglalkozás során a kutyával közösen végzett feladatmegoldás és az állatra fordított figyelem elsősorban a szorongás leküzdésében és a koncentrációképesség javításában segít a diákoknak.

    Ózd, 2016. január 22.

    Korábban a Modern Iskolában foglalkoztunk ezzel a témával, részletesen kitérve a kutya szerepére az iskolai oktatási munkában:

    „A modern iskolában a modern életformák is megjelennek. Egyre gyakoribb jelenség a kutyát családtagként kezelő városi kutyatartás. Budapesten minden negyedik család tart kutyát és ez a különleges kapcsolat helyet keres magának a társadalomban is. Iskola, tanár, diák és kutya? Miért kellene kutyát vinni a tanterembe, de miért is ne vinnénk be magunkkal? Csonka Berta, a Novus Gimnázium, Szakközépiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény pedagógusa, az felelősségteljes kutyatartók egyesületeként létrehozott EB OVO Egyesület alapítója pozitív tapasztalatait meséli el, ezzel is bátorítva kutyabarát kollégáit arra, hogy ha tehetik, vigyék magukkal a Blökit. Így a modern iskola még vonzóbbá válik tagjai számára.  Az iskola szerepéről, a kutya tanítás – módszertanban játszott szerepéről és stresszoldó hatásáról is szó esik az alábbi beszélgetésben.  A válaszadó: Csonka Berta.” A cikk itt folytatódik.

    MTI Fotó: Vajda János
    FORRÁSgawebmediagroup.blog.hu
    Előző cikkKell-e terv a gyerekneveléshez?
    Következő cikkDigitális Transzformáció Konferencia – 02.11.