Kezdőlap osztályfőnök

Kutyaterápia a tanórán?

Hogyan segíthet a verstanulásban egy kutya? Mivel lehet elérni, hogy a csendesebb gyerekek is megszólaljanak az órán? Bodza, a terápiás kutya közreműködése meglepően jó eredményeket hozott: a gyerekek kitörő örömmel fogadták az állatot, olyannyira, hogy még rosszalkodni is elfelejtettek. Rist Lilla egy óbudai iskola bemutatóóráján tapasztaltakat osztja meg olvasóival.– Nagyon érdeklődő és nyitott volt az osztály – mondja Marcsi néni, a gyerekek osztályfőnöke, amikor arról faggatom, mit látott a gyerekek viselkedésén. – Élvezték azt a másfajta helyzetet is, amibe most belecsöppentek. Volt egy kisfiú, akiről tudtam, tart egy kicsit a kutyáktól. De az órán ő is teljesen feloldódott. A legérdekesebb azonban az volt, hogy azok a gyerekek is megszólaltak, akik egyébként csendesek és visszahúzódóak, ha nem kérdezem őket, akkor maguktól soha nem szólalnak meg az órákon. Most viszont ők is megnyíltak, és az utolsó feladatnál elmondták, mit gondolnak Bodzáról. Az osztály egésze pedig olyan lelkes volt, hogy rosszalkodni is elfelejtettek, anélkül csináltak meg mindent, hogy fegyelmezni kellett volna őket.

 

Forrás: Nők Lapja Cafe (http://www.nlcafe.hu/noklapja/20120118/kutyaterapia_a_tanoran/)

Előző cikkÚj gyárat épít a Lego Nyíregyházán
Következő cikkFénykép és videó is készül a középiskolások „problémáiról”