Kezdőlap Digitális eszközök

    Digitális Pedagógus Díjakat adott át a Tempus Közalapítvány

    Jelenleg 240, gyakorló tanárok által feltöltött,kreatív és innovatív módszertani anyag található a Digitális Módszertárban. Ennek célja, hogy támogassa a pedagógusok szakmai fejlődését, valamint hogy a tanárokat jó példák bemutatására, az egymástól való tanulásra és tudásmegosztásra ösztönözze.A 2016-ban beérkezett módszertani ötletek legjobbjait Digitális Pedagógus Díjjal jutalmazta a Tempus Közalapítvány. A díjakat november 26-án adták át a Digitális pedagógus konferencián.

    digitalispedagugusIKT-eszközökkel a tanórák színesítéséért

    A négy éve elindított Digitális Módszertár egy olyan adatbázis, amellyela pedagógusoka tanórák és a tanórán kívüli tevékenységek megújításához nyerhetnek inspirációt, illetve konkrét módszereketadaptálhatnak a mindennapi iskolai tevékenységeikhez. A tanárok által feltöltött anyagok a 21. századi fiatalok, vagyis a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik azIKT-eszközök kreatív használata által.

    Többek között témakör, célcsoport vagy a fejlesztendő kompetenciák alapján lehet keresni az adatbázisban, éskifejezetten kezdő IKT-felhasználók is találhatnak itt ötleteket tanóráik színesítéséhez. A módszertani anyagok legtöbbje az infokommunikációs technológiák alkalmazásához, a magyar nyelv és irodalom vagy a természettudományos tantárgyak oktatásához kapcsolódik, de a feltöltött ötletek között akadnak egészségneveléssel, divattal vagy népművészettel foglalkozó témák is. Sőt, már megjelentek a felületen óvodások és sajátos nevelési igényű gyerekek számára kidolgozott ötletek is.

    A módszertani anyagok között találhatunk példát a játékosításra (gamifikáció), tükrözött osztályterem megvalósítására és a digitális történetmesélésre egyaránt. tempuskozalapitvanyAz adatbázis néhány kiemelkedő ötlete a Nemzeti Köznevelési Portálon és a Digitális Témahét Tudásbázis felületén is megtalálható.

     

    A Tempus Közalapítvány minden évben új pályázati felhívással és a legjobb ötletek beküldőinek elismerésével ösztönözi az új módszerek bemutatását, előmozdítva ezzel a pedagógusok közötti tudásmegosztást és a tanárok felzárkóztatását az IKT-eszközhasználat területén.

     

    2016-ban Digitális Pedagógus Díjat kaptak:

     

    Módszertani ötlet címe Pedagógus neve Intézmény
    Virtuális kooperatív csoportmunka – 8. osztályban, tanév végén Csókási Tibor Bagodi Fekete István Általános Iskola
    Digitális irodák Tusorné Fekete Éva Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
    Nép(Dia)Dal Projekt Éder Márta Szász Márton Általános Iskola, Tapolca
    Kalandozások Ruminivel Balássy Dávid Nagykovácsi Általános Iskola
    Egri csillagok- Z generációra hangszerelve AntalinéMiss Lilla Vasvári Pál Általános Iskola, Dunaújváros
    Ki vagyok a végén? Dénesné Szak Andrea Hunyadi János Általános Iskola, AMI, Kaposmérő

     

    A díjazott és a további, oklevéllel elismert pedagógusok módszertani ötletei megtalálhatókaTempus Közalapítvány Tudástárában, aholaz uniós Erasmus+ program támogatásával megvalósított tanári tanulmányutak és külföldi képzések során elsajátított több száz módszertani ötlet között is böngészhetnek az érdeklődők.

     

    További információ: digitalismodszertar.tka.hu

    Előző cikkHogyan főzzünk digitális pedagógust?
    Következő cikkDigitális Oktatási Napok – december 7–8.- Kalandpályával, a Syma-csarnokban