Kezdőlap hírmozaik

    Az biztos, hogy középiskolás leszek, de hol, melyik suliban?

    Ugye ismerős a kérdés? Nem könnyű a választás és a döntés a 8. osztályos diákoknak, szüleiknek és az őket támogató iskoláknak sem. Mi alapján döntünk? Milyen kérdések foglalkoztatnak egy diákot élete nagy döntése előtt. Sós Orsolya változáskezelő cikke.

    Ennek a döntésnek a meghozatalában, illetve a kérdések megfogalmazásában és megválaszolásában szeretett volna segíteni a Zuglói Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola 8. c osztályos diákjainak, az elmúlt évek hagyományaihoz igazodva, de mégis egy kicsit másképp.

    Hova tovább? Fotó: pexels.com

    Mi történt?

    • A 8.c osztályfőnöke (Sárosi Judit tanárnő) már a nyári szünet elején kérte az osztályt, hogy mindenki szánjon a nyáron egy pici időt arra, hogy gondolkodjon el milyen középiskolák érdeklik a továbbtanulás kapcsán
    • Volt is, aki hozta az első héten a listát és volt, aki még bizonytalan volt
    • Az első szülői értekezleten a szülők a gyerekekkel egyeztetve leadtak egy listát a szóban lévő középiskolákról
    • Ezt követően a 2 éve Herman-ban végzett diákoknak és barátaiknak kiment egy felhívó levél, hogy a mostani 8.c osztály tanulóinak kérdései lennének azokkal a sulikkal kapcsolatban, ahol ők most tanulnak, lenne e kedvük és idejük egy 1,5 órás beszélgetéshez, ahol csak Hermanos kérdez ex-Hermanost.

    Hihetetlen volt az ex-Hermanosok lelkesedése, illetve amit a szervezés kapcsán segítettek és szinte 2 hét alatt összeállt a 2 alkalmas beszélgetés, összesen kb. 25 Hermanos és 10 ex-Hermanos részvételével.

    Mi volt a beszélgetések célja?

    A döntés előtt álló 8. osztályos diákok kapjanak egy képet arról, hogy:

    • a társaik hogyan gondolkodnak,
    • milyen kérdéseik vannak a továbbtanulással kapcsolatban,
    • egymás kérdésein keresztül el tudják dönteni, hogy nekik mi a fontos (az iskola közelsége, közösségi élet, büfé, van e bolt a közelben, közösségi élet, tanulmányi eredmények, továbbtanulás, jó csajok, nyári táborok, stb.)
    • mit javasol egy már középiskolás a felvételire való felkészüléssel kapcsolatban (mennyit érdemes tanulni, hogyan kell készülni, milyen a szóbeli, miket kérdeznek, milyen a szóbeli nyelvből, elég e az amit a suliban tanulok, mire érdemes figyelni az írásbeli írása közben, stb.)
    • milyen szempontokat venne most figyelembe a választásnál az a diák, aki már középiskolás, akinek már van saját tapasztalata

    A beszélgetéssel kapcsolatos visszajelzések

    1. Eszter – Kölcsey Ferenc gimnázium: „Úgy érzem, hogy ez a beszélgetés remek lehetőség volt mindenki számára! A nyolcadikosok lehetőséget kaptak arra, hogy végre diákokkal közvetlen beszélgethettek azokról a témákról, amiket egy szülői tájékoztatón talán sosem fognak megtudni. Amikor én nyolcadikos voltam rengeteg kérdés merült fel bennem, amire sajnos kevés esetben kaptam választ, ugyanis a közösségi, illetve az iskolában lévő diákélettel kapcsolatos kérdésekre csak egy, valóban az iskolába járó diák tudja a választ. A beszélgetések rendkívül közvetlenek voltak és családias hangulatban teltek! Örülök, ha csak egyetlen beszélgetéssel is, de segíthettem ezeknek a gyerekeknek, és nagyon remélem, hogy okosan és átgondoltan választják majd ki a leendő iskolájukat!:-)”
    2. Áron – Zuglói Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola : „ Több iskola volt a fejemben a beszélgetés előtt, de nem igazán tudtam rangsorolni őket, mert nem tudtam mi alapján kell, vagy lehet. Aztán a 2 beszélgetésen láttam és hallottam az ex-Hermanosokat, akik néha olyan lelkesedéssel beszéltek a sulijukról, úgy megeredt a nyelvük, hogy a végére már úgy éreztük magunkat, mintha egy kóla mellett dumálnánk és röhögnénk együtt a poénokon. El tudtam képzelni a beszélgetések végére, hogy egyik vagy másik közösségnek a tagja legyek.”
    3. Orsolya – Szülő : „ Nem hittem a fülemnek, amikor a fiam hazajött a 2. beszélgetésről és egyértelműen kijelentette, hogy Anya megvan a # 1 suli és csak mondta és mondta, hogy miket hallott és a srác, aki abba a suliba jár mondta neki, hogy jelölje be Facebook-on és ha kérdése van bármikor írjon rá. Úgy tudom azóta már többször is beszéltek! A lelkesedése a beszélgetés óta töretlen, sőt a nyílt napon való részvétel után még talán nőtt is!”
    4. Judit – 8. c osztályfőnök : „Minden olyan dologot, ami ahhoz segíti hozzá a diákjaimat, hogy egyre pontosabban lássák az előttük álló célt, amiért szívesen küzdenének, abban én benne vagyok.”
    Itt még kóstolgatják egymást, mit lehet kérdezni, mit nem, aztán rájöttek, hogy nagyon kérdezni sem kell, mert az ex-Hermanosoknak maguktól is van bőven mondanivalójuk…

     

    Az ex-Hermanosoknak is kaptak új információkat egymástól…

     

     

     

    Előző cikkHogyan válhatunk képessé arra, hogy a jég hátán is megéljünk? – Pozsgai Anita cikke
    Következő cikkEzer diákkal bővült a Hipersuli, mostantól új iskolák is csatlakozhatnak