Ennek a döntésnek a meghozatalában, illetve a kérdések megfogalmazásában és megválaszolásában szeretett volna segíteni a Zuglói Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola 8. c osztályos diákjainak, az elmúlt évek hagyományaihoz igazodva, de mégis egy kicsit másképp.
Mi történt?
- A 8.c osztályfőnöke (Sárosi Judit tanárnő) már a nyári szünet elején kérte az osztályt, hogy mindenki szánjon a nyáron egy pici időt arra, hogy gondolkodjon el milyen középiskolák érdeklik a továbbtanulás kapcsán
- Volt is, aki hozta az első héten a listát és volt, aki még bizonytalan volt
- Az első szülői értekezleten a szülők a gyerekekkel egyeztetve leadtak egy listát a szóban lévő középiskolákról
- Ezt követően a 2 éve Herman-ban végzett diákoknak és barátaiknak kiment egy felhívó levél, hogy a mostani 8.c osztály tanulóinak kérdései lennének azokkal a sulikkal kapcsolatban, ahol ők most tanulnak, lenne e kedvük és idejük egy 1,5 órás beszélgetéshez, ahol csak Hermanos kérdez ex-Hermanost.
Hihetetlen volt az ex-Hermanosok lelkesedése, illetve amit a szervezés kapcsán segítettek és szinte 2 hét alatt összeállt a 2 alkalmas beszélgetés, összesen kb. 25 Hermanos és 10 ex-Hermanos részvételével.
Mi volt a beszélgetések célja?
A döntés előtt álló 8. osztályos diákok kapjanak egy képet arról, hogy:
- a társaik hogyan gondolkodnak,
- milyen kérdéseik vannak a továbbtanulással kapcsolatban,
- egymás kérdésein keresztül el tudják dönteni, hogy nekik mi a fontos (az iskola közelsége, közösségi élet, büfé, van e bolt a közelben, közösségi élet, tanulmányi eredmények, továbbtanulás, jó csajok, nyári táborok, stb.)
- mit javasol egy már középiskolás a felvételire való felkészüléssel kapcsolatban (mennyit érdemes tanulni, hogyan kell készülni, milyen a szóbeli, miket kérdeznek, milyen a szóbeli nyelvből, elég e az amit a suliban tanulok, mire érdemes figyelni az írásbeli írása közben, stb.)
- milyen szempontokat venne most figyelembe a választásnál az a diák, aki már középiskolás, akinek már van saját tapasztalata
A beszélgetéssel kapcsolatos visszajelzések
- Eszter – Kölcsey Ferenc gimnázium: „Úgy érzem, hogy ez a beszélgetés remek lehetőség volt mindenki számára! A nyolcadikosok lehetőséget kaptak arra, hogy végre diákokkal közvetlen beszélgethettek azokról a témákról, amiket egy szülői tájékoztatón talán sosem fognak megtudni. Amikor én nyolcadikos voltam rengeteg kérdés merült fel bennem, amire sajnos kevés esetben kaptam választ, ugyanis a közösségi, illetve az iskolában lévő diákélettel kapcsolatos kérdésekre csak egy, valóban az iskolába járó diák tudja a választ. A beszélgetések rendkívül közvetlenek voltak és családias hangulatban teltek! Örülök, ha csak egyetlen beszélgetéssel is, de segíthettem ezeknek a gyerekeknek, és nagyon remélem, hogy okosan és átgondoltan választják majd ki a leendő iskolájukat!:-)”
- Áron – Zuglói Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola : „ Több iskola volt a fejemben a beszélgetés előtt, de nem igazán tudtam rangsorolni őket, mert nem tudtam mi alapján kell, vagy lehet. Aztán a 2 beszélgetésen láttam és hallottam az ex-Hermanosokat, akik néha olyan lelkesedéssel beszéltek a sulijukról, úgy megeredt a nyelvük, hogy a végére már úgy éreztük magunkat, mintha egy kóla mellett dumálnánk és röhögnénk együtt a poénokon. El tudtam képzelni a beszélgetések végére, hogy egyik vagy másik közösségnek a tagja legyek.”
- Orsolya – Szülő : „ Nem hittem a fülemnek, amikor a fiam hazajött a 2. beszélgetésről és egyértelműen kijelentette, hogy Anya megvan a # 1 suli és csak mondta és mondta, hogy miket hallott és a srác, aki abba a suliba jár mondta neki, hogy jelölje be Facebook-on és ha kérdése van bármikor írjon rá. Úgy tudom azóta már többször is beszéltek! A lelkesedése a beszélgetés óta töretlen, sőt a nyílt napon való részvétel után még talán nőtt is!”
- Judit – 8. c osztályfőnök : „Minden olyan dologot, ami ahhoz segíti hozzá a diákjaimat, hogy egyre pontosabban lássák az előttük álló célt, amiért szívesen küzdenének, abban én benne vagyok.”