Kollaboratív plakát készítése
A diákok a közösen készített plakátra különböző szempontok alapján kapnak értékelést:
- dizájn
- tartalmi elemek
- a plakát szóbeli bemutatása
- a közönség kérdéseire adott válaszok
Levél egy barátnak
A diákoknak informális, baráti stílusban kell levelet írni a témáról, alátámasztva érvekkel (vagy ellenérvekkel).
Eszköz: padlet, dotstorming, vagy a slidesmania google diák sablonja – a diákok akár válaszolhatnak is egymás leveleire.
Kihagyott szavak beírása
A diákokkal megosztunk a témában egy prezentációt, olvasmányt vagy vázlatot, amelyből kulcsszavakat hagytunk ki. Töltsék ki helyesen, megadhatjuk a szóbankot segítségnek
Eszköz: az alábbi sablon segítségével akár google táblázatban is generálhatunk ilyen szöveget.
Ássunk mélyebbre!
A tanulók kiválasztanak egy hozzájuk közel álló témát, amelyet szeretnének részletesebben megismerni. Bemutathatják a tanultakat podcast vagy blogposzt formájában.
Memo
A diákok emlékeztető formájában foglalják össze a tanultakat az alábbi címszavak segítségével:
- háttér
- probléma
- lehetséges megoldások, érvek és ellenérvek
- végső javaslat
- várható kimenetel
Eszköz: Trello
E-lehetőségek: e-portfólió
A diákok egy portfolióban gyűjtik össze a témakör során tanultakat, munkáikat, és reflektálnak a saját fejlődésükre.
Eszköz: Sway
Mi a kérdés?
A tanulóknak a válaszokat adjuk meg, nekik pedig a megfelelő kérdést kell megfogalmazni hozzá.
Eszköz: Google űrlap
Youtube vizsga
A diákok a tanév végén kiválasztanak 5 számukra fontos témát, amivel év közben foglalkoztunk. A tanultakról egy szemléltetővideót készítenek. Gyűjtsük őket össze és hozzunk létre belőlük egy youtube csatornát.
Köszönjük Todd Finley engedélyét az ötletei felhasználásához.
A cikket összeállította Tóth Éva főszerkesztő.
Forrás: