Kezdőlap Digitális eszközök

Alternatívák dolgozat helyett (?)

Milyen alternatív számonkérési lehetőségeket alkalmazhatunk akár egy témazáró dolgozat helyettesítéseként? Todd Finley ötleteiből szemezgettünk, digitális eszközöket javasolva egy-egy produktum megvalósításához.

Kollaboratív plakát készítése

Eszköz: Canva, Genial.ly

A diákok a közösen készített plakátra különböző szempontok alapján kapnak értékelést:

  • dizájn
  • tartalmi elemek
  • a plakát szóbeli bemutatása
  • a közönség kérdéseire adott válaszok

Levél egy barátnak

A diákoknak informális, baráti stílusban kell levelet írni a témáról, alátámasztva érvekkel (vagy ellenérvekkel).

Eszköz: padlet, dotstorming, vagy a slidesmania google diák sablonja – a diákok akár válaszolhatnak is egymás leveleire.

Kép: Slidesmania

Kihagyott szavak beírása

A diákokkal megosztunk a témában egy prezentációt, olvasmányt vagy vázlatot, amelyből kulcsszavakat hagytunk ki. Töltsék ki helyesen, megadhatjuk a szóbankot segítségnek

Eszköz: az alábbi sablon segítségével akár google táblázatban is generálhatunk ilyen szöveget.

Ássunk mélyebbre!

A tanulók kiválasztanak egy hozzájuk közel álló témát, amelyet szeretnének részletesebben megismerni. Bemutathatják a tanultakat podcast vagy blogposzt formájában.

Memo

A diákok emlékeztető formájában foglalják össze a tanultakat az alábbi címszavak segítségével:

  • háttér
  • probléma
  • lehetséges megoldások, érvek és ellenérvek
  • végső javaslat
  • várható kimenetel

Eszköz: Trello

E-lehetőségek: e-portfólió

A diákok egy portfolióban gyűjtik össze a témakör során tanultakat, munkáikat, és reflektálnak a saját fejlődésükre.

Eszköz: Sway

Mi a kérdés?

A tanulóknak a válaszokat adjuk meg, nekik pedig a megfelelő kérdést kell megfogalmazni hozzá.

Eszköz: Google űrlap

Youtube vizsga

A diákok a tanév végén kiválasztanak 5 számukra fontos témát, amivel év közben foglalkoztunk. A tanultakról egy szemléltetővideót készítenek. Gyűjtsük őket össze és hozzunk létre belőlük egy youtube csatornát.

Köszönjük Todd Finley engedélyét az ötletei felhasználásához.

A cikket összeállította Tóth Éva főszerkesztő.

Forrás:

Előző cikkA Csányi Alapítványnál idén három napig tart a gyereknap
Következő cikkA tanárszakosok véleményére kíváncsiak