Kezdőlap Digitális eszközök

Tanév értékelése/lezárása digitálisan

Lassan a végéhez közeledik ez az igazán furcsa és több szempontból is különleges tanév, ami tele van/volt tanulságokkal mind a diákok, mind a pedagógusok számára. Hogyan tudjuk lezárni az évet, összegezni a tapasztalatainkat, és kicsit merengeni a saját fejlődésünkről? Erről gondolkodik közösen Bognár Amália, a Mobility Győr szakmai vezetője és Tóth Éva főszerkesztő.

A lezárás fontossága

A visszacsatolás, a reflexió valamennyi folyamat végén szükséges a lezáráshoz, valamint ahhoz, hogy tovább tudjunk lépni, fejlődni.

Minden ilyen jellegű feladatnál lehetőséget kell biztosítanunk arra, hogy a diákok több szempontból is meg tudják vizsgálni saját gondolataikat, az eseményeket, a tapasztaltakat. Ha így teszünk, akkor alkalmat adhatunk arra, hogy más szemszögből vizsgálják meg a történteket, ezzel nyithatjuk meg számukra a fejlődés kapuját, alakíthatjuk ki bennük a változtatás igényét. 

Jó, ha odafigyelünk arra, hogy a tanulók merjék kimondani, leírni a bennük felmerülő kérdéseket, érzéseket, természetesen ennek nem kell bonyolultnak lennie, és időigényesnek sem. Ügyeljünk arra, hogy ez sem megy mindenkinek egyszerre! Játékos, digitális felületekkel segíthetjük az  ilyen irányú szorongás oldását, nyitottság kialakulását.

Kérdések lehetnek például: 

  • Hogyan segítették előzetes tapasztalataim a digitális oktatásban való részvételemet?
  • Milyen otthoni képességekre derült fény a karantén ideje alatt? (tudok mosogatni, gereblyézni…)
  • Miről szeretnék többet megtudni (egy tanult téma, egy új hobbi)? Miben szeretnék fejlődni? 
  • Mi működött jól a napi rutinom során? Min változtatnék?

A kérdéseken túl, kreatív megoldásokat is lehetővé tesznek az alábbi felsorolásban megjelenő digitális eszközök, amelyekhez vicces, együttműködésre, reflexióra, és továbbgondolásra is alkalmas feladatokat kapcsoltunk. 🙂  

  • kilépő cetli írása – Lino
    • 3 dolog amit megtanultam magamról
    • 2 dolog, amit magammal viszek a digitális munkarendből
    • 1 kérdés, ami nem hagy nyugodni
  • conceptboard – közös nyári rajz – az alkalmazásról múlt héten írtunk részletesebben
  • kitűzők, oklevelek készítése – Classtools, Adobe spark  vagy Canva
Eszköz: Canva
https://tuerchen.com/, képernyőkép
  • ötletbörze: posztoljunk olyan zenét, aminek a szövegében, címében benne van a nyár/summer szó. Gyűjtsük össze pl egy Wakeletben! 
  • írjunk emailt a jövőbeni önmagunknak! http://emailfuture.com/ 
  • közös nyári történet írása  – Google diák / Buncee, megadunk egy kezdő cselekvést, mindenki folytatja egy újabb diával
  • mém készítése arról, hogyan érezzük most magunkat, mit várunk a nyártól?
Eszköz: https://imgflip.com/memegenerator

És azok, akik nélkül nem sikerült volna: a szülők!

  • oklevél, kitűző készítése
Eszköz: Canva

 

  • gondolattérkép a gyerekektől: mit tanultam meg anyuról/apuról a karantén alatt?

Források:

https://komposzt.wordpress.com/12-gondolat-a-tavtanitasrol/

http://www.pearltrees.com/t/ikt-arzenal/ertekeles/id11795836

 

Előző cikk(Virtuális) Osztálytermi eszközök egy helyen – Classtools
Következő cikkHázhoz viszik a mesét