Kezdőlap Digitális eszközök

Virtuális valóságot visz a közoktatásba a Telenor

Okostelefonnal elkészíthető speciális szemüvegekkel a virtuális valóság oktatásában való kipróbálása felétesznek gyakorlati lépéseket a cikkben szereplők. Ők egy mobilszolgáltató innovatív oktatási programja keretében a világtérképére helyeznék Magyarországot.

2016 nagy technológiai robbanása a virtuális valóság (VR) eszközök és tartalmak elterjedése. Az okostelefonnal használható speciális szemüvegek elsősorban a szórakoztatóiparban hódítanak, de szakemberek már az egészségügyi és oktatási lehetőségeit is kezdik feltérképezni. Magyarországon ebben a Telenor Hipersuli program vállal úttörő szerepet – jelentette be a vállalat március 31-i sajtótájékoztatóján.

 

Újabb jelentős mérföldkövéhez érkezett a Hipersuli, a Telenor digitális oktatási programja, amelynek célja, hogy okoseszközök, elektronikus tananyagok és a mobilinternet segítségével hatékonyabbá tegye a hazai közoktatást – mindezt a gyermekek és pedagógusok aktív bevonásával, képzésével. Az 5 iskola több mint 350 diákjának bevonásával zajló program keretében a Telenor a hibrid táblagépek után egy újabb modern technológiával teszi érdekesebbé a tanórákat.

 

VR szemüvegekre készített tartalmak segítségével a Hipersuliban résztvevő gyerekek egy hétköznapi tanórán is a tenger mélyére merülhetnek, megnézhetik, milyen hatalmas egy piramis, vagy ha éppen ez kapcsolódik az adott tananyagrészhez, közvetlen közelről átrepülhetnek egy kitörő vulkán fölött.

 

A VR oktatásra jelenleg nincsen biztos recept. A Hipersuli pedagógusok önként vállalták 13 évesnél idősebb diákjaikkal az érdekes kísérletben való részvételt. A Telenor szakemberei pedig a virtuális valóság megidézéséhez szükséges eszközöket, Hipernetet és az idei tanév hátralévő részére szabott virtuális valóság tananyag kiegészítőket biztosítanak a résztvevő osztályok számára. A virtuális tartalmak irodalom, angol, matematika és vizuális kultúra órán kapnak szerepet az idei tanévben.

 

A 3 hónapos kísérleti időszakban a vállalat és közreműködő szakemberek gyűjtik a diákok és pedagógusok virtuális térben szerzett tapasztalatait és javaslataikat a technológia alkalmazhatóságának fejlesztésére. A világ néhány pontján, többek között a Google koordinálásával zajlik hasonló megközelítésű projekt, amelyhez a Telenor Hipersuli programja is jelezte csatlakozási szándékát, Magyarországot az elsők között felhelyezve a VR oktatás világtérképére.

  Kapcsolódó cikk:

A valóság ARcai: AR és VR a tanteremben?!

Előző cikkA digitális családfő alap teendői -egy internetbiztonsági szakember naplójából
Következő cikkEgyüttműködés a hátrányos helyzetű fiatalokért – összefogott Veszprémben a civil szféra, az egyetem és egy szakközépiskola