Tér-erő az iskolában- Megjelent a Modern Iskola 2014. évi második, áprilisi száma

    Megjelent a Modern Iskola 2014. évi második száma, aminek fő motívuma a pedagógusokat is körbevevő „tér-erő. Online is elérhető lapunk témái közül  ajánlom az innovatív tanulási terekről szóló jó gyakorlatokat bemutatókat. Sokaknak meglepő lehet, hogy milyen pedagógia erő rejlik egy-egy terem közösségi szempontú átrendezésben vagy egy új program kreatív használatában. Persze ehhez kísérletező, innovatív, tájékozott pedagógusokra van szükség. Hogy minél többen legyenek ilyenek, ezért a  Microsoft, a Tanarblog.hu, a Videotanar.hu és a Modern Iskola tavaszi konferencia-sorozatra, road-show-ra indul, hogy  olyan, a tanítási gyakorlatban használható eszközöket adjon a tanároknak, amikkel felkészíthetik diákjaikat a 21. század kihívásaira. Több nagyvárosban  várják majd a szakemberek egy-egy inspiráló délutánra az intézményvezetőket, pedagógusokat,  hogy első kézből adhassák át a tudást, ami működik. A program részletei a moderniskola.hu/konferencia oldalon olvashatók, a rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Örömmel adjuk hírül lapunkban azt is, hogy a felmérések szerint az IKT-eszközök iskolai használata szerényen bár, de növekszik; küldetésünk, hogy ezt tovább javítsuk, és a pedagógusok egy Önök által is fejlődő, innovatív, modern iskolába léphessenek be mindennap.

    Fülöp Hajnalka, főszerkesztő

    A lap további témái:

      Vizi E. Szilveszter orvos- professzor lapunknak adott exkluzív interjújában életpályájával és oktatással kapcsolatos innovatív meglátásaival inspirálhatja az olvasót. Bizakodásra ad okot IKT rovatunk cikke, amiben teret kap az az iskolai IKT –használatról szóló felmérés, aminek eredménye szerint szerény, de biztos növekedés látható a tanárok és a tanulók felelős, intelligens és kreatív eszköz-tartalomkezelésében. Hogy miért van égető szükség a kreativitásukra, és mi jelenthet meglepetést a felmérés eredményéből- kiderül az eLEMÉR-ről szóló cikkünkből. Nemzetközi pedagógus partnerséget, országokon átnyúló kapcsolatokat mutat be az eTwinning –rendszeréről szóló anyagunk. Fényképes tudósításunkat olvasva szinte „kézenfogva” járhatjuk be egy londoni innovatív iskola tereit az OFI kint járt kutatóinak jóvoltából.  Rendhagyó témánk keretében foglalkozunk az iskolai hitvallásról és annak megéléséről a Lauder Iskola igazgatójával készült interjúban. Nem mindennapi változásról számolunk be a kazincbarcikai Ságvári Gimnázium „háza tájáról”- a ma már Szalézi rend iskolájaként működő intézmény igazgatója hitelesen eleveníti fel a megélt kétségeket és a jelenlegi helyzetet.  Az iskolai adminisztráció mindig is sok kihívást tartogatott az iskolák munkatársai és vezetői számára. Nem változott ez az irodai adminisztrációs rendszerek (IAR) bevezetésével sem, és az idei tanévben egy nagyobb kör számára ingyenesen hozzáférhetővé tett Magiszter. net program megjelenése is sok kérdést feszeget. Ezekre keressük a választ a rendszert működtető Educatio Nonprofit Kht. Fejlesztési igazgatójával és a korábbi IAR –programok fejlesztőivel. Sokakat foglalkoztatnak a PISA mérés és az Országos Kompetencia Mérés eredményei, amik jól ismertek olvasóink körében. Lapunk szakújságírója annak járt utána, hogy vajon a pedagógusok, intézményvezetők mit kezdenek ezekkel az eredményekkel, hogyan tudják azokat az oktatási rendszerük fejlődésének szolgálatába állítani?  Úgy véljük, kevés szó esik a pedagógusok egyik fontos, de eddig szűk információs teret kapott feladatáról, az életpálya –építésről, az ehhez kapcsolódó Bázisiskola Programról, és a pedagógus-képzésről.  Ez kihívást jelent számukra nemcsak a  rájuk bízott diákok életében, hanem a saját személyes karrierjükben is.  Olvassa el cikkünket, ha szeretné tudni, mivel jár  ez a készségfejlesztő, önismeretről és pályaismeretről szóló képzés! Végül ajánljuk figyelmükbe a szakmai képzés iránt érdeklődők seregszemléjét, a Szakma Sztár Fesztivált, amit április 14-16 között idén hetedik alkalommal rendeznek meg a budapesti Hungexpo-n. Kiket várnak, milyen programok lesznek és mi is ez a szakmai tanulmányi verseny? Kiderül a Munkaerőpiacról szóló rovatunkból.

     

    Ingyenes, kreditpontot is érő konferenciát és műhelymunka foglalkozást szervez az ország több pontján áprilisban és májusban pedagógusoknak a Microsoft, lapunk, a Modern Iskola, a tanárblog.hu és a videotanar.hu. Tartson velünk, ha szeretne Ön is igényes körülmények között, gyakorlatias, 21. századi készségeket fejlesztő interaktív előadásokon részt venni, és meg szeretné ismerni az ehhez szükséges IKT eszközök és programok használatát!A konferencia programjáról az alábbi linken tudhat meg többet, és ezen a címen tud regisztrálni.

    Előző cikkRegisztráljon most! – Műhelymunka és konferencia az IKT-használatról- pedagógusoknak
    Következő cikkOrszágszerte tájékoztatókat tart az OH a pedagógusminősítésről és a tanfelügyeletről