Kezdőlap osztályfőnök

Elindult az Iskolai Konfliktus Tudásközpont online felülete, az ISKON

Elindult az Iskolai Konfliktus Tudásközpont online felülete, az ISKON

(Forrás: OFI) 

Az iskolai agresszió nem sajátosan magyar probléma, a világon mindenütt küzdenek ellene. Ennek a küzdelemnek lehet fontos hazai eszköze az Iskolai Konfliktus Tudásközpont online felülete, a most indult ISKON.

Az ISKON célja, hogy segítse a pedagógusokat, a diákokat, a szülőket, az iskolafenntartókat és a politikusokat, hogy ki-ki a maga területén találja meg a leghatékonyabb eszközt a különféle iskolai és végső soron a társadalmi konfliktusok sikeres kezeléséhez. Az online Tudásközpont olyan strukturált felület, amely intelligens keresőmotorral kiegészítve segíti minden felhasználó munkáját, aki az iskolai konfliktusokkal foglalkozva koherens képet igyekszik kapni a jelenlegi hazai helyzetet és lehetőségeket illetően.

„Az Iskolai erőszak a kutatások tükrében”
– címmel előadást hallhatnak az Oktatás a 21. században- határok nélkül című konferencia résztvevői. Előadó: Dr. Buda Mariann, mentálhigiénikus szakpedagógus, Debreceni Egyetem. A 2015. március 26-27-i, ingyenes, kétnapos programról bővebben és jelentkezni  ld. itt.

A portálon hazai jó gyakorlat gyűjtemény is található konfliktuskezelési programokról, módszerekről, lehetőségekről. Az összegyűjtött gyakorlatok és programok rövid leírása, implementáló intézményeik és elérhetőségeinek bemutatásával, webes felületen való közzétételével történik. A projekt eredményeként kialakított felületen, azoknak a programoknak az összegyűjtése is cél, melyek csak részben köthetők iskolákhoz.

A Tudásközpont tartalmazza továbbá azon kurrens iskolai konfliktusok felmérésére irányuló kutatás eredményeit, mely elsősorban az iskolai zaklatás/bántalmazás online, és hagyományos jelenségeit vizsgálja. A kutatás az 5-8. osztályos korcsoportra nézve országosan reprezentatív, a diákok mellett az őket tanító pedagógusok körében is zajlott. A vizsgálat célja a helyzet felmérésén túl, felderíteni a lehetséges beavatkozási pontokat, valamint megtalálni a konfliktusok megoldásában a támogatást, segítséget leginkább elfogadó és igénylő szereplőket.

Az ISKON honlapján számos más fontos információ mellett a finn, KiVa elnevezésű, iskolai zaklatással foglalkozó program magyarországi adaptációs tanulmánya található, egy rövid policy dokumentum kíséretében, mely a hazai döntéshozók számára ad rövid összegzést a KiVa magyarországi adaptációjának lehetőségeiről, beilleszthetőségéről a magyar köznevelés rendszerébe.

A pedagógusoknak közösen üzenhetjük, hogy nem maradnak egyedül, mert mindig van segítség!

Az Iskolai Konfliktus Tudásközpont az oktatási jogok biztosának kezdeményezésére, több hazai egyetem, az ELTE, a Debreceni Egyetem, a PPKE valamint az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) együttműködésével jött létre és működik. A tudásközpontot az egyetemek és az OFI együttműködve fejlesztik tovább, közösen meghatározott célok szerint.

Kapcsolódó cikkek: 

Iskolai konfliktusok –  mit tehetünk?

Ébresztőóra program a gyermekjogokról

Nem csökkent az iskolai agresszió – az oktatási omudsman jelentése 2014. december

Iskolai erőszakról is kérdezték – szemtől szemben: Jegyzőkönyv az oktatási ombudsman meghallgatásáról az Országgyűlés Kulturális Bizottsága előtt

Előző cikkInteraktív társasjáték a Mezőgazdasági Múzeumban
Következő cikk21. századi oktatás – határok nélkül – Konferencia