Kezdőlap Digitális eszközök

Honfoglalás virtuálisan és a valóságban (x)

Honfoglalás virtuálisan és a valóságban

A budapesti Budenz József Általános Iskola és Gimnázium tanárai mutatják be ezeréves múltunk meghatározó eseményének újító szemléletű bemutatását. A projektben részt vevő pedagógusok Grótné Tar Csilla, Rádonyiné Titi Katalin és  Szatmári Boglárka.

Kitűzött céljaink

Hazánk történelmével való ismerkedés, környezetvédelmi attitűdök kifejlesztése, valamint az informatikai eszközök változatos használata. Művészeti osztályt tanítunk. A témát az előző (ma már 7.-es) osztályunkkal való sikeres feldolgozáson felbuzdulva tovább fejlesztettük, IKT-eszközök széleskörű használatát is bevonva.

Tanítványaink harmadik osztályosak, tehát 8-9 évesek, ezért a programot az ő informatikai tudásukra alapoztuk, de munkánkba bevonjuk a már 7.-es (13-14 éves) művészeti osztályos volt tanítványainkat is. (kooperativitás- a szerk.)  A magyar irodalom (olvasás) tananyaghoz kapcsolódóan választottuk a témát. A csodaszarvas legendájától a magyarok Kárpát-medencében való letelepedéséig tartó időszakot foglalja magában. A feladatokat úgy próbáljuk összeállítani, hogy a gyerekek szembesüljenek a mai kor problémáival is, a fejlődés előnyeivel és hátrányaival. Interaktív játékok használatával testközelbe hoztuk a mondák világát, a kor emberének mindennapjait, élőhelyét és életmódját. (kreativitás – a szerk.) Másrészt lehetőséget tudunk biztosítani az önálló kutató munkához a felfedezőképesség kamatoztatásához, és ezeknek csoportos feldolgozásához. A virtuálisan megjelenített honfoglalás kori valóság, illetve a gyerekek által megtapasztalt mai valóság összehasonlítása különösen nagy élményt nyújt számukra. Kiemelten foglalkozunk a környezetszennyezéssel, összehasonlítva a honfoglalás korát a mai életünkkel. A projektet egy előadással zárjuk, ahol ötvöződik az összes pedagógiai módszer. (kommunikáció – a szerk.)A „nagyok” az internetről letöltött rajzoló programmal megtervezik az előadásunk díszleteit, majd az előadást felveszik digitális kamerával. („computer”- IKT -eszközök – a szerk.)

A program megkívánja a szülők munkába való bevonását is, akik szívesen tevékenykednek gyermekeikkel és velünk. A projektben használt eszközök: laptop (Microsoft Office Word 2007, Microsoft Office PowerPoint, Windows Media Player…), interaktív tábla, internet, digitális fényképezőgép és kamera.
A linken a honlapunk található, ahol további fotók, fotóalbumok, videók és beszámolók, tudásanyagok találhatók.

A projektben részt vevő pedagógusok:

 Grótné Tar Csilla

Rádonyiné Titi Katalin

Szatmári Boglárka

A zárójelbe tett kifejezések a Microsoft Innovatív Iskola projektjében szereplő ún. 4 K – kulcsszavakat jelzik.

Előző cikkHogy zajlott a konferencia? Frissítve, képgalériával!
Következő cikkTippek a portfólióvédéshez!(x)