Kezdőlap hírmozaik

    A Fenntarthatósági témahét ugyan lezárul, de a pedagógusok által készített feladatok egész évre szólnak!

    A mai nappal zárul az idei Fenntarthatósági témahét. Ennek alkalmából egy olyan feladatot adunk közre, amely bizonyítja: nem csak ma, de az év bármely napján javát szolgálhatja diákjainknak a téma kreatív elővétele. A tanári fórumok jobbnál jobb ötletekkel teltek meg idén is, arra vonatkozóan, milyen módszerekkel és konkrét feladatokkal hozhatjuk közelebb diákjainkhoz a fenntarthatóság témáját. Mi most ezekből egyet emelünk ki: Aknai Dóra Orsolya digitális oktatással fejlesztő gyógypedagógus egy újabb nagyszerű és könnyen követhető oktatói segédanyagát.

    A feladat rövid bemutatása

    A fenti táblához kapcsolódó feladat bővebb leírásából kiderül, hogy mind a diákok korosztályát illetően, mind a játék menetét illetően számos alkalmazási lehetőségünk kínálkozik a BINGO-tól a robotpályás megvalósításig és ezek ötvözéséig. A játékot olyan IKT eszközökkel lehet színessé tenni mint a padlórobot (robotméhecskék, DOC, MIND, Kamibot), vagy az interaktív tábla. A téma megtárgyalásának részletességét a célcsoport szabja meg. A Részletekért mindenképpen javasoljuk az eredeti dokumentum elolvasását!

     

    A szerző tapasztalatai a feladat alkalmazásáról
    „A tapasztalat azt mutatta, hogy nagyon fontos, hogy megbeszéljük a gyerekekkel az ikonok jelentését. Egy-egy képecskéről más-más ismereteik vannak, vagy egyáltalán nincs semmilyen ismeretük. Ilyenkor érdemes a saját életükből kérdezni, példát hozni, rávezetni őket a tapasztalat útján a jelentésre. A beszélgetés során ti is rá fogtok jönni milyen kis okos gondolataik vannak már az 1-2. osztályosoknak is. Sőt, van aki beszélgetni is szokott ilyen dolgokról az apukájával.
    A nagyoknál már bonyolultabb meghatározásokat is adtam, például „keresd meg azt a napelemet amelyik bal odalán egy Napot találsz, alatta pedig egy újtahasznosítás jelet”. A kicsiknél csupán egy viszonyítást adtam, így kellett rátalálniuk a megfelelő ikonra.
    Az alsósoknál és a felsősöknél is egyaránt sikere volt az egyik iskolámban, holnap viszem a másik iskolába is.”

     

    A feladat elkészítéséhez az ikonok a flaticon.com oldalról származnak, szabadon felhasználhatók, nem kereskedelmi célra.

    A szerző tevékenységéhez kapcsolódó Facebook oldal: “Tanulj velem IKT-val”
    Kapcsolódó cikkek:
    https://moderniskola.hu/2016/03/nyomot-hagyo-uton/
    https://moderniskola.hu/2017/08/inspiralo-megoldasok-ilyen-volt-az-ikt-masterminds-kutatotabor-2017/
    Előző cikk„Mikor lesz megint ilyen?” – Interjú Tóth Éva pedagógussal a nemzetközi szintre emelkedett Be Digitally Aware projekt sikereiről
    Következő cikkHogyan segítik az illusztrációk az óvodások meseértését? Interjú Garai-Takács Zsófiával